Har inte läst allt men jobbar ju för SMC och lyssnar in på en del. Min åsikt är problemet är mycket är hos konsulterna på Trafikverket lyssnar på. Som verkar vara gamla stofiler som tyckte det var bättre förr. Det ska vara säkerhetsbälte, silvertejp och allt. Ingen ska få köra för fort, allt är livsfarligt. Ingen ska få ens ramla och få ett blåmärke, för att lära sig själv. Utan allt ska stå i en bok eller vara en lagparagraf.
Självklart ska vi mana för så få döda som möjligt. Men vi gör det till bekostnad på att ingen ens kommer tyckte det är värt det längre ta MC-kort.
Se bara på att nu ska alla som vill köra vattenskoter, ta körkort. Mitt intresse att prova på gick från måttligt till noll.
Tänk er en som ser en MC och tänker "fan van coolt, en sådan vill jag en dag äga och köra".... som sedan ser vad som krävs i tid, ork, pengar och att mala sig igenom byråkratin... Undrar hur många som lagt ner sin dröm efter det...
Sedan trafikverketet och andra myndigheter, slår ju i dom sista spikarna i kistan när man gör allt extremt dyrt att därefter äga.
Negativt värre. sorry