Rammstein
Bättre fly än illa fäkta.
Inte mycket mat där du?
Jo, massor
Ska kanske förtydliga att det här var "ingredienserna". Blev tex kyckling 2ggr osv
Last edited:
Inte mycket mat där du?
Mitt kolesterol är naturligtvis för högt
Jag har ärvt det, men jag känner mig ändå trygg för vi har inga kärlsjukdomar i släkten (vad jag vet)
Jag käkar havregrynsgröt VARJE morgon, förutom ibland på helgerna då det ska krånglas med typ 11 olika pålägg och tre olika brödsorter varav vissa ska rostas. Fil, mysli, löskokt ägg, kaviar.
Ibland äggröra och bacon.
Krånglig frukost, men trevligt som omväxling
ps.
Det sägs ju (om man väljer att lyssna på dem som säger så) att man ska äta fem ggr/dygn.
Jag äter nog lite för sällan, kanske tre-fyra ggr/ dygn
Sushi har jag aldrig provat.
Det lockar mig inte.
Däremot är jag förtjust i rimmad eller gravad lax och även inlagd sill, men då helst den vanliga genomskinliga sortens inläggning (1 del ättika 2 delar socker 3 delar vatten).
Snart kommer Ziip59 och tipsar om några superkockar!
Jag väntar med spänning!
Bland det godaste som finns är fiskpanetter, kokt potatis, citron och spenatsås.
Awesome, awesome to the max.
Sen har vi ju palt som är solklar #1
Bland det godaste som finns är fiskpanetter, kokt potatis, citron och spenatsås.
Vad du glömmer är att man kan äta blodpalt varannan dag!Dag1:
Frukost: Kall palt på hårdbröd, kaffe
Lunch: Uppstekt palt med smör och sylt
Middag: Kokt palt med smör och sylt
Dag2: Byt plats på lunch och middag.
Dag3: Byt plats igen.
Repetera!
Proteindrinkar, havregryn, cashewnötter, russin, bananer, kycklingfile, kikärter och 2st gainomax. Så såg det ut idag
Är det styrketräningskost?Idag har jag ätit:
1 proteindrink med mjölk o banan
1 portion pasta köttfärsås
1 portion köttfärspaj
1 portion kyckling filé o strips med vitlöksbröd.
Nu funderar jag på vad jag ska stoppa i mig härnäst....
Också träningskost?Proteindrinkar, havregryn, cashewnötter, russin, bananer, kycklingfile, kikärter och 2st gainomax. Så såg det ut idag
Personligen tycker jag 150 är för dyrt, men jag håller med.Är enligt mig själv, och andra, en duktig snubbe i köket, men det bär emot att laga vardagsmat av två orsaker.
1. Det är tråkigt.
2. Det är dyrt.
Visst. Dra ihop en sunkig falukorv för 19:90/kg och kokta snabbisar till det + ketchup, så är det billigt, men det suger ju fett också.
Det blir billigare att äta ute om man tänkt att göra bra käk.
Den dyraste lunchen här i stan lär vara på Sjömagasinet med sina 150:-. Å andra sidan äter man förstklassiskt med grymma maträtter och en härlig miljö på köpet. Vi snackar superklass på service och käk här, utan att vara snobbigt.
Jag lägger hellre 150:- på en bra och god lunch, än 60:- på en medioker suknklunch... (För att inte tala om den sunkiga matlådan för 40
Sedan finns det en massa sjukt bra billiga hak där man äter sig mätt för 80:-, men faktum kvarstår, oavsett ställe, att det suger att ha med sig matlåda om man har råd med annat. (Visst, den dagen med ungar och eldorado-makaroner kommer väl också)
hehe, jag har hört flera säga att det är nyttigt med bra vatvanor.Idag blev det...
Frukost: två mackor med ost och vitlökskorv och två glas mjölk till det.
Lunch: en chiabata med rökt skinka och ost.
Middag: pyttipanna och stekt ägg.
Det senaste åren har jag käkat ett mål om dagen. Middag (lunch, frukost, eller vad man nu vill kalla det då man sover bort halva dagen och sedan äter vid ungefär den här tiden på dygnet). Men nu provar jag en lite annan taktik för att se om det ger några förändringar i livet.
Händer också mig ibland. Ibland äter jag inget alls på en hel dag (men då brukar jag ha krappola)jag äter allt på en gång så slipper jag äta stup i kvarten
Spenat är inte illa, Palt var längesedan nu (farmor är tyvärr borta)Bland det godaste som finns är fiskpanetter, kokt potatis, citron och spenatsås.
Glöm inte bort Raggmunk med stekt fläsk! Det är också helt ok tycker jag. Plus att man får tag i det ganska ofta på lunhkrogar.Pitepalt! .....fläsktärningarna...det smälta smöret... paltsvim... Mmmm! Säkert 25 år sedan jag åt det sist, men det är ju grisgott.
Varierad kost var det här jaDag1:
Frukost: Kall palt på hårdbröd, kaffe
Lunch: Uppstekt palt med smör och sylt
Middag: Kokt palt med smör och sylt
Dag2: Byt plats på lunch och middag.
Dag3: Byt plats igen.
Repetera!
Surkål är gott, jag åt det igår när jag skrev första inlägget i tråden.revbensspjäll...
surkål,
inlagd gurka,
och nubbe
Det låter ju inte så illa.skrev fint recept
Glöm inte bort Raggmunk med stekt fläsk! Det är också helt ok tycker jag. Plus att man får tag i det ganska ofta på lunhkrogar.
Är det styrketräningskost?
Jag käkar havregrynsgröt VARJE morgon, förutom ibland på helgerna då det ska krånglas med typ 11 olika pålägg och tre olika brödsorter varav vissa ska rostas. Fil, mysli, löskokt ägg, kaviar.
Ibland äggröra och bacon.
Krånglig frukost, men trevligt som omväxling
QUOTE]
Exakt samma frukostvanor här!
Man ska bara rädd om sin kropp för man har bara en.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|