Matlagningstips till dig som är singel

frid

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
/home/Kalmar
Hoj
CBR 600F
GSXR1100R skrev:
När fruntimmera huserar i köket så gör di sitt yttersta för att grisa ner alla kastruller oavsett vad dom tillagar, en riktig man kan göra en 3 rätters middag med endast en kastrull.
:fakta
 

baronen

Friherre
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bakom garaget.
Hoj
Jamen vafandå....NÄ!
Stek ett par chorizo i bitar när dom e klara häll över en burk med Heinz vita bönor i chiliså, ett par bira till så e man kung
 

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Äter blodkorv från brödrosten 4dagar i veckan..sen kommer flickan över fre-sön. och då blir det seriös mat...tacka fan för att man gått hotell o resturang i gymn...
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Hightuned skrev:
Snart är det ju vår då kan man skaffa sig en öppen hjälm och på så sätt få i sig en och annan proteinrik insekt och på så sätt undvika skörbjugg. :tummenupp Föresten är det väl inte farligt fören man tappar tänderna?.

Du får ju bara flugor i ögonen... Man ska äta med MUNNEN!!

Vanlig hederlig varmkorv är ju oxå latmansföda! (Käkade vi igår, för det gick inte att laga nån mat, för det var ingen som diskat... :huvet )

/FW
 
Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
GSXR1100R skrev:
Ap ap ap nu är vi offtopic igen, detta är ingen träningstråd, denna tråd är endast till för att visa genvägar & latemanstips i köket.

Äta direkt ur förpackningen med fingrarna spar disk, om man använder gaffel kan man slicka av den så slipper man att diska.

När fruntimmera huserar i köket så gör di sitt yttersta för att grisa ner alla kastruller oavsett vad dom tillagar, en riktig man kan göra en 3 rätters middag med endast en kastrull.

Du har rätt, my BAD.

Ikväll ska jag äta tacos med en tjej, slår vad om att hon kommer att använda varenda kopp, skål och fat plus varenda sked och gaffel köket kan uppbringa så är diskmaskinen trasig... Grrr.

När jag lagar mat, oavsett vad det är för något så är allt jag använt i matlagningen diskat å klart när maten är klar, när nån tjej gör mat så står allt nersullat i diskhon.

Det har ju tagits upp att vattenkokare och brödrost är väldigt bra, jag vill slå ett slag för microvågsugnen med, den går varm varenda dag hos mig.

Mitt tipps på snabbmat som ändå är nyttig är havregryn. Helst fiberberikade havregryn med en matsked linfrö i. Antingen kör man det i micron med en del havre, två delar vatten så har man god gröt. Eller så blandar man dem med proteinpulver eller oboy och häller på lite mjölk och rör ihop, låter svälla lite så är det bara att sleva i sig. Den senare varianten ger ett lite högre Glykemiskt Index och är bättre tex efter träning medan gröten är bättre på morgonen. Havregryn kan man nästan leva på, ett billigt universallivsmedel att jämt ha hemma helt enkelt. :Bugar
 

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Släng i lite russin eller solrosfrön i gröten sen kan man ju nästan kalla sig mäster kock
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kreuger skrev:
Ikväll ska jag äta tacos med en tjej, slår vad om att hon kommer att använda varenda kopp, skål och fat plus varenda sked och gaffel köket kan uppbringa så är diskmaskinen trasig... Grrr.

När jag lagar mat, oavsett vad det är för något så är allt jag använt i matlagningen diskat å klart när maten är klar, när nån tjej gör mat så står allt nersullat i diskhon.

Märkligt fenomen detta med att fruntimmera ska grisa ner allt porlin i köket, kaffemuggen funkar som groggmugg, vinmugg, ölmugg samt tandborstmugg, på detta vis så behöver den aldrig diskas.

En rätt som inte är att rekomendera är potatismos med ravioli, det är ingen vidare blandning, däremot så har jag fina drinkrecept.

Lägg 1 skopa lingonsylt i ett melittafilter, häll sedan vodka eller dunkdricka över detta och låt det droppa ner i ett glas, jättegott & jättestarkt, gillar man inte den starka bärsmaken så kan man köra i tom tratt.
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
GSXR1100R skrev:
Lägg 1 skopa lingonsylt i ett melittafilter, häll sedan vodka eller dunkdricka över detta och låt det droppa ner i ett glas, jättegott & jättestarkt, gillar man inte den starka bärsmaken så kan man köra i tom tratt.

Tänker bara på sällskapsresan nu.

Vargtass, Hemkört och lingon dricka :tungan

Lätt mat. Ta fram wokjärnet och släng ner lite grönsaker och lite små köttbitar.
Whips så får man en fin måltid.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Otee skrev:
Tänker bara på sällskapsresan nu.

Vargtass, Hemkört och lingon dricka :tungan

Lätt mat. Ta fram wokjärnet och släng ner lite grönsaker och lite små köttbitar.
Whips så får man en fin måltid.
Jag köpte en större variant av denna, funkar kanon och du slipper diska stekpannor.

Man kan grilla potatis, kött, kycklingfile ja nästan allt :tummenupp
 

Bifogat

  • 4175239_1.jpg
    4175239_1.jpg
    22.1 KB · Visningar: 53

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Canoly skrev:
:va

Har du inte licens ?
Det är endast amatörer som grillar Vår - Sommar
Hehehe jag grillade senast i December :D Men det ska bli skönt att sitta i vårvärmen med en kall i näven och grilla en feting.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Kreuger skrev:
Det har ju tagits upp att vattenkokare och brödrost är väldigt bra, jag vill slå ett slag för microvågsugnen med, den går varm varenda dag hos mig.

Mitt tipps på snabbmat som ändå är nyttig är havregryn. Helst fiberberikade havregryn med en matsked linfrö i. Antingen kör man det i micron med en del havre, två delar vatten så har man god gröt. Eller så blandar man dem med proteinpulver eller oboy och häller på lite mjölk och rör ihop, låter svälla lite så är det bara att sleva i sig. Den senare varianten ger ett lite högre Glykemiskt Index och är bättre tex efter träning medan gröten är bättre på morgonen. Havregryn kan man nästan leva på, ett billigt universallivsmedel att jämt ha hemma helt enkelt. :Bugar

My kind of man!!! :kär Diskar efter sig oxå! :tummenupp Fler borde ta efter... :)


(Styrketräning *viskar*)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Anneli skrev:
Så.... när flyttar du in?.. :Bugar :tuttar :D

Haha, jag har en fyra för mig själv som e städad o nyrenoverad.
Hade tänkt installera diskmaskin för att spara lite minuter i mitt liv, sen nästa månad vill jag gå lös på miina badrum. Toalocket i kolfiber passar ju såklart inte på mina fula toaletter men det finns andra. Sen ska badkaret ut för det är fult och sen ska jag samla pengar till ett bubbelbad :) Använder aldrig den toan ändå så.... där e bara dammigt o mörkt nu.

Vill du inte sova i min säng så kan jag pressa in en säng i mitt gym :) :rolleyes:
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Usch nu har man dratt på sig magsjuka oxå. FY FAN I HELVETE VA JOBBIGT... Vad äta då? Blåbärssoppa? Dricka vatten? Sprit?

Fan :zpy rädda mig....
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mavve skrev:
Haha, jag har en fyra för mig själv som e städad o nyrenoverad.
Hade tänkt installera diskmaskin för att spara lite minuter i mitt liv, sen nästa månad vill jag gå lös på miina badrum. Toalocket i kolfiber passar ju såklart inte på mina fula toaletter men det finns andra. Sen ska badkaret ut för det är fult och sen ska jag samla pengar till ett bubbelbad :) Använder aldrig den toan ändå så.... där e bara dammigt o mörkt nu.

Vill du inte sova i min säng så kan jag pressa in en säng i mitt gym :) :rolleyes:

:felämne
Jag kommer förmodligen att sommarjobba i Hbg nästa år. :tungan Och jag bor nästan på gymmet ändå! :hihi Tänkte du bo kvar länge?

:cool:
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
hållundan skrev:
Usch nu har man dratt på sig magsjuka oxå. FY FAN I HELVETE VA JOBBIGT... Vad äta då? Blåbärssoppa? Dricka vatten? Sprit?

Fan :zpy rädda mig....

Vätskeersättning! Resorb. Vatten, soppor. Sånt som inte gör ont att spy upp... Stackars! Lider med dig, jag hatar att vara magsjuk. :(
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Flamma77 skrev:
Vätskeersättning! Resorb. Vatten, soppor. Sånt som inte gör ont att spy upp... Stackars! Lider med dig, jag hatar att vara magsjuk. :(
Tack :krama

Jag pimplar just nu blåbärssoppa, dricker vatten och suger lite yoggi. Fasen jag har aldrig haft detta innan, det var sannerligen inge vidare iallafall.

Att vara lite fyllesjuk med uppstötningar som påföljd är ju inte alls lite jobbigt som detta....

Blä.

:hej
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Flamma77 skrev:
:felämne
Jag kommer förmodligen att sommarjobba i Hbg nästa år. :tungan Och jag bor nästan på gymmet ändå! :hihi Tänkte du bo kvar länge?

:cool:

NÄSTA ÅR? :gnissla
Jag letar efter en marklägenhet som jag kan fösa in hojarna i. Just nu har jag garage men det e jobbigt o springa upp&ner hela tiden(tredje våningen).

Man ska inte planera så långt för det blir ändå aldrig så.
Tänk om jag får cp-ryck o flyttar till korea för att träna Taekwondo? Det vet man aldrig. Tänk om jag drunknar i öresund :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top