Inte för att jag har kört som Mcbud, men försökte hoppa in hösten -02 då jag var förbannat trött på jobbet men Martin hade ingen hoj över.
Var förbi och hälsade på Martin & Freddie samt småpratade då det skrapade till i radion. Vet ej vad hade hette men han sprang tydligen maratonlopp lite då & då.
Han tyckte att hojen började låta illa samt kedjan började hoppa, ok sa Freddie kom in med hojen så kollar vi. Hör när han rullar in i garaget hur det låter som f*n. Väl inne så upptäcker vi att va fan det fanns ju inga tänder kvar på bakdrevet, soprent var det. Freddie tar fram bultsaxen och klipper av kedjan medan jag tar fram nytt drivpaket. budkillen säger att han har ett paket att leverera så han springer iväg med det, jaha tänker vi & fortsätter med bytet. Tar fram muttermaskin, byter båda dreven & sätter dit nya kedjan. Tänker inte på hur snabbt vi byter drivpaketet men fort gick det. När vi är klara så kommer budkillen & säger att han har leverat paketen. Ok sade vi & frågade vart? Sveavägen sade han. Nu när detta hände så låg garaget närheten av centralen där även en mc custombutik låg/ligger. Så killen har sprungit från garaget till sveavägen i full mcmundering, riiispekt!
He he he måste berätta om en annan sak, detta var under vintern. Kommer åkandes på Enköpingsvägen ifrån E4 då jag skulle till jobbet. Kommer i höjd med 1:a tunneln under Enköpingsvägen där man brukar gena när man körde enduro tidigare. Tittar till vänster över till mötandes körfält. Ser en mcbud kille
som har tydligen fått för sig att gena & försöka åka upp på Enköpingsvägen mot E4 upp genom diket. Det hade säkert gått bra om det inte var så att det var fullt med snö i diket som hade frusit till is. Killen ligger med hojen raklång i diket och han kommer inte upp samt han kan inte vända på hojen. Tänker va fan jag får väl vända borta vid trafikljusen i korsningen till Kista och hjälpa killen. Hjälper upp honom ifrån diket & säger att han får hälsa Freddie, ja ja ska göra det säger den förvirrade personen & gasar vidare. Kunde inte låta bli så jag ringer upp Freddie direkt så han har någon att trakassera sen!
Killen hade svart kruka & körde med röd visir, detta var för ca 3år sedan tror jag.