MC Huset malmö SÄMST!

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Frågar dig en gång till, har du sagt ifrån? Eller du tänker bara gnälla här på SH?

Ska det behövas?
Tror man som försäljare att det tar normalt 4 veckor innan man beställer hem en jävla baklampa? Tror man som försäljare att det tar 5 veckor att få hem en strypningssats? Och att ringa upp en och råka säga att min order ligger bland skräphögen.. ska man behöva säga ifrån detta eller är inte det lite uppenbart att något inte riktigt stämmer?
Ae, efter den service jag har fått så orkar jag inte lägga ner energi på att försöka förbättra MC Huset.. Håller mig då hellre till andra, bättre återförsäljare.

Sen gnälla och gnälla.. Ger ju bara min historia på vad jag gått igenom och hur dåligt bemött jag blivit på MC Huset, så att andra slipper gå igenom samma skit som jag har, och kanske väljer en annan återförsäljare ist..

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Ska det behövas?
Tror man som försäljare att det tar normalt 4 veckor innan man beställer hem en jävla baklampa? Tror man som försäljare att det tar 5 veckor att få hem en strypningssats? Och att ringa upp en och råka säga att min order ligger bland skräphögen.. ska man behöva säga ifrån detta eller är inte det lite uppenbart att något inte riktigt stämmer?
Ae, efter den service jag har fått så orkar jag inte lägga ner energi på att försöka förbättra MC Huset.. Håller mig då hellre till andra, bättre återförsäljare.

Sen gnälla och gnälla.. Ger ju bara min historia på vad jag gått igenom och hur dåligt bemött jag blivit på MC Huset, så att andra slipper gå igenom samma skit som jag har, och kanske väljer en annan återförsäljare ist..
Det handlar väl om att det är mer reko att säga till den person/företag att man är missnöjd innan man "snackar skit bakom ryggen". Därför skall man först ventilera sina känslor mot den det berör.

Om man säger till att man är missnöjd och motparten inte bryr sig är det ju en annan sak.

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Det handlar väl om att det är mer reko att säga till den person/företag att man är missnöjd innan man "snackar skit bakom ryggen". Därför skall man först ventilera sina känslor mot den det berör.

Om man säger till att man är missnöjd och motparten inte bryr sig är det ju en annan sak.

Mm men som i mitt första fall med strypningen och min hoj.. Ringde var vecka för att få höra hur det gick.. Han hade aldrig något att säga, sen ljög han för mig och sa att hojen va inne på verkstan och strypningen hade kommit.. Väntade på "min tur" och besiktnings tid.. Ska jag behöva säga sen "du.. de va inte snällt att du ljög om strypningen och de.."
Sen nu angående lampan har jag inte orkat bry mig riktigt.. Kan fortfarande köra med motorcykeln så det är ingen panik. Dem vet ju om att dem gett mig dålig service, ska jag behöva säga det som kund rakt ut för att få det bekräftat att dem förstår?
Förhoppningsvis så tar killen jag snackade med innan idag tag i detta nu då han lät chockad när jag sa att jag beställde den för 1 månad sedan..

Snacka skit bakom ryggen.. ja så kan man ju tolka det också.. Ger ju bara folk min syn och erfarenhet på/om MC Huset nu när jag blivit lika illa bemött och samma kassa service 2 gånger i rad, så att andra kanske tänker på det innan dem skriver på kontrakt hos dem.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Ska det behövas?

i normala fall ska det inte, men du märker ju att du inte får dina grejer då kanske det är på tiden att säga ifrån på skarpen?! jag blir irriterad på att det sköts som det gör men kan inte göra något för att hjälpa dig, tyvär.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Måste nog säga att jag håller med TS. Han är kund, kunden har alltid rätt (kanske inte alltid men men), han köper en motorcykel för ganska mycket pengar, han anser sig få dålig service. Detta bör mc-handlarn tänka på. Ger han en kund dålig respons (som han uppenbarligen har gjort), så kan man räkna med att detta sprider sig. Så är det med det mesta. Det är A-O att vara tillmötesgående när man säljer saker, annars får dom dåligt rykte och till slut inga kunder. Detta verkar det som att inte många säljare tänker på.

Han har all rätt att säga att han är missnöjd, det handlar inte om att "snacka skit bakom ryggen". Är man kund så ska man inte behöva "tjata". Är säljarn inte tillmötesgående så är det säljaren som förlorar på det i längden. Det sprider sig, vilket är helt rätt.

Last edited:

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
MC Huset har blivit för stora för sitt eget bästa, verkar inte vara intresserade av återkommande kunder .. (Frågan är hur i h-vete dom blivit så stora som dom är med detta bemötande...) Har själv fått jäklgt arrogant bemötande där när jag var på väg att beställa en ny hoj. Resultat: Ingen hoj från MC Huset och kör hellre 5-6 mil extra för att lämna Kawan på service hos Hörbergs i Löddeköpinge, klass-skillnad!

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Jag kan både hålla med och ha en avvikande åsikt.

Visst är det dåligt skött, visst har detta kunnat skötas bättre. Men samtidigt så kan man ställa sig en filosofisk fråga:
Har MC-huset ens fått en chans att gottgöra kunden, då dom förmodligen inte ens vet om att han är såhär missnöjd?

Det verkar samtidigt ha varit många personer involverade, så det är ju fullt möjligt att det är personliga faktorn som har spelat roll. Var inte så feg, utan gå direkt till bossen på MC-huset (micke?) och ta ett samtal med han. Ge folk en ärlig chans att göra rätt för sig. Sedan kan man börja basha dem på internet om man är missnöjd.

Snart finns det ju för fan inte ett enda mc-bolag vi kan handla av om man kollar på sporthoj...
(finns ju snart en tråd om alla)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
MC HUSETS ryckten går långt bak i tiden,gubbar som kör sina krombåtar berättar historier om lösa delar efter service,glömt spänna hjul axlar osv.

Och åter uppreppas servicen och bemötandet på tal i denna tråd några år senare än första historierna hörda.
Någon grund måste det ligga i det hela.

Pom Pom,aj tycker med det låter trist med dina väntetider,bemötande och kundservice.
Men varför MC Huset när du har närmare till Löddeköpinge,bättre kundservice och bröderna Hörberg kör/körde själva racing och har ett intresse i cyklar.
Dessutom trevligt bemötande i butiken.

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Jag kan både hålla med och ha en avvikande åsikt.

Visst är det dåligt skött, visst har detta kunnat skötas bättre. Men samtidigt så kan man ställa sig en filosofisk fråga:
Har MC-huset ens fått en chans att gottgöra kunden, då dom förmodligen inte ens vet om att han är såhär missnöjd?

Det verkar samtidigt ha varit många personer involverade, så det är ju fullt möjligt att det är personliga faktorn som har spelat roll. Var inte så feg, utan gå direkt till bossen på MC-huset (micke?) och ta ett samtal med han. Ge folk en ärlig chans att göra rätt för sig. Sedan kan man börja basha dem på internet om man är missnöjd.

Snart finns det ju för fan inte ett enda mc-bolag vi kan handla av om man kollar på sporthoj...
(finns ju snart en tråd om alla)

Mjaa.. Första händelsen var det en och samma person/säljare.
Just det, och en till på verkstan som OCKSÅ ljög för mig och sa att hojen står där och väntar på "sin tur"..
Nu med baklampan vet jag inte hur många olika det är, reggar inte namn så bra men kan tro det är 2 olika jag vart i kontakt med.

Jag skrev ju ingenting efter första händelsen med min MC då jag tänkte, vad jag ville, "de kanske bara va jag som hade otur, kanske det va så att det var massa annat som krånglade". Så jag glömde allt som hänt och körde runt glatt på min hoj...
...Tills min lampa gick sönder och jag blir bemött exakt likadant, fast denna gången med en annan personal och avdelning..

Så ja.. Ska jag gå fram till bossen och peka ut den personalen som jag vart i kontakt med och säga att dem inte gör ett bra jobb? Jag kör ju inte ner från HBG för att snacka med chefen.. Och via telefon så.. aa, finns la dem som gör prank calls så chansen att chefen tar upp mitt samtal med dem anställda är väl inte allt för stor? Mao jag orkar inte lägga ner energi på MC Huset för att försöka få dem att bättra sig, när man läser och har hört av så mång andra som blivit likadant bemött.. Då kan dem lika gärna stänga ner..

MC HUSETS ryckten går långt bak i tiden,gubbar som kör sina krombåtar berättar historier om lösa delar efter service,glömt spänna hjul axlar osv.

Och åter uppreppas servicen och bemötandet på tal i denna tråd några år senare än första historierna hörda.
Någon grund måste det ligga i det hela.

Pom Pom,aj tycker med det låter trist med dina väntetider,bemötande och kundservice.
Men varför MC Huset när du har närmare till Löddeköpinge,bättre kundservice och bröderna Hörberg kör/körde själva racing och har ett intresse i cyklar.
Dessutom trevligt bemötande i butiken.

Jag valde MC Huset för jag inte visste bättre.. Hade ingen aning om bröderna höörberg eller andra kawa återförsäljare i min närhet.. Impulsköpte från MC Huset helt enkelt.. Första och sista gången..

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Mjaa.. Första händelsen var det en och samma person/säljare.
Just det, och en till på verkstan som OCKSÅ ljög för mig och sa att hojen står där och väntar på "sin tur"..
Nu med baklampan vet jag inte hur många olika det är, reggar inte namn så bra men kan tro det är 2 olika jag vart i kontakt med.

Jag skrev ju ingenting efter första händelsen med min MC då jag tänkte, vad jag ville, "de kanske bara va jag som hade otur, kanske det va så att det var massa annat som krånglade". Så jag glömde allt som hänt och körde runt glatt på min hoj...
...Tills min lampa gick sönder och jag blir bemött exakt likadant, fast denna gången med en annan personal och avdelning..

Så ja.. Ska jag gå fram till bossen och peka ut den personalen som jag vart i kontakt med och säga att dem inte gör ett bra jobb? Jag kör ju inte ner från HBG för att snacka med chefen.. Och via telefon så.. aa, finns la dem som gör prank calls så chansen att chefen tar upp mitt samtal med dem anställda är väl inte allt för stor? Mao jag orkar inte lägga ner energi på MC Huset för att försöka få dem att bättra sig, när man läser och har hört av så mång andra som blivit likadant bemött.. Då kan dem lika gärna stänga ner..

Jag valde MC Huset för jag inte visste bättre.. Hade ingen aning om bröderna höörberg eller andra kawa återförsäljare i min närhet.. Impulsköpte från MC Huset helt enkelt.. Första och sista gången..

Nej, visst är det svårt.
Jag försöker själv att bara snacka med en och samma när jag gör affärer. Är han ute ringer jag upp senare, mest därför att jag vet hur virrig jag själv är.

Men funkar saker och ting så dåligt är det ju inte mer än fair att chefen får veta det. Hade jag varit chef och en kund la fram det du har upplevt skulle jag ha försökt reda ut detta. Hitta en lösning. Men du har inte gjort det av flera anledningar, jag menar bara att det är väl reko att först vända sig till dom det berör?

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Nej, visst är det svårt.
Jag försöker själv att bara snacka med en och samma när jag gör affärer. Är han ute ringer jag upp senare, mest därför att jag vet hur virrig jag själv är.

Men funkar saker och ting så dåligt är det ju inte mer än fair att chefen får veta det. Hade jag varit chef och en kund la fram det du har upplevt skulle jag ha försökt reda ut detta. Hitta en lösning. Men du har inte gjort det av flera anledningar, jag menar bara att det är väl reko att först vända sig till dom det berör?

Ja visst de kanske det är.. Men jag "vänder" mig ju inte till folket på SH.. Delar bara med mig av mina erfarenheter hos MC Huset så andra kan undvika den vägen jag tog..

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

..

Så jag ska kunna göra det eftersom jag jobbar där men du som kund inte kan göra det fast det är du som blivit dåligt bemött?
Klart som fan du ringa till Mikeal och förklara vad som hänt utan att han tror att det är ett practical joke! Du har ju köpt en hoj där och finns i vårt kundregister!!
Tycker det låter som massa bortförklaringar. Som sagt redan en gång, om ingen säger i från kommer inte problemet upp till ytan. Tråkigt, men det är väl vanlig svenssonstil att gnälla men inte göra något åt saken.
Du behöver inte bråka med folk men förklara hur du blivit bemött och tycker det är dålig stil.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!

Men för att garantin ska gälla på hojen osv så tror jag inte du behövar alltid anlita MC-Huset för service osv,Kawasaki center i Löddeköpinge är som just namnet låter auktoriserade Kawa försäljare,service.

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Problemet är kanske att i många fall så är det mc entusiaster som jobbar i mc affärer.
Borde kanske göra som hos bil handlare och anställa försäljare som man sedan lär produkten.

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Så jag ska kunna göra det eftersom jag jobbar där men du som kund inte kan göra det fast det är du som blivit dåligt bemött?
Klart som fan du ringa till Mikeal och förklara vad som hänt utan att han tror att det är ett practical joke! Du har ju köpt en hoj där och finns i vårt kundregister!!
Tycker det låter som massa bortförklaringar. Som sagt redan en gång, om ingen säger i från kommer inte problemet upp till ytan. Tråkigt, men det är väl vanlig svenssonstil att gnälla men inte göra något åt saken.
Du behöver inte bråka med folk men förklara hur du blivit bemött och tycker det är dålig stil.

Jag har inte bråkat med någon?
Jag har bara skrivit ner min historia från MC Huset om hur dålig service jag fått och hur dåligt jag blivit bemött för att se om där är fler än Jag som haft problem med MC Huset.. Tydligen så är där RÄTT många som haft problem med dem.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Jag har bara skrivit ner min historia från MC Huset om hur dålig service jag fått och hur dåligt jag blivit bemött för att se om där är fler än Jag som haft problem med MC Huset.. Tydligen så är där RÄTT många som haft problem med dem.

Jag menar inte att du bråkar med folk, menar att du behöver inte gå dit och bråka med dom utan bara sakligt berätta hur du och din hoj blivit bemött. :tummenupp

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha

Det är ju just det money säger att du inte behöver, dvs bråka med någon. Bara ringa och snacka med Mikael, det är ju bättre att börja där.

Istället vänder du dig i första hand till sporthojsforumet, och skall försöka få andra att undvika MC-huset. Vi andra kanske även är intreserade av att veta vad MC-huset säger när du konfronterar dom med problemet. Som det är nu så har du ju inte ens försökt reda ut detta, jag förstår att du är besviken. Men då får du ju lösa det med MC-huset, men det försöker du inte ens...

Visst finns det mycket skitstövlar där ute i världen, men de flesta av oss är bara glömska människor som drar en nödlögn då vi står med fötterna djupt ner i skiten av jobb. Om du anser att MC-huset är värre än andra handlare så kan jag förstå det. Men om du tycker vi andra ska rent av undvika dom, typ bojkotta, så kan du väl iallafall ge oss information om vad dom säger när du konfronterar dom?

Även om vi är på nätet så finns en människa bakom varje nick, precis som det är människor som jobbar hos mc-handlarna. Med detta i åtanke kan man vara mer rakryggad i vad man säger och gör. Ge MC-huset en chans att gottgöra dig, sedan kan du basha bäst du vill...

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Vi hade problem med lite grejer gällande lånet när tjejen köpte sin hoj. Blev förbannad på säljaren och stegade in till Mikael. Där löste sig allting utan problem. Så säg till när ngt är fel. Annars har dom ingen aning aning om att du är missnöjd och kan därför inte rätta till problemen!

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04

Jättebra att du vill hjälpa andra men detta kanske inte är det bästa sättet. Tala om för personalen/chefen på MC Huset direkt att du är lite missnöjd med service. Det mesta går att lösa om man försöker. Är du dessutom hövlig är chansen större att de är snälla/trevliga tillbaka.

Jag menar inte att du bråkar med folk, menar att du behöver inte gå dit och bråka med dom utan bara sakligt berätta hur du och din hoj blivit bemött. :tummenupp

:tummenupp
Sakligt och hövligt. Politik har en tendens att lösa en del problem.

Vi hade problem med lite grejer gällande lånet när tjejen köpte sin hoj. Blev förbannad på säljaren och stegade in till Mikael. Där löste sig allting utan problem. Så säg till när ngt är fel. Annars har dom ingen aning aning om att du är missnöjd och kan därför inte rätta till problemen!

Bra sagt.

Hur som helst tycker jag inte att Money skall behöva försvara MC Huset så hacka inte på henne bara för att hon råkar jobba där. Ta hellre upp problemen med de ansvariga. Ids du inte ta dig till MC Huset och göra det personligen föreslår jag att du ringer. Känns detta lite för jobbigt, skicka ett mail. Hur du än gör är det jätteviktigt för MC Huset och alla andra försäljare/företag att de får reda på att du är upprörd/besviken på den service eller brist på den. Får de inte den här återkopplingen (feedback) är det svårt för dem att göra någonting åt bristerna.

PomPom

Woop Woop!
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER-6N -09
Istället vänder du dig i första hand till sporthojsforumet, och skall försöka få andra att undvika MC-huset. Vi andra kanske även är intreserade av att veta vad MC-huset säger när du konfronterar dom med problemet. Som det är nu så har du ju inte ens försökt reda ut detta, jag förstår att du är besviken. Men då får du ju lösa det med MC-huset, men det försöker du inte ens...

Fortfarande så "vänder" jag mig inte till någon på detta forumet? Behövde skriva av mig lite, och skriva ner hur jag har blivit behandlad på MC Huset för att se om där är fler än bara jag som blivit illa behandlad..
Hade det bara varit jag i princip som blivit dåligt bemött hade jag självklart tagit upp det med dem jag vart i kontakt med (eventuellt chefen).. Men nu verkar det vara rätt många som haft problem med MC Huset så jag orkar helt enkelt inte lägga ner energi på dem mer.. Jag kan köra min MC, ingen panik med tiden.. Tycker bara servicen vart usel och gör det så mycket lättare för mig att välja någon annan återförsäljare i framtiden..

Jättebra att du vill hjälpa andra men detta kanske inte är det bästa sättet. Tala om för personalen/chefen på MC Huset direkt att du är lite missnöjd med service. Det mesta går att lösa om man försöker. Är du dessutom hövlig är chansen större att de är snälla/trevliga tillbaka.

Hur som helst tycker jag inte att Money skall behöva försvara MC Huset så hacka inte på henne bara för att hon råkar jobba där. Hur du än gör är det jätteviktigt för MC Huset och alla andra försäljare/företag att de får reda på att du är upprörd/besviken på den service eller brist på den. Får de inte den här återkopplingen (feedback) är det svårt för dem att göra någonting åt bristerna.

Jag hackar inte på Money.. Hon jobbar på annan avdelning som fungerar hur bra som helst.. Har inte haft någon kontakt med henne heller så varför ska jag hacka på henne för?..

Nu är det lite sent för mig att "hoppas på en förbättring" då jag aldrig mer kommer återvända till MC Huset.. Så att ringa och gnälla på deras service nu känns så meningslöst då jag fortfarande kan använda min hoj.. Låt det ta en månad till innan jag får min lampa, men då lär jag redan skaffat en ny på annat håll och DÅ kommer jag ringa dem och skälla på dem, sammtidigt som jag avbeställer min baklampa..
Men nu pratade jag med dem igår och han skulle fixa det, kan ju inte direkt ringa nu igen dagen efter och skälla på dem?
Får jag min lampa i nästa vecka som killen lovade så är mitt problem avklarat och jag kommer då ALDRIG att återvända till dem, hur jäkla bra dem än blir.. Men får jag inte min lampa nu och jag ska behöva ringa igen så blir det inget hygglit samtal, då min låååånga stubin brunnit upp..
Kanske skulle ha skällt på dem igår när jag ringde? :va

Har dem ingen aning om att jag är missnöjd så är man rent av pantad.. Han jag köpte hojen av vet om att jag är missnöjd.. För vilken kund är nöjd med en säljare som säger att ens MC kommer vara klar inom 2 veckor, men tar 5 veckor ist.. Ljuger för en och hittar på historier och ringer aldrig upp en och informerar en om situationen?
Och ja nu med min baklampa har jag inte orkat bry mig längre då det, som sagt, inte är någon panik.. Skrattar bara innombords och får det bekräftat för mig själv hur jävla dåliga dem faktiskt är..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring