Pannkakor = stora, Plättar = småMitra skrev:2291188...Plättor eller som vissa envisas att kalla det pannkakor...
Pannkakor = stora, Plättar = småMitra skrev:2291188...Plättor eller som vissa envisas att kalla det pannkakor...
newstead skrev:2291445Pannkakor = stora, Plättar = små
prulle skrev:2291343Hehe hjälplös är jag knappast. Fantasilös köper jag.. Blir nog bättre när första choken lagt sig.
Tack halogen men de är 3 1 kg förpakningar känns som jag måste göra något roligare av dom.
Det vet väl alla att det heter strömmingMitra skrev:2291492Inte plättar uton plättor och japp dom ÄR stora typ hela stekjärnet
Bara dom på andra sidan gränsen som envisas att kalla saker för något de inte är som att sill skulle heta strömming
newstead skrev:2291506Det vet väl alla att det heter strömming
prulle skrev:2291547Käkat stekt panneradsill på hårdbrö? eller sotar sill? Nej för det heter ströming
Det är storleken som avgör om det är sill eller strömming..Mitra skrev:2291525Varför köper då alla sill på burk till jul, påsk och vissa gör det även till midsommar
Precis, storleken HAR betydelse!newstead skrev:2291586Det är storleken som avgör om det är sill eller strömming..
Äkcsakct!Solid snake skrev:2291591Precis, storleken HAR betydelse!
Från ostkusten, norr om BlekingeAleksander skrev:2291618Strömming kommer från Stockholm...
newstead skrev:2291702Äkcsakct!
Där dog myten om att den INTE har betydelse
Från ostkusten, norr om Blekinge
Börjar bli trött på den..Fraz skrev:2291688Ett mat tips som funkar, men d e la inte så där jäkla bra kanske!
Grill chips, du får en fin frasig potatis med smak av sommarens grillat!
Folköl, malt mumle jäst o vatten.........
Ps: avnjuter just un denna delikata måltid men med en aningen starkare kryddning, STARKöl!!
hmm eftersom diskon inte ser så fin ut nja..Cyren skrev:2291760Häll ut 1kg makaroner i vasken ( se till så att makaronerna inte spolas ner) sätt på varmtvatten gå sedan och klubba, färdigt att äta!
Gör pankakssmet, värm upp strykjärnet, häll ut smeten på diskbänken, stek skiten!
Om du gillar kaffe, ta lite neskaffe i munnen och gå in och ställ dig i duschen i 5 minuter, öppna munnen då och då för att fylla på med vatten. varsågod och svälj!
Cyren skrev:2291760Häll ut 1kg makaroner i vasken ( se till så att makaronerna inte spolas ner) sätt på varmtvatten gå sedan och klubba, färdigt att äta!
Gör pankakssmet, värm upp strykjärnet, häll ut smeten på diskbänken, stek skiten!
Om du gillar kaffe, ta lite neskaffe i munnen och gå in och ställ dig i duschen i 5 minuter, öppna munnen då och då för att fylla på med vatten. varsågod och svälj!
HA HA HA HA Det får jag tästaAleksander skrev:2291783
newstead skrev:2291586Det är storleken som avgör om det är sill eller strömming..
Har dom inte fisk på icaMitra skrev:2291801Aj tusan och jag som trodde att det var VAR den fångade och inte hur stor den var.
Enligt ett kungligt påbud från 1500-talet ska sill fångad öster om en linje mellan Kalmar och den polska kusten kallas strömming
vad får ni lära er i dessa utlänska skolor
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |