Maskeringsförbud vid demonstrationer?

Ska man få demonstrara maskerad?


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Ja, men alla typer av våld är lika illa och lika viktigt at förebygga. Det är lika viktigt att få svenska män att sluta slå sina fruar som att hindra kurder(som exempel) från att skicka en kusin att slå lillesystern som "dragit vanära över släkten"...

Ja, du tänker rätt men dina exempel var inte så bra. Det är naturligtvis viktigare att stoppa våld mot barn och ungdomar än mot vuxna kvinnor som förhoppningsvis har fler medel att ta sig ur situationen än 14 åringen som bor med mamma och pappa som klappar på henne dagligen för att hon vill lyssna på musik.

Det är skillnad på dessa företeelser, det hjälper ingen att förneka detta. Gråtkärringen Sahlin har insett detta, så borde även du och andra.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
...
Jag har inte hört någon säga något av ovan, inte inofficiellt och definitivt inte officiellt.
...

Lessen, men allt handlar inte om dig eller är bemötande av dina inlägg. :)

Orkiden började härja om seder och grejor, remember?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Det är naturligtvis viktigare att stoppa våld mot barn och ungdomar än mot vuxna kvinnor som förhoppningsvis har fler medel att ta sig ur situationen än 14 åringen som bor med mamma och pappa som klappar på henne dagligen för att hon vill lyssna på musik.

Jodå, självklart är det viktigare. men med kvinnovåld menade jag våld mot vuxna kvinnor..
Våld mot barn och tonåringar är ett annat problem som även jag upprörs mer över.
Men återigen, det handlar om att rikta fokus och jag vill bara inte rikta fokus så mycket mot HV och därmed glömma bort det som pågor i allt för många "vanliga familjer" i vanliga svenska hem..

Båda måste belysas....

Ibland känns det som du är lika benägen att fokusera på HV som herr buske är på terrorist-jakt.. Allt annat glömms bor, blir oviktigt..
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
...

Det är skillnad på dessa företeelser, det hjälper ingen att förneka detta. Gråtkärringen Sahlin har insett detta, så borde även du och andra.


Ohhhh, har du varit på en kvinnojour? Ingen lek direkt. Sahlin är i första hand politiker, HV är "flavour of the day". Go figure.



Disclaimer: Våld är inte bra. HV, TF, i vilken form som helst är misshandel riktigt lågt, utfört av jordens avskum.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Jodå, självklart är det viktigare. men med kvinnovåld menade jag våld mot vuxna kvinnor..
Våld mot barn och tonåringar är ett annat problem som även jag upprörs mer över.
Men återigen, det handlar om att rikta fokus och jag vill bara inte rikta fokus så mycket mot HV och därmed glömma bort det som pågor i allt för många "vanliga familjer" i vanliga svenska hem..

Båda måste belysas....

Ibland känns det som du är lika benägen att fokusera på HV som herr buske är på terrorist-jakt.. Allt annat glömms bor, blir oviktigt..

Done, deal, agree.

/Buske Jr.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Ohhhh, har du varit på en kvinnojour? Ingen lek direkt. Sahlin är i första hand politiker, HV är "flavour of the day". Go figure.

Nej, jag har inte varit på en kvinnojour - vad skulle jag gjort där? :va
Säg inte att (s), eller något annat riksdagsparti för den delen, är vare sig populistiska eller lyhörda vad beträffar integration eller immigration, det vore tramsigt.


t-rex skrev:
Disclaimer: Våld är inte bra. HV, TF, i vilken form som helst är misshandel riktigt lågt, utfört av jordens avskum.

Nu är du en av dem som indirekt sätter likhetstecken, fastän det är olika problem. Din text är lika relevant som: "Barn som bråkar, barn som blir våldtagna - båda är tråkigt".
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
HanneZ skrev:
...utvecklade det till motsatsen...

Nej jag står fortfarande fast vid att man inte borde få vara maskerad, men jag utväcklade det vidare och visade förståelse till varför man skulle vilja vara makerad! :7peta
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
juha01 skrev:
Den gamla klassikern!! :rofl

Edit: Håller med dig dock om att att varken svensson eller någor annan ska spöa kärringen hemma, men "svenssonproblemet" är tyvärr större idag än vad hederselaterade brotten. Det värsta med dessa brott är nog att det ses inte så allvarligt av dom som vet om det, grannar, vänner och dyl. Som rattfylla ungefär.

Ja du har nog rätt!
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
SSB skrev:
Vad du inte verkar fatta är att det var ett exempel för att åskådliggöra varför människor i vissa fall kan känna ett behov av att inte låta världen veta vad de tycker i en fråga. Utan att för den sakens skull förhindra dem att delta i en demonstration till stöd för just denna sak. Det vill säga, att de som känner behov av att ge uttryck för sina åsikter, i ett demonstrationståg, maskerade också skall få göra detta.

Och just för att du inte skulle kunna dra upp den här biten (vilket du lyckades med i alla fall) kommer du också kunna läsa att demonstrationen i exemplet (som alltså egentligen är helt irrelevant) är FÖR homoäktenskap.

Frågan var alltså inte huruvida kyrkan skall tillåta homovigslar eller ej. Utan att de...för fan läs inlägget igen.

/SSB

Jag skrev i texten att jag inte läst inlägget, och det på grund av att jag inte hade tillräckligt med tid! Och oavsett det du säger så är min privata åsikt att jag aldrig tänker maskera mig oavsett vad för demonstration det är för jag tycker att det är lite fegt...
 

HanneZ

Guest
Anledningen till våld är viktigt att veta. Det är ju den som man ska ta reda på och försöka förhindra.
 

HanneZ

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Nej jag står fortfarande fast vid att man inte borde få vara maskerad, men jag utväcklade det vidare och visade förståelse till varför man skulle vilja vara makerad! :7peta
Du skrev att du höll med korvgubbe. Han tycker ju att man ska få maskera sig. Vet du vad det är för skillnad på sympati och empati?
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Miss_Orchidee skrev:
Och oavsett det du säger så är min privata åsikt att jag aldrig tänker maskera mig oavsett vad för demonstration det är för jag tycker att det är lite fegt...

Lätt att säga så länge man har en åsikt som är mainstream.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
HanneZ skrev:
Du skrev att du höll med korvgubbe. Han tycker ju att man ska få maskera sig. Vet du vad det är för skillnad på sympati och empati?

Han skrev ju att i vissa fall förstod han att man ville maskera sig, annars har jag missuppfattat hans inlägg! :va
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Gixxer-Anders skrev:
Lätt att säga så länge man har en åsikt som är mainstream.

Förklara ordet mainstream, är du gullig.... :rolleyes:

om du läser tidigare så har jag mycket åsikter och det kanske inte alltid passar i det sällskapet man är i.... Jag får ta mycket skit för det ibland, så kom inte och säg att ja följer gruppen....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Miss_Orchidee skrev:
... jag aldrig tänker maskera mig oavsett vad för demonstration det är för jag tycker att det är lite fegt...

Fegt av någon med dina åsikter, eller fegt generellt?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Miss_Orchidee skrev:
Han skrev ju att i vissa fall förstod han att man ville maskera sig, annars har jag missuppfattat hans inlägg! :va
Såhär skrev jag:

"Deltar jag i en antirasistisk demonstration ska jag kunna dölja min identitet för att inte de lokala skinskallarna ska kunna knacka mig på vägen hem.

Vill de lokala skinnskallarna uttrycka sina åsikter ska de kunna dra en luva över sina korthåriga skalalr för att slippa bli nedslagna av AFA på vägen hem..."
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Miss_Orchidee skrev:
Jag får ta mycket skit för det ibland, så kom inte och säg att ja följer gruppen....

Vill du dela med dig? Skriv under med namn och adress samtidigt. Det är lätt att stå för sina åsikter under pseudonym på ett internetforum, (tro mig - jag vet :hihi ).
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
korvgubbe skrev:
Såhär skrev jag:

"Deltar jag i en antirasistisk demonstration ska jag kunna dölja min identitet för att inte de lokala skinskallarna ska kunna knacka mig på vägen hem.

Vill de lokala skinnskallarna uttrycka sina åsikter ska de kunna dra en luva över sina korthåriga skalalr för att slippa bli nedslagna av AFA på vägen hem..."

jaha, men det var inte det inlägget jag syfftade på att jag läst! det inlägget hade jag inte ens sett....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top