Är man iallfall ett par där mannen klarar av att se lite lagom hotfull/ointresserad ut så är det inga större problem att ignorera folk som vill ha pengar. Men visst, de hänger på dig ordentligt om du ens ger intryck av att kunna lämna ifrån dig stålar. Ge inte det intrycket.
Det mest uppenbara och det som jag tyckte var absolut tuffast är torget, Djemaa el Fna, speciellt på kvällstid. Samma sak som vanligt, ett jävla krämande hela tiden, men i en grymt cool inramning.
Hyr en bil, dra upp i bergen, ganska tufft månlandskap om man gillar sånt. Fez är en cool stad med, hur gammal som helst och mycket väl värd ett besök. Där måste man ha en guide dock, annars kommer du att gå vilse, en del gränder är lika breda som en marockansk man.....
Jag åt all möjlig mat på tvivelaktiga ställen i en månad och hade inga problem alls. Sista dagen hittade vi en Mc Donalds och efter det satt jag på dass i två dar, så det finns inga garantier för någonting.
Bo i de franska delarna, men gå inte runt där så mycket, fransmän gillar boulevarder, och boulevarder i sol=jävligt varmt.
I korthet; skall ni ha badsemester, åk till kanarieöarna. Vill ni se nordafrika light, med allt vad det innebär, då är Marrakech coolt!