Mc kraschade under polisjakt

Dark_Messenger

Guest
Alla gör vi val här i livet..

Jag har inte valt o leva efter en påtvingad lag som poliser valt att representera..

Jag är medborgare på planeten jorden o endast herren kan döma mej:tuttar

:rofl ..undrar om det håller i rätten..:va

...Vadå, jag lyder inte under några dödligas lagar o regler, jag har inte bett om o bli född!! :mad:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Alla gör vi val här i livet..

Jag har inte valt o leva efter en påtvingad lag som poliser valt att representera..

Jag är medborgare på planeten jorden o endast herren kan döma mej:tuttar

det bästa jag läst på länge. kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
:rofl ..undrar om det håller i rätten..:va

...Vadå, jag lyder inte under några dödligas lagar o regler, jag har inte bett om o bli född!! :mad:

:tummenupp Samma här jag blev född till de jag tycker om, sen om något blåbär inte tycker om de jag syslar med e la deras ensak, vill jag köra ifrån polisen e de ju mitt val o ingen annans, sen om man misslyckas e de ju forfarande sitt eget val, jag blev född utan instruktionsbok :D

Jag blev inte född för o göra dig lycklig, men jag ville inte bli född heller.:tungan

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag blev körsugen av att läsa denna tråden :).

Gammelman

Madman
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
GSX-R 1100
Är vi inte redan det? :va Medelsvensson ser ingen skillnad på DTM på sin skrevraket eller presidenten i HA på sin chopper på Bulten.
Bara för att VI ser på en halv kilometer vilken hoj det är, årsmodell, moddningar å vilka däck den har så gör inte medelsvensson det. Ser du skillnad på deras golfklubbor eller dom olika finesserna på deras barnvagnar? Jag gör det inte, men jag tycker inte illa om alla golfare per definition för det (även om jag har träffat få jag gillar :D)
Vi måste använda den tredje stadsmakten precis som våra motståndare gör! Hur många ickehojåkare vet hur vårt kollektiv funkar? Den stora sammanhållning som trots allt finns? Hur vi hjälper varandra? Att vi har en passion, inte att vi har hittat ett redskap för att jävlas?
Många hojåkare stannar och hjälper andra hojåkare med problem, hur många bilar stannar å hjälper en annan bilist? Eller varnar för polisen? Vi är ett väldigt starkt kollektiv, vår svaghet är bara att vi är så förbannat svenska! Vi sitter här å mumlar, i garaget eller kanske vid kaffebordet, knyter näven å hytter mot makten. Men vad säger vi utåt?! På sin höjd "njaemen, de är nog bra". Alla trådar om att stoppa in/utfarter för att visa upp oss, visa att vi inte tolererar att bli runtkastade hur som helst, vad ledde dom till? Det var inte ens trängsel när SMC hade sin protest, för folk hade så mycket annat för sig, tånaglar skulle klippas, gräset kammas å luften i köket skulle bytas :huvet
Ställer man inte upp såna gånger ska man ge fan i att gnälla här också, å bara gilla läget! :mad:
kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
En Blå
Det här resonemanget om polisens prioriteringar är ganska rolig läsning. Det beror helt på hur mycket man värderar ett människoliv och mänskligt lidande.

Det dör ca 100 personer om året i Sverige orsakat av dödligt våld (mord, misshandel mm) och det dör ca 450 personer om året i trafiken. Därav polisens prioriteringar på trafikområdet. Lägg där till alla incidenter som orsakar skador i trafiken kontra vanliga misshandelsfall mm så blir marginalerna ännu större.

Gammelman

Madman
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
GSX-R 1100
Är det någon mer än jag som tycker att tonen i de flesta ovan inlägg är ganska fjollig?

Vad är problemet?
Killen försökte dra ifrån polisen...
Ok... Han gjorde ett val...
Det gick inte så bra.
Han får straff för det.
Otur.

Det är bara att gratulera honom för att han inte blev mer skadad än han blev.

Varför skulle den stora "massan" bli drabbad av en sån här händelse?
Skärp er.

www.fjollhoj.com kanske kan vara nåt?
jupps håller med dej det är väl upp till var å en om man "vill stanna" äller inte å som läst tidigare nästan alla här sitter på cyklar som klarar minst det dubbla av max till låten hastiget å vem har inte kört för fort ? så kom inte å sej att ni endast kör "på bana" vore det så skulle väl det inte vara så mycket gnäll över skatt å försäkring ! :va själv kan ja säja att det är bara jobbigt att stanna för dom hittar alltid nått att gnälla på laglig som olaglig ! så stanna dom som vill.. låt andra besämma själv om dom ska "sticka" äller inte själv börjar ja bli trött på alla paragraf ryttare å moral predikare här sköt er själva å låt "oss" andra jöra som vi vill :dummer

mc= fort fattar väl alla , eller??

blinka med blåljusen så ska vi rejca
:2cool :D

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Det dör ca 100 personer om året i Sverige orsakat av dödligt våld (mord, misshandel mm) och det dör ca 450 personer om året i trafiken. Därav polisens prioriteringar på trafikområdet. Lägg där till alla incidenter som orsakar skador i trafiken kontra vanliga misshandelsfall mm så blir marginalerna ännu större.
Med viss cynism, ett dödsfall på vägarna är rätt billigt för samhället.
Däremot skadorna för vars antal man får lägga till ett par nollor i slutet av dödsfallssiffra, dom är dyra. Vårdkostnader + bortfall av produktivt arbete
2001 anmäldes 47 321 personer som skadade i trafiken. ...
Den största enskilda gruppen svårt skadade i trafiken är unga mopedister
I fjol dödades 55 motorcyklister och 15 mopedister och 1 214 motorcyklister och 1 971 mopedister skadades. 1996 skadades 837 motorcyklister och 723 mopedister
(http://www.borastidning.se/edrum.jsp?article=264925)

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
jag gör d inte heller:)

Hetsjakt?
Jobbar du på kvällstidning?

asså utan att bli mobbad för att jobba på kvällstidningen då:mad:
killen som körde hojen drog förbi utanför hemma,han hade cirka 200 km förbi å då tänkte man..jävlar va han kör"70 väg där" men visst varför gnälla när någon drar förbi fort,tog inte mer än 10 sek så kom d 1 civil bil samt 2 vanliga..hmm hetsjakt a det vill jag väl kalla d..sen att han valde den vägen ner till färjan e inte fel om man känner till stället,det finns vägar som bönder använder som leder till massa bra ställen att åka vidare på"har själv kört dom"men som denna killen då..va tänkte han me..klart i 300km å färjan hade öppe sin klaff så kanske han hade nått ända över,,vet inte själv har aldrig testat..men asså hade ja kört själv å vart i hans läge så hade ja nog satsat på att fortsätta 45an ner till stan å rätt in i morgon trafiken..men det e ju jag d...men men nu gick d som det gjorde å han klara sig riktigt lindrigt om man ser på olycksplatsen..han ska vara glad för en bruten arm..odsen e 90 att han skulle dött å 10 för bara en bruten arm...

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Hade han haft en kjel-kåpa hade han klarat sig :tummenupp :D

Jag håller för övrigt med teo till viss del. Jag har själv torskat lappan för att jag stannade och har inga planer på att göra det igen.
Om man kört så fort så man vet att man är stekt så why not?

Herregud, vart är våran värld på väg? Folk bölar för fortkörning och kärringar gnäller för att dem inte har sittplatser på allsång.
Se tillbaka 300år i tiden istället när svenska kyrkan var med och tillverkade tortyrredskap och världen sattes i en enda stor underkastelse och massmord var vardag. Då hade man problem som var värt att tala om.
idag är vi så blinda så att enkla "trafikbrott" som det så fint kallas blir hysterik bland samhället.

Våga vägra istället. Viva la revolution ;) Vart hade frankrike varit idag utan att folk vågade säga emot?

Som någon skrev ovan, hårda straff leder till större grad "cevil olydnad" och tacka fan för det. :tummenupp

:arsele

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Det här resonemanget om polisens prioriteringar är ganska rolig läsning. Det beror helt på hur mycket man värderar ett människoliv och mänskligt lidande.

Se gärna http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/DACE2C01-189F-4DA2-99EC-EC1010E559CE/7110/2007422.pdf för ytterligare perspektiv:

Bläddra ned till s67 och "yttre orsaker till sjukdom och död". 2004 hade vi 323 förolyckade relaterat till fordonstrafik på allmän väg. Samma år dog 413 personer pga fallolyckor. Samtidigt tog 833 sitt eget liv och 60 personer mördades. Hela 647 dödsfall förklarades med "olycksfall".

Visst omkommer det för många i trafiken, det kommer det alltid att göra. Men, som jag postat tidigare, det dör fler fotgängare än motorcyklister http://www.vv.se/templates/page3wide____2051.aspx. Som sagt. Perspektiv. =)

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dom som klagar på folk som petar ner när blåljus syns i spegeln har antingen FET dubbelmoral eller hänger på fel forum!!!

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Hur gör fb i detta fallet tro? Typ... "jag kom körandes lite för fort :squid och vägrade stanna i poliskontrollen, därmed förföljde :confused: polisen mig och jag blev tvungen att köra ännu fortare :hojraket för att komma ifrån dem. Det var då jag tappade kontrollen över hojen och drog in i en stolpe. Nu är hela hojen skrot och jag vill ha en ny" :dummer

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
2004 hade vi 323 förolyckade relaterat till fordonstrafik på allmän väg.

Om jag inte minns fel nämndes ca 800-900 döda i trafiken per år när jag satt i körskolan 1996. Det är ju en ganska positiv utveckling isf. :tummenupp

Är det tack vare nollvisionen? :confused:

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Om jag inte minns fel nämndes ca 800-900 döda i trafiken per år när jag satt i körskolan 1996. Det är ju en ganska positiv utveckling isf. :tummenupp

Tittar du i tabellen, som jag länkade till, var det 327 dödade i fordonsolyckor på allmän väg år 1996. Går vi tillbaka till 1989 var det dock snudd på 600. Varför det är så vet jag knappast, men en tänkbar förklaring till en del av minskningen är säkerligen rent definitionsmässiga, kan tänkas att t ex självmord med fordon räknades in i statistiken då.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3096983 Om jag inte minns fel nämndes ca 800-900 döda i trafiken per år när jag satt i körskolan 1996. Det är ju en ganska positiv utveckling isf. :tummenupp

Allting är relativt.. Ett jäkla gnällande från opinionen ang de tiotal mc-förarare som fått sätta livet till i år.. (R.I.P)..
Samtidigt begår ca 1500 svenskar självmord varje år.. (för att de inte kör hoj?) Inte rätt att blanda begreppen, men det ger en liten fingervisning om den sk selektiva fokuseringen.. Nollvisionen borde väl i all rimlighet gälla alla medborgare som inte dör en "naturlig" död, eller?

Sådär.. :felämne

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hur gör fb i detta fallet tro? Typ... "jag kom körandes lite för fort :squid och vägrade stanna i poliskontrollen, därmed förföljde :confused: polisen mig och jag blev tvungen att köra ännu fortare :hojraket för att komma ifrån dem. Det var då jag tappade kontrollen över hojen och drog in i en stolpe. Nu är hela hojen skrot och jag vill ha en ny" :dummer

Försäkringen gäller ej vid vårdslöshet i trafik. Inte ens trafikförsäkringen gällre vid _grov_ vårdslösthet i trafik

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024