MC-Olycka i Jönköping

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Gixxer 1000 k4
En motorcyklist körde tydligen in i sidan på en bil som körde ut framför honom på kungsgatan på torpa här i jönköping. enligt kompisen som körde förbis så såg det inte alls vackert ut, jag vet inte vad det var för hoj eller vem som körde. Någon här som vet vem det var eller iallafall hur det gått för honom, Hoppas iallafall att det gick bra,

/Blade Chrille

andersy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa 2001
Krille-B skrev:
2088379 hoppas att det gick bra för honnom

En mc-förare i 20-årsåldern skadades svårt i en trafikolycka i centrala Jönköping på lördagen.
Mannen krockade med en personbil i en korsning. Olyckan hände vid 16-tiden. Mc-föraren fördes till sjukhus med skallskador, uppger polisen i Jönköping.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Ajdå, lät ju inte kul, början på säsongen & allt.

Vi får hoppas på det bästa!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tyvärr lär detta inte vara första eller sista tråden om mc olyckor denna vår/sommar
Hoppas att han klarar sig & slipper några bestående men.

Kör nu försiktigt allihopa & tänk på att det finns gott om rullgrus överallt.

// Henke

bylle

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
---
Var på olycksplatsen. En ung man svårt skadad i ansiktet, sår på knän. Såg ej ut att ha använt hjälm eller skinnbyxor, använde jeans och skinnjacka.

Har även en bild på cykel och skadad, men de är nog inte lämpliga att lägga ut här.

Last edited:

bylle

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
---
Skall redigera och maskera bilderna lite först bara.

Sen vill jag gärna komma i kontakt med någon från orten som var på plats om det finns någon här. Fick en rejäl knytnäve i huvudet från en person som förmodligen är kompis till den skadade, detta med anledning av att jag fotograferade.

(Bild publicerad då robert77 i sitt numera raderade inlägg ovan bad mig lägga ut den i syfte att visa på vikten av att köra med rätt skydd)

Last edited:

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
bylle skrev:
2088794Sen vill jag gärna komma i kontakt med någon från orten som var på plats om det finns någon här. Fick en rejäl knytnäve i huvudet från en person som förmodligen är kompis till den skadade, detta med anledning av att jag fotograferade.

Jag förutsätter att det är för att du vill be honom om ursäkt för ditt beteende.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Joe Schmoe skrev:
2088810 Jag förutsätter att det är för att du vill be honom om ursäkt för ditt beteende.

Och varför skulle han det? Din :tomten .

(Sen var det jävligt dumt att lägga ut bilden HÄR, men ännu dummare att köra utan hjälm(!!!) och ställ, om det nu var så som någon skrev)

Last edited:

IronMike

Guest
Jag brukar inte vara den som är den... Men jag tycker det är taskigt å lägga upp en bild som tusentals användare ser, utan tillåtelse för den skadade, som kanske är skadad allvarligt och kämpar för sitt liv i detta nu :(

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
bylle skrev:
2088794Sen vill jag gärna komma i kontakt med någon från orten som var på plats om det finns någon här. Fick en rejäl knytnäve i huvudet från en person som förmodligen är kompis till den skadade, detta med anledning av att jag fotograferade.
Du kom lindrigt undan, ta nu bort bilden.

IronMike

Guest
Förstår inte ens hur man kan gå fram å fota en sån sak :fatta!

...kommer på alla billister som stannar till vid olycksplats å nästan hoppas få se en bår å lite blod. Man ska låta sånt vara.

Inte göra lidandet värre för de skadade/anhöriga.

:(

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Värst av allt är att, även om man lägger ut tusen liknande bilder, så kommer
det att vara lika många som kör omkring och tror att dom är odödliga.
Fan! alla har väl cyklat omkull och slagit sig ordentligt? Jag har tillochmed
gått omkull och slagit mig illa. Man undrar ibland, vem fan vill se ut som en
salami? ANVÄND SKYDD FÖRIHELVETE :mad:

IronMike

Guest
Peder Rosberg skrev:
2088824 ANVÄND SKYDD FÖRIHELVETE :mad:
Tror majoriteten av de som dör i mc olyckor faktiskt haft komplett utrustning, det är ytterst få man ser som åker utan hjälm etc.

Är väl inget försvar till att plåta en kille som ligger å lider, å sen slänga upp det på sveriges största hoj-community å sen tycka "vafan han hade inga skydd, han får skylla sig själv"

:va :4skrika

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
IronMike skrev:
2088831 Tror majoriteten av de som dör i mc olyckor faktiskt haft komplett utrustning, det är ytterst få man ser som åker utan hjälm etc.

Är väl inget försvar till att plåta en kille som ligger å lider, å sen slänga upp det på sveriges största hoj-community å sen tycka "vafan han hade inga skydd, han får skylla sig själv"

:va :4skrika
Absolut inget försvar, som du skriver men, vad jag menade, va att det räcker
att framföra en trampcykel och cykla omkull för att man skall få bestående
men. Det borde räcka för att man själv, skall tänka efter, när man framför ett
fordon på tex 200 kg och 150 hk, ekvationen kan inte vara så svår då?

IronMike

Guest
Peder Rosberg skrev:
2088841 Absolut inget försvar, som du skriver men, vad jag menade, va att det räcker
att framföra en trampcykel och cykla omkull för att man skall få bestående
men. Det borde räcka för att man själv, skall tänka efter, när man framför ett
fordon på tex 200 kg och 150 hk, ekvationen kan inte vara så svår då?
Visst är det dumt.. Men ingen är värd att skadas allvarligt eller dö, för ett sketet misstag :huvet - ok, vid lindrigare skador, då kan man väl dra fram pekfingret. Men i detta fallet där killen e allvarligt skadad, så är de jätte-taskigt å lägga ut bild å komma med moralsnack om ställ å sånt. Det är som att hälla salt i såren..när man inte ens vet om läget på sjukan är stabilt.

Var ju någon liknande tråd förra året.

Flertalet skrev att han va puckad å dum i huvet etc, tills hans kompis berätta att han dog på sjukhuset efter sina sakdor. Då tog alla tillbaks sina taskiga påhopp å tyckte synd om han.

:(

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Ingen Moderator här??

Bilden ska bort med all respekt för den olycksdrabbades familj och vänner.. och störst av allt respekten för föraren...

Tänk om det var nån av er som låg där... :fatta!
Pekar inte finger.. ni förstår vad jag menar...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...