Mat tips för ungkarl?

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Blöjta!

Koka upp en kastrull med vatten
Släng ner buljong av egen vald smak. typ 2 tärningar på (vad en vanlig liten kastrull nu rymmer)
Kanske en 2-3 bullens pilsner korv.
Dra ner spisen på låg värme och lägg ner tunnbrödet.
Låt ligga tills det är mjukt och slemmigt.
Ta upp det med en hålslev eller liknande.
Servera med massor av smör och senap. Tar ungefär 3 minuter att göra.

Du bör dricka ett glas 1.5% eller 3% vit mjölk till detta

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
prulle skrev:
2291138 Jag bor ensam hemma över sommaren och måste altså laga mat till mig själv. Eftersom jag blev blåst på sommar jobbet, hojen behöver delar och jag ska ut i skärgården i en vecka snart så har jag det smått tight med pengar..
Desutom kommer jag aldrig på att jag ska laga mat förens jag är hungrig. Jag gillar god mat och tycker det är kul att laga men är inte direkt någon höjdare på det.

Så jag undrar om ni har tips på recept som är billiga och enkla?

Skär några grillkorvar i småbitar och stek tills dom fått fin färg, häll i en burk vita bönor i tomatsås och krydda med lite cayennepeppar, låt puttra ca 10 minuter, ät sen direkt ur stekpannan med en sked och skölj ner med kalla öl.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Dalafalo skrev:
2305695 Skär några grillkorvar i småbitar och stek tills dom fått fin färg, häll i en burk vita bönor i tomatsås och krydda med lite cayennepeppar, låt puttra ca 10 minuter, ät sen direkt ur stekpannan med en sked och skölj ner med kalla öl.
Ska testas! Låter som simpel chili con cane.

Snuttan

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
röd å vit...
Under den tid i mitt liv då jag levde på studiemedel, hade jag en klasskompis som i stort sett levde på havregrynsgröt. Han hade räknat ut att det gav mest protein per krona...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har provat att äta nyponsoppa och ostmacka till lunch en hel sommar..

Lunch det äter jag bara för att kroppen kräver mat, jag kastar i mig något på ett par minuter och återgår till jobbet.

Sommaren jag åt nyponsoppa till lunch så kom chefen förbi en dag och sa "idag följer du med mig på lunch, vi ska på fin restaurang, jag bjuder, du får äta vad du vill..."
När klockan blev tio i tolv gick jag och åt upp min nyponsoppa och ostmackan, sen följde jag chefen och åt lyxkäk till efterrätt hade dom... Nyponsoppa och glass !!!!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Koka potatis och morötter i 1:1 förhållande. Om du villa ha mer smak kan du tillsätta en buljongtärning av valfri smak och peppra soppan. Sedan är det bara och äta. Billigt och bra.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Bärgren skrev:
2308365 Koka potatis och morötter i 1:1 förhållande. Om du villa ha mer smak kan du tillsätta en buljongtärning av valfri smak och peppra soppan. Sedan är det bara och äta. Billigt och bra.
Blä för kokta moröter..

Varför glömer jag alltid köpa grönsaker?

Nån som har något kykling tips?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
floodi skrev:
2322118 överkurs för en ungkarl....

Aj tusan det tänkte jag inte på :rolleyes:
Han får väll slänga en kyckling i ugnen och vända på den när den är lagom svart på ena sidan. Och fortsätta grilla tills den har fått samma "fina" färg runt om :tomten :hihi

Och sen är det bara att ta fram mospulvret och röra ihop med vatten till lagom tjocklek, öppna en påse brunsås och Ta Da så har han middag :tungan

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
När jag gick på gymnasiet så hade jag o 2 polare egen lägenhet.
Här kommer recept.

Panpizza billys i ugn , annan smak än i micron så där kan du variera.
Makaroner , stekt falukorv , eller köttbullar.
Strips , Hamburgare .
Nudlar med jasminris funkar de med.

Skinksnitzlar bara bryna på i stekpannan o lite pasta och pastasås till.
kycklingsallad , köp en grillad höna o banka skiten i småbitar o lite
pasta o , lite grönsaker , sen är det klart skitlätt.

korvstroganoff o ris . finns 5 min ris nu Tom , finns korvstroganoff mix ,
bara blanda i med lite vatten o lite korv , låt det puttra i några min , klart...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
vad kan amn använda corn biff till? Råkade öppna en burk och är det verkligen tänkt som mäniskofödda? Ser ju ut som kattmat från lidl..

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag vet en som gör burgare i brödrosten. Tror inte brödrosten mår så bra av det däremot.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
prulle skrev:
2331743 vad kan amn använda corn biff till? Råkade öppna en burk och är det verkligen tänkt som mäniskofödda? Ser ju ut som kattmat från lidl..

Nej fyfan, ät inte sån skit! I plugget var det nån cornkyckling, och smart som man är (cornkycklingen fanns t.o.m. under den vegetariska delen) tror man att det är vanlig kyckling- fyfan vad det smakar!:4skrika

Annars tar du kokta nudlar, stekt kyckling i bitar och lite grönsaker du gillar (rekomenderar vitkål, morötter, broccoli=svenssongrönsaker) och wokkar tillsammans!:banana :Bugar

Dark_Messenger

Guest
När jag pluggade åt jag denna ofta. Bra när man tränar mycket, billigt och gott och går snabbt att göra!

* Pasta
* 1 burk makrillfilé
* ketchup och/eller salsasås

Do it like this:

Koka pastan (fullkorn eller vanlig, snabbmakaroner eller vad fan som helst). Under tiden denna står och kokar tar du en tallrik och lägger i makrillfilén, finfördela med en gaffel. Rör i ketchup eller salsa, eller båda. När pastan är klar så på med den. Mixa runt. Klart!

Toppa med kryddor, tabasco, extra ketchup eller vad du nu gillar.

Makrill är mycket proteinrik och billigt. Pasta tar dig igenom långa löppass i skogen!

Är man seriös, käkar man en macka och dricker ett glas mjölk till. Är man mindre seriös dricker man öl, grogg, whisky eller vin till. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...