Markus bannad

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Och när dreggel säger att folk inte klarar "raka åsikter" undrar jag om han själv besvarar sin sambos fråga om ett plagg passar med raka åsikter i stil med:
- "Nej förihelvete, du ser ut som en djävla fläskpadda till kärring i den där lumpslitna trasan!"

Tro det eller ej, men det där är nästan ordagrant något som jag skulle svara. Min tant får stå ut med mycket, men det är en del av charmen.
Men visst, jag har hamnat i lustiga situationer pga att jag inte duckar oxå, men jag tar hellre det än att fega runt ryggradslöst.

Så för att summera så här långt så måste man tåla att bli kallad i stort vad som helst på ett forum så länge det inte är rasist! Rasist får bara användas om det är korrekt definierat och mottagaren anser att det är en korrket beskrivning av honom. Detta bör klargöras genom att påtala att "Man blir alltid kallad rasist..."

En liten fundering, och detta kan vara fel: Ser det inte ut att finnas en korrelation mellan "Man blir alltid kallad rasist..." och "På ett forum får man faktiskt tåla en del!" :confused:

Du har som vanligt summerat fullständigt fel. :)
Man får kalla folk rasist. Det brukar dock besvaras ordentligt. Inga jävla fega "Anmäl" knappar...

Japp, det beskriver den som säger det mer än den som avses.

Jag skulle mycket väl kunna låta bli att använda ordet "neger", men eftersom folk är så jävla små att de rör upp skitstormar om det så säger jag det så mycket jag orkar bara för att provocera.

Som exempel så sa jag NEGERboll åt en svart kassörska med extra hög röst på ett konditori i Södertälje så att min fruntimmer fick skämmas ögonen ur sig. Jag tänker inte skämmas. Det heter så.

Last edited:

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Den här tråden är än så länge väldigt städad där folk med olika åsikter tillåter varandra föra fram dem utan grova påhopp. Det får man väl säga är positivt. Det går alltså att ha olika åsikter utan att det måste spåra ur.

Ladies and gentlemen, we have a winner :tummenupp

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Man får kalla folk rasist. Det brukar dock besvaras ordentligt. Inga jävla fega "Anmäl" knappar...
Brukar inte alls besvaras korrekt eftersom anklagelsen i stort aldrig framförs utan bara just kommentaren "Man blir alltid kallad rasist..."

Jag vet att Korvis vid ett par tillfällen bett medlemmar visa när de blivit kallad för det och tror knappat han har fått napp ännu. Tror t.o.m han publicerade en sökning på hur vanligt förekommande de två var.

Som sagt: Många av de som skriker om högt i tak är oftast de som blir mest irriterade om någon påstår något om dem. Enda anledningen till att kräva högt i tak borde väl vara att man inser att en stor del av ens debattförmåga kräver just högt i tak...

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Brukar inte alls besvaras korrekt eftersom anklagelsen i stort aldrig framförs utan bara just kommentaren "Man blir alltid kallad rasist..."

Jag vet att Korvis vid ett par tillfällen bett medlemmar visa när de blivit kallad för det och tror knappat han har fått napp ännu. Tror t.o.m han publicerade en sökning på hur vanligt förekommande de två var.

Som sagt: Många av de som skriker om högt i tak är oftast de som blir mest irriterade om någon påstår något om dem. Enda anledningen till att kräva högt i tak borde väl vara att man inser att en stor del av ens debattförmåga kräver just högt i tak...

Så du menar att jag har fel. Tror du nån av de bannad, inklusive mig själv skulle trycka på "Anmäl" om vi blev kallade rasist?

Angående skrika om högt i tak, så är det väl snarare så att det är de som får slut på argument som trycker på "Anmäl" och får sin överman bannad? Då "vinner" man ju helt plötsligt diskussionen...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Tro det eller ej, men det där är nästan ordagrant något som jag skulle svara. Min tant får stå ut med mycket, men det är en del av charmen.
Men visst, jag har hamnat i lustiga situationer pga att jag inte duckar oxå, men jag tar hellre det än att fega runt ryggradslöst.

Jag skulle mycket väl kunna låta bli att använda ordet "neger", men eftersom folk är så jävla små att de rör upp skitstormar om det så säger jag det så mycket jag orkar bara för att provocera.

Som exempel så sa jag NEGERboll åt en svart kassörska med extra hög röst på ett konditori i Södertälje så att min fruntimmer fick skämmas ögonen ur sig. Jag tänker inte skämmas. Det heter så.
Att du säger sådant till din respektive är en sak om er jargong är sådan, men det är en helt annan om det görs till någon du inte känner. Att bete sig civiliserat och vara trevlig mot människor är knappast något som inskränker på din yttrandefrihet eller sänker taket här. Däremot gör det forumet till en betydligt trevligare plats att vara på för alla.

Dina upprepade uttalanden om hur fegt det är att trycka på Anmäla förstår jag inte riktigt. Görs det är det troligen för att någon beter sig illa/bryter mot reglerna och förstör diskussionen i brist på vettiga argument att föra fram. Det är knappast för att den anmäldes skarpa retorik gör motdebattören mållös.

Om du gör sådana saker enbart för att provocera är det beklagligt. Märker du att det är någon som tar illa upp av det kan du säkerligen beställa vad du ska ha på ett mindre provokativt sätt, oavsett vad du väljer att kalla det. Du verkar sätta någon slags stolthet i att vara allmänt burdus.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Angående skrika om högt i tak, så är det väl snarare så att det är de som får slut på argument som trycker på "Anmäl" och får sin överman bannad? Då "vinner" man ju helt plötsligt diskussionen...

Vilket skämt, tror du på det där själv?! :rofl
Tror du på allvar att någon trycker på anmäl för att en åsiktsmotståndare har bättre argument än en själv?

Det är f.ö. att underskatta Swedie om du tror att han skulle banna någon för att denne argumenterar för en obekväm åsikt. Hade jag varit Swedie eller annan moderator hade jag blivit förolämpad över att du antyder att de är så lättförledda att de skulle ta bort inlägg och banna medlemmar bara för att en åsiktsmotståndare försöker använda anmälfunktionen för att "vinna debatten".

Att bete sig civiliserat och vara trevlig mot människor är knappast något som inskränker på din yttrandefrihet eller sänker taket här.

För vissa är det ett mysterium och nästintill ofattbart att man skulle kunna kombinera möjligheten att uttrycka en åsikt med grundläggande sociala färdigheter som respekt och hänsyn.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag tycker folk ska sluta böla om diverse banningar. Forumet har klara regler uppsatta, det är bara att läsa. Följer man dom inte så får man stå sitt kast, PuncKT slut!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Tycker du verkligen att det är på det viset? Vem har blivit bannad på det sätt du nu nämner?

Om man börjar med påhopp, är det då den påhoppad som fått slut på argument enligt dig? :va Bara där känns det som en rejäl tankevurpa. Enligt mig är det de som börjar med påhopp som är de som fått slut på argument.

Du har missat hela poängen med diskussionen i denna tråd. Tror inte någon moderator eller Swedie bryr sig om VAD (mer eller mindre) som diskuteras utan dom kollar på HUR medlemmarna diskuterar.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Jag tror inte det brukar komma in speciellt många anmälningar.

Däremot så har moderatorerna säkert mer koll på vissa medlemmar och att dessa ligger tröskeln lägre för banning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ärligt talat är det lite roande när en del beklagar sig över att bli kallade rasister samtidigt som de tycker att folk ska tåla lite. :)
Nu menar jag ingen speciell här, så ingen bör ta åt sig. >.<

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

Och vad var grejen? Ville du få din tjej att känna sig olustig?

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r

Hm. Om det där är en sån där "lustig situation" som du har hamnat i för att du inte "fegar runt ryggradslöst" tror jag kanske att du har råkat blandat ihop begrepp som t.ex. "feg" och "empatisk". :rolleyes:

Är det liksom inte okej att bete sig schysst gentemot människor man inte vet ett dugg om (förutsätter - kanske lite djärvt - att du inte är personligen bekant med kassörskan), för då är man en... ynkrygg...? :confused:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Tänk vad många här man kunde provocera så lätt, och det är säkert få av er som ens är negrer. :)

Vilket skämt, tror du på det där själv?! :rofl
Tror du på allvar att någon trycker på anmäl för att en åsiktsmotståndare har bättre argument än en själv?

Tror och tror, det skulle inte förvåna mig.

Men, jag tror ni missförstår mig lite. Jag menade när diskussionen har gått 60 rundor och slagen under bältet haglar så att säga.

Du har missat hela poängen med diskussionen i denna tråd. Tror inte någon moderator eller Swedie bryr sig om VAD (mer eller mindre) som diskuteras utan dom kollar på HUR medlemmarna diskuterar.

Njae, Skrotnisse blev ju, om vi ska tro Swedies egen kommentar, bannad för VAD han skrev.

Och vad var grejen? Ville du få din tjej att känna sig olustig?

Ja, eller att inte ställa dylika frågor i fortsättningen. Fast du kanske gillar att svara på såna frågor?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Ah, du hade ingen aning alltså utan spekulerade bara lite fritt... Men om du och bazooka fortsätter att upprepa påståendet så kommer det vid något tillfälle att bli något som nästan är en sanning om än bara för er. Upprepar man något tillräckligt ofta så kommer andra till slut att tro på det.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ah, du hade ingen aning alltså utan spekulerade bara lite fritt... Men om du och bazooka fortsätter att upprepa påståendet så kommer det vid något tillfälle att bli något som nästan är en sanning om än bara för er. Upprepar man något tillräckligt ofta så kommer andra till slut att tro på det.

Klart jag spekulerar, jag trodde det var fritt att göra det? Det är väl väldigt få i den här tråden som faktiskt har presenterat någon som helst fakta?

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Kontentan av denna mening är att du fantiserar ihop något och utefter det för diskussionen. Eller kan du komma med något konkret exempel?

Men, jag tror ni missförstår mig lite. Jag menade när diskussionen har gått 60 rundor och slagen under bältet haglar så att säga.

Så du menar att om man nu gått 60 rundor där slagen under bälten haglar och din motståndare inte kommer på hur denna skall slå det 61a slaget under bältet så slänger han sig alltså på "anmäl"-knappen?
Vilken diskussion har detta skett i?

Anser du dessutom att "slag under bältet" är argument? :va

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kan du inte erkänna att du bara är jävligt nyfiken? Varför är det så viktigt för dig att veta?

Så du tror att det skulle startas färre trådar angående banningen av en person om anledningen visas publikt? Färre än de två som startats de senaste 4 åren?

Visas anledningen kan du ge dig jävelen på att det hade diskuterats hej vilt huruvida det var rätt eller fel att banna av just DEN anledningen.

Jag är inte nyfiken, utan jag tycker att vi har rätt att veta. Det är lite som att utvisa en fotbollsspelare utan att ange anledningen. Skulle det vara ok tycker du?

Och ja, jag tror att det skulle startas färre trådar eftersom det inte skulle finnas utrymme för spekulationer.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Klart jag spekulerar, jag trodde det var fritt att göra det?

Självklart står det er fritt att spekulera. Saken var bara att ni "spekulerade" med sådan övertygelse att ni faktiskt verkade övertygade om att folk använder anmälknappen mot de meningsmotståndare som har bättre argument.

Om jag får spekulera lite så skulle jag snarare hävda att de som använder den berömda knappen gör det just för att meningsmotståndaren saknar något som ens liknar argument och därför väljer att använda plumpa påhopp och epitet.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Så du menar att om man nu gått 60 rundor där slagen under bälten haglar och din motståndare inte kommer på hur denna skall slå det 61a slaget under bältet så slänger han sig alltså på "anmäl"-knappen?
Vilken diskussion har detta skett i?

Anser du dessutom att "slag under bältet" är argument? :va

Om du nånsin varit aktiv i OT2 t ex så vet du att det oftast blandas upp välbyggda argument med fulgrepp av alla slag (slag under bältet). Fördelen med detta är att du kan vinna på argument, eller när argumenten är att anses som förlorat så "vinner" man lite på fulgreppen. Man har ju iaf lyckats smutskasta sin motståndare lite.

Korvgubbe, Ankan, Bonny, Markus, Bozo och Snuff vet mycket väl vad jag menar med detta, då de alla är alldeles ypperliga på just detta. Markus var/är kanske en av de bästa.

Om en nybörjare ger sig in i en sådan situation och får sina argument "krossade" så tror jag inte att det är långt till att trycka på "Anmäl" knappen, om han nu oxå har blivit kallad kommunist eller nåt annat svärord. :)

Saken var bara att ni "spekulerade" med sådan övertygelse..

Du ser...vi börjar bli bra på det här :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...