Crilljack
Säg Hej vettja!
Synd att han körde av vägen
Last edited:
Alla gör vi val här i livet..
Jag har inte valt o leva efter en påtvingad lag som poliser valt att representera..
Jag är medborgare på planeten jorden o endast herren kan döma mej
Alla gör vi val här i livet..
Jag har inte valt o leva efter en påtvingad lag som poliser valt att representera..
Jag är medborgare på planeten jorden o endast herren kan döma mej
..undrar om det håller i rätten..
...Vadå, jag lyder inte under några dödligas lagar o regler, jag har inte bett om o bli född!!
kunde inte sagt det bättre självÄr vi inte redan det? Medelsvensson ser ingen skillnad på DTM på sin skrevraket eller presidenten i HA på sin chopper på Bulten.
Bara för att VI ser på en halv kilometer vilken hoj det är, årsmodell, moddningar å vilka däck den har så gör inte medelsvensson det. Ser du skillnad på deras golfklubbor eller dom olika finesserna på deras barnvagnar? Jag gör det inte, men jag tycker inte illa om alla golfare per definition för det (även om jag har träffat få jag gillar )
Vi måste använda den tredje stadsmakten precis som våra motståndare gör! Hur många ickehojåkare vet hur vårt kollektiv funkar? Den stora sammanhållning som trots allt finns? Hur vi hjälper varandra? Att vi har en passion, inte att vi har hittat ett redskap för att jävlas?
Många hojåkare stannar och hjälper andra hojåkare med problem, hur många bilar stannar å hjälper en annan bilist? Eller varnar för polisen? Vi är ett väldigt starkt kollektiv, vår svaghet är bara att vi är så förbannat svenska! Vi sitter här å mumlar, i garaget eller kanske vid kaffebordet, knyter näven å hytter mot makten. Men vad säger vi utåt?! På sin höjd "njaemen, de är nog bra". Alla trådar om att stoppa in/utfarter för att visa upp oss, visa att vi inte tolererar att bli runtkastade hur som helst, vad ledde dom till? Det var inte ens trängsel när SMC hade sin protest, för folk hade så mycket annat för sig, tånaglar skulle klippas, gräset kammas å luften i köket skulle bytas
Ställer man inte upp såna gånger ska man ge fan i att gnälla här också, å bara gilla läget!
jupps håller med dej det är väl upp till var å en om man "vill stanna" äller inte å som läst tidigare nästan alla här sitter på cyklar som klarar minst det dubbla av max till låten hastiget å vem har inte kört för fort ? så kom inte å sej att ni endast kör "på bana" vore det så skulle väl det inte vara så mycket gnäll över skatt å försäkring ! själv kan ja säja att det är bara jobbigt att stanna för dom hittar alltid nått att gnälla på laglig som olaglig ! så stanna dom som vill.. låt andra besämma själv om dom ska "sticka" äller inte själv börjar ja bli trött på alla paragraf ryttare å moral predikare här sköt er själva å låt "oss" andra jöra som vi villÄr det någon mer än jag som tycker att tonen i de flesta ovan inlägg är ganska fjollig?
Vad är problemet?
Killen försökte dra ifrån polisen...
Ok... Han gjorde ett val...
Det gick inte så bra.
Han får straff för det.
Otur.
Det är bara att gratulera honom för att han inte blev mer skadad än han blev.
Varför skulle den stora "massan" bli drabbad av en sån här händelse?
Skärp er.
www.fjollhoj.com kanske kan vara nåt?
mc= fort fattar väl alla , eller??
blinka med blåljusen så ska vi rejca
Med viss cynism, ett dödsfall på vägarna är rätt billigt för samhället.Det dör ca 100 personer om året i Sverige orsakat av dödligt våld (mord, misshandel mm) och det dör ca 450 personer om året i trafiken. Därav polisens prioriteringar på trafikområdet. Lägg där till alla incidenter som orsakar skador i trafiken kontra vanliga misshandelsfall mm så blir marginalerna ännu större.
Hetsjakt?
Jobbar du på kvällstidning?
Det här resonemanget om polisens prioriteringar är ganska rolig läsning. Det beror helt på hur mycket man värderar ett människoliv och mänskligt lidande.
Det dör ca 100 personer om året i Sverige orsakat av dödligt våld (mord, misshandel mm) och det dör ca 450 personer om året i trafiken. Därav polisens prioriteringar på trafikområdet. Lägg där till alla incidenter som orsakar skador i trafiken kontra vanliga misshandelsfall mm så blir marginalerna ännu större.
2004 hade vi 323 förolyckade relaterat till fordonstrafik på allmän väg.
Om jag inte minns fel nämndes ca 800-900 döda i trafiken per år när jag satt i körskolan 1996. Det är ju en ganska positiv utveckling isf.
Är det tack vare nollvisionen?
Allting är relativt.. Ett jäkla gnällande från opinionen ang de tiotal mc-förarare som fått sätta livet till i år.. (R.I.P)..3096983Om jag inte minns fel nämndes ca 800-900 döda i trafiken per år när jag satt i körskolan 1996. Det är ju en ganska positiv utveckling isf.
Är det tack vare nollvisionen?
IQ fiskmås.
Hur gör fb i detta fallet tro? Typ... "jag kom körandes lite för fort och vägrade stanna i poliskontrollen, därmed förföljde polisen mig och jag blev tvungen att köra ännu fortare för att komma ifrån dem. Det var då jag tappade kontrollen över hojen och drog in i en stolpe. Nu är hela hojen skrot och jag vill ha en ny"
Inte ens trafikförsäkringen gällre vid _grov_ vårdslösthet i trafik
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |