Maximal uppbyggnad av kondition på kort tid?

IronMike

Guest
Jag måste komma i form mer.... Har ett par veckor på mig att få upp flåset efter vintern, inför ett test. Måste springa 2 km på tid.

Inga problem i vanliga fall, men nu ere pollen ute och det gör det hela dubbelt så tungt, jag måste bättre min kondition för att palla.

Finns det några bra hemsidor som behandlar sånt?

Eller om ni har några bra tips? Det är inte bara att sätta en tid på 2 km, utan hålla pulsen nere, har man för hög puls så avbryts testet.

Klarade första provet på polishögskolan, svenskaprovet...kom på att min kondition inte är den bästa efter all öl under vintern :huvet har kutat lite rullband 2-3 gånger i veckan, men mest som uppvärmning inför styrketräningen.

Så, hur bygga upp flåset på snabbaste möjliga sätt ?

:död

Ironmike going for cop, nuy du passa sej :hihi :rofl
 

IronMike

Guest
mudder skrev:
2146252 Kuta rullband eller trampa motionscykel 7 gånger i veckan?
Ja,. Men ska man köra intervall, å dra ut på lidandet, eller springa till man spyr å sen nöja sig? eller springa ännu kortare sträcka fast i uppförslut på gymmet ?? eller om det finns någon ideal-hastighet man bör sikta in sig på,...

:3freak
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Tag en pinne, som har samma storlek som polisens batonger.

Sen går du ut å slår allt du kan på en stubbe (simulerar pensionär), när du blir trött så byter du arm.

Kör därefter bilen runt, runt McDonalds Drive-through, medans du trycker i dig BigMac's..

Då får du precis den typ av kondis som dom dom eftersträvar på PHS. :tummenupp

:D :hihi :lol :rofl
 
Last edited:

IronMike

Guest
War-psycho skrev:
2146287 Tag en pinne, som har samma storlek som polisens batonger.

Sen går du ut å slår allt du kan på en stubbe (simulerar pensionär), när du blir trött så byter du arm.

Kör därefter bilen runt, runt McDonalds Drive-through, medans du trycker i dig BigMac's..

Då får du precis den typ av kondis som dom dom eftersträvar på PHS. :tummenupp

:D :hihi :lol :rofl
Skrattar bäst som skrattar sist ;) .. nejmen jag förstår såklart allas missnöjem ed poliser här, när man bötfälls för miniskyltar å annat crap. Jag skulle aldrig, aldrig ha mage att ge en hojbroder böter för ngn skitgrej, eller den ensamstående mamman böter på 1600 spänn för 115 på 90 väg mitt i natten. Patetiskt.

Jag vill pyssla med narcotics å sånt skit som sabbar dagens ungdomar. Tror polisen behöver fler som jag, som varken är sosse eller byråkrat-offer. Dom behöver dubbelmoral, och folk som tar livet med en nypa salt.

Polislönen är väl inge vidare, men jag får jobba svart vid sidan om för att dryga ut kassan.. Betalar man skatt på en heltidslön kan man gott å väl ta tillbaks lite av vad som är mitt med svart-jobb.

Måste bara kirra konditionen nu, så kanske ni får träffa mig som skönaste copen i stan om 2 år.

:rofl
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Hur fort hade du tänkt att springa? Vad får pulsen vara som högst? Jag skulle nog lägga farten på löpbandet/banan vid ca 75% av max och sen köra intervall typ 5ggr. 5 minuter gång mellan löpningarna. Kör det varannan dag och se till att vila dagen innan testet.

Sen tror jag inte du måste sätta nån Moses Kiptanui-tid direkt...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
IronMike skrev:
2146304 Skrattar bäst som skrattar sist ;) .. nejmen jag förstår såklart allas missnöjem ed poliser här, när man bötfälls för miniskyltar å annat crap. Jag skulle aldrig, aldrig ha mage att ge en hojbroder böter för ngn skitgrej, eller den ensamstående mamman böter på 1600 spänn för 115 på 90 väg mitt i natten. Patetiskt.

Jag vill pyssla med narcotics å sånt skit som sabbar dagens ungdomar. Tror polisen behöver fler som jag, som varken är sosse eller byråkrat-offer. Dom behöver dubbelmoral, och folk som tar livet med en nypa salt.

Polislönen är väl inge vidare, men jag får jobba svart vid sidan om för att dryga ut kassan.. Betalar man skatt på en heltidslön kan man gott å väl ta tillbaks lite av vad som är mitt med svart-jobb.

Måste bara kirra konditionen nu, så kanske ni får träffa mig som skönaste copen i stan om 2 år.

:rofl
Du är säkert den första som sökt in till PHS med den visionen. :rolleyes:

Sen när du är "en i gänget", så kommer du betrakta alla icke-poliser som antingen kriminella svin, eller ovetande får = svensson.
10 år senare upptäcker du att det inte är kul att vara en buse me bricka längre, och det inte är lika kul att tuta med sirenen.

Då upptäcker du också att alternativa karriärer inte är så lätta att hitta, eftersom inte många arbetsgivare eftersträvar en störig attityd, med skickliga batongkunskaper hos sina anställda.

Då sitter du där du sitter, och tar istället ut din frustration ytterligare på alla du möter.
Du har insett att din idé om polisyrket var ganska naiv, och att du nu vet bättre, d.v.s. alla människor är svin, som antingen är kriminella, eller dum-"svensson" som inte vet hur "verkligheten" ser ut.

Sen står du med lasern å skriker :hördu på alla hojåkare likförbannat, eller spöar på en pensionär med batongerna :smasha , och sen anmäler honom för våld mot tjänsteman, för att rädda ditt eget skinn.

Blir du inte hjärntvättad på PHS, så blir du det av dina kollegor.
Sen blir du precis lika "ocool" som dom andra. :dummer

Lycka till, å ha så kul.... Moahahaha... :D
 
Last edited:

IronMike

Guest
War-psycho skrev:
2146321 Du är säkert den första som sökt in till PHS med den visionen. :rolleyes:

Sen när du är "en i gänget", så kommer du betrakta alla icke-poliser som antingen kriminella svin, eller ovetande får = svensson.
10 år senare upptäcker du att det inte är kul att vara en buse me bricka längre, och det inte är lika kul att tuta med sirenen.

Då upptäcker du också att alternativa karriärer inte är så lätta att hitta, eftersom inte många arbetsgivare eftersträvar en störig attityd, med skickliga batongkunskaper hos sina anställda.

Då sitter du där du sitter, och tar istället ut din frustration ytterligare på alla du möter.
Du har insett att din idé om polisyrket var ganska naiv, och att du nu vet bättre, d.v.s. alla människor är svin, som antingen är kriminella, eller dum-"svensson" som inte vet hur "verkligheten" ser ut.

Sen står du med lasern å skriker :hördu på alla hojåkare likförbannat, eller spöar på en pensionär med batongerna :smasha , och sen anmäler honom för våld mot tjänsteman, för att rädda ditt eget skinn.

Blir du inte hjärntvättad på PHS, så blir du det av dina kollegor.
Sen blir du precis lika "ocool" som dom andra. :dummer

Lycka till, å ha så kul.... Moahahaha... :D

Jag är no definitonen av anti-lättpåverkad, så det är nog lugnt...

:hihi
 

Wman

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Nope
IronMike skrev:
2146233 Jag måste komma i form mer.... Har ett par veckor på mig att få upp flåset efter vintern, inför ett test. Måste springa 2 km på tid.

Inga problem i vanliga fall, men nu ere pollen ute och det gör det hela dubbelt så tungt, jag måste bättre min kondition för att palla.

Finns det några bra hemsidor som behandlar sånt?

Eller om ni har några bra tips? Det är inte bara att sätta en tid på 2 km, utan hålla pulsen nere, har man för hög puls så avbryts testet.

Klarade första provet på polishögskolan, svenskaprovet...kom på att min kondition inte är den bästa efter all öl under vintern :huvet har kutat lite rullband 2-3 gånger i veckan, men mest som uppvärmning inför styrketräningen.

Så, hur bygga upp flåset på snabbaste möjliga sätt ?

:död

Ironmike going for cop, nuy du passa sej :hihi :rofl


Tidsgränsen dem har är ju ett skämt. Kuta så mycket du kan så tappar du några kg också... ;)
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bearing skrev:
2146344 Din personliga erfarenhet?
Visst, jag har träffat många av dom. :tungan

(Bl.a. när jag arbetade där.)

IronMike skrev:
2146358 Jag är no definitonen av anti-lättpåverkad, så det är nog lugnt...

:hihi
Jo, du är ju dörrvakt, så du är ju redan halvägs där. :D

Precis som ovanstående sa: Tidskravet är ju löjligt, klarar du inte det är du död.
 

IronMike

Guest
War-psycho skrev:
2146361 Visst, jag har träffat många av dom. :tungan

(Bl.a. när jag arbetade där.)

Jo, du är ju dörrvakt, så du är ju redan halvägs där. :D

Precis som ovanstående sa: Tidskravet är ju löjligt, klarar du inte det är du död.
Jag har astma och pollenallergi..trots det springer jag 2 km under 8 min, dvs väl under kravet, MEN jag vill få ner pulsen...
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
IronMike skrev:
2146363 Jag har astma och pollenallergi..trots det springer jag 2 km under 8 min, dvs väl under kravet, MEN jag vill få ner pulsen...
Men klarar du kravet, så är ju saken biff.

Blir du antagen till PHS får du rejält med fys på skolan, och även sen ute på distrikten. (Dom tränar ju på arbetstid bl.a.)
Så kondisen kommer ju iallafall.
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
8 minuter? Vad spelar pulsen för roll? 8 minuter är ju 1.30 minuter under kravet och du bör springa en bit under 8 för att det ska räknas som ett plus...
 

sammix

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
kba
Hoj
R1-02 krash & stunt en R1 03 pose edition
variera dag från dag ena dagen intervall i en lång backe nästa lång distans ca 7km en dag typ 3,5km i högt tempo håller du på sådär så går det ganska snabbt
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
IronMike skrev:
2146363 Jag har astma och pollenallergi..trots det springer jag 2 km under 8 min, dvs väl under kravet, MEN jag vill få ner pulsen...

Inte hinner du göra mycket åt det på 2 veckor.

Men du springer nog snabbare om du testar att maxa 2km några gånger innan så du vet ungefär hur fort du kan springa utan att damma in i "väggen".
 

DrSwizz

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
-
Hoj
-
Läste nyss i den här tråden där någon skrivit ett inlägg om en slags spruta mot pollenallergi; Det skulle du ju kunna prova istället för att att tokträna inför testet.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top