Mordecaien
Can do!
Snacka om urspårning
Teo skrev ju att han blev bannad för att han skrev Tortelini med ett L
Det får du avgöra själv, eller ta intryck av vad andra tycker. Ett definitivt besked kan du bara få av en dom. Men för den som är jätteintresserad så finns det säkert ett antal vägledande domar att förkovra sig i.
I det här fallet är det väl Swedie som avgör var gränsen går.
Vet du, sorry to say, men jag är inte tillräckligt engagerad för att ta ställning. Jag konstaterade bara att det finns mer än "jag tycker vissa debattörer är uppfriskande" som avgör vad som är ok att skriva.
Jo, men vad du inte riktigt förstod är att jag inte lägger några värderingar i vad ägare eller annonsörer tycker, men jag inser att moderatorn behöver göra det. Att jag förstår något så grundläggande innebär inte att jag anpassar mig.
Försök tänk tanken en gång: Man behöver inte vara varken för eller emot. Man kan göra ett inlägg på SH, just i det här fallet påminna om juridiken, utan att vara för eller emot.
Rasistiskt blir det när man i sina uttalanden kränker människors rättigheter eller människovärde. Det gör man man om man till exempel skapar en förlöjligande eller fientlig stämning mot en viss folkgrupp genom att uttala sig om gruppen på ett sätt som förvränger sanningen om gruppens tänkta egenskaper, seder och bruk.
Ordet "neger" kan man ju använda om man vill. Men man kan välja att inte använda det då det uppfattas som nedsättande och uppenbarligen sårar dem som avses.
BoSoZoKu; skrev:Tro det eller ej, men det blir faktiskt lite motsägelsefullt om nån som brukar bryta mot regler upplyser andra om vad som gäller.
Om du med nån menar mig så känner jag faktiskt inte till att jag skulle brutit varken mot nån forumsregel eller nån lag här inne?
Sen är jag lite konfunderad över din slutsats. Om nån frågar vilken skyltad hastighet det är på Bulten så får jag inte svara 70 för att jag ibland kör 90 där? Eller hur tänkte du?
Så du menar att jag har fel. Tror du nån av de bannad, inklusive mig själv skulle trycka på "Anmäl" om vi blev kallade rasist?
Angående skrika om högt i tak, så är det väl snarare så att det är de som får slut på argument som trycker på "Anmäl" och får sin överman bannad? Då "vinner" man ju helt plötsligt diskussionen...
Oj, det klarnar inte det minsta. Får jag säga att jag tycker det är skönt att sätta asiatiskor eller inte?
Jag använder det inte själv och håller med om att det är onödigt då det länge har haft en dålig klang. Det var bara en frågeställning. Det är inte svårt att säga svart eller färgad istället. Båda de orden anses ju iofs vara rasistiska och förlegade i USA numera. Det flyttas liksom fram hela tiden.
Eskimå ska heta inuit av nån anledning. Lapp ska heta same. Zigenare - romer osv. Indian är tydligen ok i bland fast bara i latinamerika, inte i USA. Där heter det native american. Blir ju så jävla löjligt. Ser man inte det är det på plats med en reality check.
Tycker nästan lite synd om Korvgubbe som inte lyckades med sin facebookgrupp Vi som vill banna Bosse Uzi.
Tänk vad många här man kunde provocera så lätt, och det är säkert få av er som ens är negrer.
Du tycker alltså att folk är lättprovocerade bara för att de spekulerar och frågar lite, för att förstå hur du tänker?
De har inte ens kommit med något riktigt påhopp trots de inte håller med dig, medan du själv upplever det som att du uppviglat den stora massan och säkert tror att folk febrilt tryckt på anmälknappen?
Att ni orkar tragga om detta... 16 sidor om en kille som blivit bannad, hahaha.. PALLA!
Att ni orkar tragga om detta... 16 sidor om en kille som blivit bannad, hahaha.. PALLA!
Nåja, några har tillägnats skrotnisse och många har behandlat själva principen, så det är inte så farligt som det ser ut som tur är.
Dock har knappt valmers varit på tal.
Jag hade inte gått fram till några som kört 90 på en 70-väg och påpekat att det faktiskt är 70 när jag själv just hade bombat i 299. Så tänker jag.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|