Lou siffer
officiellt lammkött
Den har jag hört förut. De va min far som sa så det måste va falskt.
Det där lätt skit gott. Får göra det sen.Exup skrev:2291886Och om du vill bräsha för brudarna så tar du det sista av veckopengen å köper en fläskfilé.
Bryner den snabbt i stekpannan på högtemp(krydda salt å vitpeppar),så den blir gyllenbrun.
släng den sedan i en ugnfastform,med lök,champs,paprika,purjo,två vitlökar hackade,5dl grädde på detta(in i ugnen i ca 185c),vänta ca 45-60min beroende på storlek.
Servera med jasminris elle pommpa
Ja men e d någon skilnad då? Eller varför e plättar godare?Mitra skrev:2291897rätt kul att det var ett ? efter plättar
Verkar inte som om dom är riktigt säkra på vad som gäller
Lite vilse i pannkakan kanske
Fraz skrev:2291913Ja men e d någon skilnad då? Eller varför e plättar godare?
Plättor? E det en kvinlig plätt d? Eller vad...Mitra skrev:2291925Finns ingen skillnad smeten är det samma men om man gräddar dom i ett plättjärn så får man en massa små som är ca 5 cm i diameter. Medan pannkakor är hela järnet.
Men här i skåne så kallar vi det plättor oavsätt storlek
Fraz skrev:2291930Plättor? E det en kvinlig plätt d? Eller vad...
prulle skrev:2291547Käkat stekt panneradsill på hårdbrö? eller sotar sill? Nej för det heter ströming
Mitra skrev:2291925Finns ingen skillnad smeten är det samma men om man gräddar dom i ett plättjärn så får man en massa små som är ca 5 cm i diameter. Medan pannkakor är hela järnet.
Men här i skåne så kallar vi det plättor oavsätt storlek
Aleksander skrev:2292087Skåningar vettni....
Får skylla det på Staffan Westerberg. Du är väl oxå uppväxt med honom?Mitra skrev:2291897rätt kul att det var ett ? efter plättar
Verkar inte som om dom är riktigt säkra på vad som gäller
Lite vilse i pannkakan kanske
newstead skrev:2292772Får skylla det på Staffan Westerberg. Du är väl oxå uppväxt med honom?
Det äckligaste jag läst på länge. Koka köttbullar...brrr..GuW skrev:2291161Ta en djuptallrik med vatten, släng i en näve mamma scans djupfrysta kötbullar, kör i micron tills vattnet kokar, vispa snabbt ner potatismospulver i det kokande vattnet med en gaffel.
Hel måltid, du behöver diska en djuptallrik och en gaffel.
Dark_Messenger skrev:2294953Det äckligaste jag läst på länge. Koka köttbullar...brrr..
Men bra med disken!
Halogen skrev:2291230Burkskinka med färskpotatis är grymt underskattat. Speciellt om man gör en kall sås till den, på kelda, senap och lite citron - gudagott!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |