Markus bannad

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om en nybörjare ger sig in i en sådan situation och får sina argument "krossade" så tror jag inte att det är långt till att trycka på "Anmäl" knappen, om han nu oxå har blivit kallad kommunist eller nåt annat svärord. :)

Du ser...vi börjar bli bra på det här :)

Nu har jag anmält det här inlägget :banana

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om du nånsin varit aktiv i OT2 t ex så vet du att det oftast blandas upp välbyggda argument med fulgrepp av alla slag (slag under bältet). Fördelen med detta är att du kan vinna på argument, eller när argumenten är att anses som förlorat så "vinner" man lite på fulgreppen. Man har ju iaf lyckats smutskasta sin motståndare lite.

Du tar verkligen det här på djupaste allvar som om det är liv och död :D

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Självklart står det er fritt att spekulera. Saken var bara att ni "spekulerade" med sådan övertygelse att ni faktiskt verkade övertygade om att folk använder anmälknappen mot de meningsmotståndare som har bättre argument.

Om jag får spekulera lite så skulle jag snarare hävda att de som använder den berömda knappen gör det just för att meningsmotståndaren saknar något som ens liknar argument och därför väljer att använda plumpa påhopp och epitet.

Jag spekulerar vidare och drar till med följande oerhörda teori: Om någon trycker på den numera tämligen famösa knappen för att, låt säga, någon annan har kallat anmälaren för "tarvlig" eller något annat hyfsat milt, (Visst, vi upplever ju saker olika, men ändå...) tar det nog knappast någon vidare skruv hos moderatorerna...

Så vafan, tryck glatt i tid och otid vetja, alltid provocerar det någon moderator, och så blir man hjältegloriabannad för att man anmäler en massa! Fränt va? :yoparty

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Så vafan, tryck glatt i tid och otid vetja, alltid provocerar det någon moderator, och så blir man hjältegloriabannad för att man anmäler en massa! Fränt va? :yoparty

Jag trodde det var precis det som hänt, eftersom vi bevisligen sitter i en sån hjälteglorifierartråd och tjafsar...

Du tar verkligen det här på djupaste allvar som om det är liv och död :D

Haha nä inte direkt. Men det började bli lite väl mycket ryggdunkande och lite för lite diskussion i den här tråden, och se, nu kom den ju igång fint igen :)

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Njae, Skrotnisse blev ju, om vi ska tro Swedies egen kommentar, bannad för VAD han skrev.

Jag skrev "mer eller mindre", självfallet finns det ju vissa saker man inte får skriva, av t.ex juridisk anledning.

UTAN att veta exakt vad skrotnisse skrev så tror jag dock det var tillräckligt grovt för att banningen skall vara berättigad.
Tror inte att vare sig Swedie eller någon moderator godtyckligt sitter och bannar medlemmar (varför?).

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Tror inte att vare sig Swedie eller någon moderator godtyckligt sitter och bannar medlemmar (varför?).

App app app! :ajjabajja Du menar att du egentligen inte har en aning, utan faktiskt bara fantiserar? :)

Teo skrev ju att han blev bannad för att han skrev Tortelini med ett L :)

Var finns egentligen den där anmäl-knappen? :va

Jag har tjatat in den i verkligheten. :)

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Om du nånsin varit aktiv i OT2 t ex så vet du att det oftast blandas upp välbyggda argument med fulgrepp av alla slag (slag under bältet). Fördelen med detta är att du kan vinna på argument, eller när argumenten är att anses som förlorat så "vinner" man lite på fulgreppen. Man har ju iaf lyckats smutskasta sin motståndare lite.

Korvgubbe, Ankan, Bonny, Markus, Bozo och Snuff vet mycket väl vad jag menar med detta, då de alla är alldeles ypperliga på just detta. Markus var/är kanske en av de bästa.

Om en nybörjare ger sig in i en sådan situation och får sina argument "krossade" så tror jag inte att det är långt till att trycka på "Anmäl" knappen, om han nu oxå har blivit kallad kommunist eller nåt annat svärord. :)

Var aktiv för några år sen men tröttnade fort på attityden där, vilket är synd då det diskuteras många intressanta ämnen där.

App app app! :ajjabajja Du menar att du egentligen inte har en aning, utan faktiskt bara fantiserar? :)

Teo skrev ju att han blev bannad för att han skrev Tortelini med ett L :)

Ja, det var säkert anledningen till att han bannades.. :rolleyes:

Skillnaden är att jag skriver när jag tror saker alt när jag faktiskt vet.
Du däremot målar upp ett scenario som du kommit på och som du framställer som som sanning och med det som "källa" sen argumenterar, vilket ju visat sig i denna tråd bl.a.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Var finns egentligen den där anmäl-knappen? :va

Leta upp denna bild till vänster om någons inlägg (under personens fula bild)

report.gif

och klicka satan :yoparty

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ja, det var säkert anledningen till att han bannades.. :rolleyes:

Och du missade totalt smileyn efter eller? Du har ju inte så jädra trevlig attityd heller, så jag förstår inte vad du gnäller på OT2 för...

Skillnaden är att jag skriver när jag tror saker alt när jag faktiskt vet.
Du däremot målar upp ett scenario som du kommit på och som du framställer som som sanning och med det som "källa" sen argumenterar, vilket ju visat sig i denna tråd bl.a.

Så du menar att det är enorm skillnad mellan "Jag tror" och "så är det väl snarare"? Om du tycker det är en "sanning" får ju stå för dig. Jag tog upp ett alternativt scenario och argumenterade lite för det, om det är sanning eller inte, vet varken du eller jag.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det enda den här tråden har lyckats med är att ge mig en ide om hur man kan jävlas med moderatorer, trycka anmäla och rapportera knappen lite godtyckligt då och då på i övrigt harmlösa inlägg.:D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är det efter inläggen i den här tråden tro? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239882

I så fall är det väl lite av en överreaktion, så farligt var det ju inte. Det finns ju massor av svinhus i Skåne.

Det tror och hoppas jag inte för det var jag själv som bjöd upp till dans i den tråden med visst minne av diskussioner i andra trådar.

Att hans stil i den tråden sedan går igen på många andra ställen är ju dock en annan sak. Sällan hadde han några sakliga resonemang utan drog bara upp korta exempel på motsägelser och gärna i kombination med nåt personligt kvädning på ett roligt men alltid nedsättande sätt.

Ja jag roades också av att läsa hans ofta väldigt komiska formuleringar men han tillförde inte mycket mer än ett gott skratt och vad jag kan minnas aldrig nåt sakligt viktigt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Använder bara ordet neger vid ett tillfälle och det är när jag beställer en negerboll.

Kommer jag att börja säga "chokladboll"? Nej, det kommer jag inte att göra!

:slånävenibordet

Det är bra att vi håller på våra principer. Hur skulle detta samhälle annars se ut?

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det tror och hoppas jag inte för det var jag själv som bjöd upp till dans i den tråden med visst minne av diskussioner i andra trådar.

Det där med svinhusanalytiker var faktiskt rätt kul, om än inte särdeles snällt.:) I synnerhet hans avslutande kläm är lika kul idag som när jag först läste den.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eftersom den här tråden ändå har spårat ur och börjat handla om vad man får och inte får skriva, den där kärringen Astrid, hon var en riktig rasse...

Hon påstod att pippis pappa var negerkung, dessutom har jag tydliga minnen av att boken illustrerades av mörkhyade män och kvinnor med benknotor i näsan och gigantiska läppar...

Ska hon verkligen få pryda en sedel?
Då kunde vi ju lika gärna ha Linné eller någon annan ärkerasist på någon sedel också...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år