MC-Olycka i Jönköping

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Förvånad...!?

Jag slutar aldrig att förvåna mig över en del uttrycker sig, i princip bara
för att dom kan vara helt anonyma här på nätet.

Läs den här tråden och TÄNK TILL en stund....innan ni skriver era mindre
genomtänkta inlägg, vem vet i vilket sammanhang DITT inlägg kan komma
att läsas.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=116713

KentW
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
bylle skrev:
2088984 Hm, verkar som om det väckte en del känslor. Helt ok att en moderator tog bort bilden.

Jag la ut bilden då någon tyckte att jag skulle göra det som uppmaning att köra med skydd.

Jag frilansfotar lite nyhetsbilder som en hobby, inget konstigt med det. Tänk vad innehållslösa tidningar och TV skulle vara om det inte fanns bilder i dem?

Hur fel ni än må tycka att det är så är det fortfarande inte lagligt att misshandla någon som fotograferar, däremot är det inte olagligt att fota händelser som denna.

Visst är det trist för killen att skadas allvarligt, något annat har jag inte påstått och det är tråkigt att ni gör den tolkningen.

Någon frågade varför jag inte hjälpte till istället? Tycker inte jag hade något att tillföra med tanke på att det fanns ett flertal ambulanssjukvårdare som arbetade med att stabilisera killen innan flytt, brandmän som spolade gatan, bärgningspersonal som tog hand om cykeln och polis som förhörde vittnen. Kommer man först till en olycka är läget ett helt annat.


Fan vad roligt att du blev bitchslappad. Hade jag fått chansen hade jag totalnitat dig. Det kanske är lagligt att fota men men många blir nog upprörda över det så man ska ju inte bli förvånad om det kommer en lite reaktion :)
 

bylle

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Boden
Hoj
---
Någon som hört en uppdatering om hur det gått för killen? Verkar dåligt med lokala tidningars närvaro på webben i Jönköpingstrakten.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Jag vet inte hur det är med honom, tyvärr så var det en 27årig kille som strök med här i tisdags också.

Det är faktiskt lite skandal att JP inte har en nätbilaga, men det kan vara en av sveriges sämsta (och snålaste) tidningar ever. Här finns dock en annan nättidning, http://www.jnytt.se/
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Martin skrev:
2123053 Jag vet inte hur det är med honom, tyvärr så var det en 27årig kille som strök med här i tisdags också.

Det är faktiskt lite skandal att JP inte har en nätbilaga, men det kan vara en av sveriges sämsta (och snålaste) tidningar ever. Här finns dock en annan nättidning, http://www.jnytt.se/

Om 27 åringen var en 28 åring så blev han inte äldre. Utgången vart sämsta tänkbara. V.I.F. Tankarna går till nära och kära.

http://www.jnytt.se/Read__384.aspx
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
SNÄLLA! om jag vurpar med min R1 regnummer SAZ829 ta bilder på mig!!!

När jag (om jag) kommer tillbaka till normalt tillstånd så vill jag gärna se hur det såg ut för mig när det hände.
Visa gärna upp dom här på SH men fråga gärna mig/mina anhöriga innan!

Om jag skulle råka ut för en svårolycka, bryta ben, få skallen halft krossad och lungorna punkterade så skulle jag GÄRNA vilja se det om jag blev någorlunda återställd. istället för att alla andra går och förklarar "du hade blod överallt och ditt ben låg åt fel håll" så vill jag gärna se det med egna ögon på bilder..

Tycker inte det är fel att ta bilder.. Det är ju skitbra. men man bär inte visa dom någonstans förens man har pratat med killen som man plåtat. vill han inte ha dom så är det bara att slänga och då är det ju ändå bara du som plåtat som sett bilderna.

FORTSÄTT FOTA OLYCKOR men ta det lungt med att visa bilderna innan ni snackat med han som krashat!

V.I.F Jönköpingskillen! tankar går till nära och kära!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
lorkan skrev:
2100109 Tycker du bara att det är KANSKE fel och publicera en bild på någon svårt skadad människa utan dennes samtyckte och tillåtelse ? :va

Det ligger en svårt skadad kille på en olycksplats och en kamerakille börjar tränga sig fram för att fotografera honom. Ganska osmakligt om jag får säga mitt.

Mitt "Häng dom högt" var bara flame, och det lyckades tydligen, för du blev ju riktigt sur. :hoppa
vad vet du om förfarandet vid olycksplatsen? Hur vet du att nån trängt sig på, vad vet du om vilken ev. zoom han hade på sitt objektiv, det är ganska många faktorer du struntar i med dina barnsliga inlägg.

Våld kan man använda för att skydda nån att BLI skadad inte en som redan är skadad och framförallt så brukar man inte våld mot nån som inget gjort.
Visst det kan kännas hemskt kan jag tänka mig att se att en fotograf tar kort men hellre snacka med han och be han radera korten än att dra till han i ansiktet, eller?


Att du SWEDIE rättfärdigar meningslöst våld på ditt forum är ju så jävla lågt, kan inget mer säga om det.

Finns många aspekter på detta ämne som kan diskuteras länge, men att våld som här utdelats skall vara rättfärdigat av så många trodde jag inte.

Stor jävla hög med DUBBELMORALISTER dessutom.

Helt allvarligt så tror jag att killar som Rigge behöver se mera av detta för att fatta att han inte är odödlig, samt att det på ett får en att tänka över o ta till sig hur det kan gå om man inte är försiktig och omtänksam.

Kanke inte passar detta forum, vad vet jag, det är ju Swedies som sagt, men det har vart sånt här upp förr. som tex. glidare så är på väg av med massa skratt....kul va?

Film med nån som förmodligen ligger död efter att ha kraschat sin hoj och blir filmad samt andra folk som går runt i chock och inte fattar riktigt vad som hänt 'än.
Det har funnits mycket sånt här och på nåt sätt känns det som att om det inte är från Sverige så är det ok.....?

Jaja, man kan älta detta till dödagar som sagt....


Vila i Frid killen.......:(

Gulleplutt skrev:
2101727 Fan vad roligt att du blev bitchslappad. Hade jag fått chansen hade jag totalnitat dig. Det kanske är lagligt att fota men men många blir nog upprörda över det så man ska ju inte bli förvånad om det kommer en lite reaktion :)
Varför skall du nita honom?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top