MC-budstråden

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Fel fel!!! 7aa5aaa var det bästa!:pannkyss

sju fyra tuffast i stan!

Körde -04 och -05 ca 12000 mil. Det absolut roligaste jobbet i alla väder, bara lekstuga. Det ända som va drygt var första snön i november när man fortfarande hade sommardäck. Satan va halt. Kommer ihåg en kväll i Gustavsberg, kolsvart. Stod i ljuset av XTns lampa o läste kartboken. Senare drar jag omkull ute på nån landsväg o när lyset slocknade såg jag att det var stjärnklart, nästan romantiskt. Riktade styret på macken sen va hojen som ny igen :)

Min längsta körning var panik från Mariefredsanstalten till TV4, i rusningstrafik snacka om att man lever på kredit nu :)

Bifogat

• mcbudvinter.jpg
    mcbudvinter.jpg
    56.7 KB · Visningar: 308
  • tungtlastadbudhoj.jpg
    tungtlastadbudhoj.jpg
    10.8 KB · Visningar: 273
Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Aww. Tråd som får en att gråta. :gråta Vill mera! Vill igen!
Hade en kort karriär som mcbud, varade bara ett par månader. Fungerade inte speciellt bra att pendla Västerås-Sthlm. :gnissla

Jag är åtti-sju'an som klotade med Freddans privathoj. :näsblod :D

Den dagen jag flyttar till Stockholm.. då vet jag vem jag ringer om jobb! :tummenupp
Roligare jobb har jag aldrig någonsin haft, ser ut att bli svårt att slå det i framtiden dessutom.

Edit: Freddan, om jag lovar att inte klota din hoj igen, får jag bli inneboende hos dig då? :tuttar

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Vilken ark körde du på? Jag satt på rosenlund i början, sen ryckte man ju in på flemming nång gång också.

Körde också på rosenlund, fast när jag började där så va rosenlund det enda som fanns kvar.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Oj, den här tråden hade jag missat!

En runda på Ringbud (MCBudet) DT125
Självklart körde man också för Asa ett tag. "MC17". :) XT600E
En vända på Box. XRV750

/Henning

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Några roliga minnen är hur lätt alla jäkla hästar skenar när man kommer farandes! fick nästan en hel parad på Hamngatan att skena, men det vart till sist bara en häst som rusade iväg.
En annan gång fick jag en sån där arbetshäst med skygglappar med kärra som skjutsar turister att skena på strandvägen, mötte den senare igen då den reste sig på bakbenen.
Har fått högvakten på slottet att peka vapen mot mig när jag skulle lämna paket där, struntade i dom och körde in på slottgården med 3 högvakter joggandes efter.
Men det pinsammaste var i slutet på första dagen som mcbud när jag fick en utskällning av chefen för en bakshjulsåkning.

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Smålis Kan du inte berätta om den korta men ack så jävla roliga konversationen ang. en bakhjuls körning på i solnatrakten på en sträcka ej avsedd för mc...

Ja se Mcbud... Minns när en polare (Peter) och Smålis klara för dagen skulle dra upp för kungsgatan. Självklart var en av dem uppe på slangen, minns inte vem. Jag kom trampandes på slangen efter...:näsblod
En bit upp för kungsgatan passerar de en polis till häst. Smålis piper vidare i korsningen, medan polarn som jag tror klippte förbi hästen på slangen. Strax efter hästen får problem med hojen.
Då han i förvirringen när motorn dör rullar höger, mot rött, ner på sveavägen. Lätt panikslagen och samtidigt fipplandes med hojen, siktar han mot Tunnelbanenedgången vid Olof Palmes gata för att desperat kunna trolla bort sig själv snabbt ner för trappan. Innan denna manöver är fulländad hittar han soppakranen och vrider den turligt nog åt rätt håll och hojen startar några sekunder efter och han förstår snabbt att tunnelbanan inte är en bra flyktväg...

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Smålis. Kan du inte berätta om den kort men ack så jävla roliga konversationen ang. en bakhjuls körning på i solnatrakten på en sträcka ej avsedd för mc...

Smålis kan väl inte köra på bakhjulet?

Smålis

Liten pitt fladdra snabbt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Buell stelben, Yamaha YZ450F -06, Puch Magnum X.
Var det kanske inte du, men du hade en jädra koll på om det var cykelbana eller gångväg det slangades på, minns jag:D

Hihiihi Jag minns... Det var tider det!

Har faktiskt kvar min skriftliga varning som jag fick i juli -99. Jag tror att Henrik Ört**** är släkt med Tommy Hamre'n:tuttar , han är lika nitisk i allafall... Hänger bara upp sig på små saker hela tiden.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Skön tråd!

Vad tjänar ett Mc-bud, ungefärlig månadslön?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Inte för att jag har kört som Mcbud, men försökte hoppa in hösten -02 då jag var förbannat trött på jobbet men Martin hade ingen hoj över.

Var förbi och hälsade på Martin & Freddie samt småpratade då det skrapade till i radion. Vet ej vad hade hette men han sprang tydligen maratonlopp lite då & då.
Han tyckte att hojen började låta illa samt kedjan började hoppa, ok sa Freddie kom in med hojen så kollar vi. Hör när han rullar in i garaget hur det låter som f*n. Väl inne så upptäcker vi att va fan det fanns ju inga tänder kvar på bakdrevet, soprent var det. Freddie tar fram bultsaxen och klipper av kedjan medan jag tar fram nytt drivpaket. budkillen säger att han har ett paket att leverera så han springer iväg med det, jaha tänker vi & fortsätter med bytet. Tar fram muttermaskin, byter båda dreven & sätter dit nya kedjan. Tänker inte på hur snabbt vi byter drivpaketet men fort gick det. När vi är klara så kommer budkillen & säger att han har leverat paketen. Ok sade vi & frågade vart? Sveavägen sade han. Nu när detta hände så låg garaget närheten av centralen där även en mc custombutik låg/ligger. Så killen har sprungit från garaget till sveavägen i full mcmundering, riiispekt! :tummenupp

He he he måste berätta om en annan sak, detta var under vintern. Kommer åkandes på Enköpingsvägen ifrån E4 då jag skulle till jobbet. Kommer i höjd med 1:a tunneln under Enköpingsvägen där man brukar gena när man körde enduro tidigare. Tittar till vänster över till mötandes körfält. Ser en mcbud kille
som har tydligen fått för sig att gena & försöka åka upp på Enköpingsvägen mot E4 upp genom diket. Det hade säkert gått bra om det inte var så att det var fullt med snö i diket som hade frusit till is. Killen ligger med hojen raklång i diket och han kommer inte upp samt han kan inte vända på hojen. Tänker va fan jag får väl vända borta vid trafikljusen i korsningen till Kista och hjälpa killen. Hjälper upp honom ifrån diket & säger att han får hälsa Freddie, ja ja ska göra det säger den förvirrade personen & gasar vidare. Kunde inte låta bli så jag ringer upp Freddie direkt så han har någon att trakassera sen! :D
Killen hade svart kruka & körde med röd visir, detta var för ca 3år sedan tror jag.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning