MickeZX7R
Posör
Igår påbörjades del 1 av lite ingrepp jag tänkte mig innan det är dags att ta ut förstahojen.
Hjul bak från andrahojen med ZX9-fälg/Michelin 180-däck, där jag tar däcket och drevet.
Anledningen är att förstahojen idag har ett 190-däck på originalfälg och ståldrev, vilket är ett onödigt tungt alternativ på roterande massa : )
Det blir nu den lätta ZX10-fälgen med 180-däck och light-drev i något "superstrong" aluminium istället.
Drivningen kommer dessutom lättviktas med ett 520-kitt med lightdrev fram.
(en länk där man "mythbustar" 520-konvertering: https://www.superstreetbike.com/does-520-chain-conversion-increase-horsepower-mythbusters#page-2"
Kommer lätta rotationsvikten baktill med några kilo totalt, gissar jag.
Hjul bak från andrahojen med ZX9-fälg/Michelin 180-däck, där jag tar däcket och drevet.
Anledningen är att förstahojen idag har ett 190-däck på originalfälg och ståldrev, vilket är ett onödigt tungt alternativ på roterande massa : )
Det blir nu den lätta ZX10-fälgen med 180-däck och light-drev i något "superstrong" aluminium istället.
Drivningen kommer dessutom lättviktas med ett 520-kitt med lightdrev fram.
(en länk där man "mythbustar" 520-konvertering: https://www.superstreetbike.com/does-520-chain-conversion-increase-horsepower-mythbusters#page-2"
Kommer lätta rotationsvikten baktill med några kilo totalt, gissar jag.
Last edited: