MC-Olycka i Jönköping

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Hur säkra är ni/någon på att han INTE hade hjälm?? Han kan ju faktiskt kört med en öppen kruka...
 

purjo84

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2006
Ort
hemma
Hoj
nejj
MEN FY FAN vilket jävla tjafs! :mad
Det är fan inte långt ifrån dagis :huvet

E det ingen som kan tala om hur det gick med honom istället??
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
purjo84 skrev:
2091753 MEN FY FAN vilket jävla tjafs! :mad
Det är fan inte långt ifrån dagis :huvet

E det ingen som kan tala om hur det gick med honom istället??

Barnsligt det där med moral och etik :rolleyes:

Tycker denna diskussion e viktig, ska allt som är intressant stå över moral o etik samt i detta fall respekt, Världen vi lever i har alldeles för lite moral o etik vilket jag inte är ett dugg förvånad över att folk reagerar på,

Någon som fått livshotande skallskador o kämpar för sitt liv förtjänar ju kanske lite respekt
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Om någon hade vetat hade de säkert redan skrivit det....är du förvånad över att det blir tjafs??

Chii skrev:
Någon som fått livshotande skallskador o kämpar för sitt liv förtjänar ju kanske lite respekt

Är säkert ingen här som skrattar åt att han SKADAT sig, hoppas jag!!
 

purjo84

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2006
Ort
hemma
Hoj
nejj
Chii skrev:
2091767 Barnsligt det där med moral och etik :rolleyes:

Tycker denna diskussion e viktig, ska allt som är intressant stå över moral o etik samt i detta fall respekt, Världen vi lever i har alldeles för lite moral o etik vilket jag inte är ett dugg förvånad över att folk reagerar på,

Någon som fått livshotande skallskador o kämpar för sitt liv förtjänar ju kanske lite respekt

Ja, jag säger inte emot det. Men många inlägg jag läst här känns så
jävla löjliga och onödiga. Klart som fan att man inte ska gå fram å sticka
en kamera i ansiktet på nån som ligger skadad. Gör man det på avstånd
utan att den skadade eller dennes polare ser så e det väl en annan sak.
Jag är glad att jag slapp se den bilden, vet redan hur det kan se ut vid
en olycka.

Hejlesen skrev:
2091770 Om någon hade vetat hade de säkert redan skrivit det....är du förvånad över att det blir tjafs??

Nej, men som jag skriver ovan... så jävla mycket skitinlägg.
Som det här tex:

Speed_Love skrev:
2091713 Du grabben, med ditt sätt att tänka är det inte konstig att det är massa krig i världen... Borde kanske gå en Anger Management kurs... :pannkyss

För att man har respekt för andra och INTE skiter i deras känslor
så blir det krig? E det va du menar? :va
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Hej synd att det händer något sådant som det här.
ja bor i närheten & det var ju ganska väntat att det skulle hända något som det som nu hänt. Hoppas det går bra för killen & att det gör att alla andra som kör i stan tänker lite på vad som kan hända . det är väldigt mycke barn som kan råka illa ut mm. Ja håller tummarna för han & ja hoppas alla andra här gör det oxå..... :(
Stenis på Torpa i jönköping
 

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
purjo84För att man har respekt för andra och INTE skiter i deras känslor så blir det krig? E det va du menar? :va[/QUOTE skrev:
Nej, inte det jag mena, det jag menar är att man kan inte gå omkring och slå folk på käften bara för att man tycker att människan bettet sig på ett felaktigt sätt, jag försvarar inte att han tagit bilderna, men jag är emot att han blir slagen i ansiktet... kan hålla med om att han kanske skulle tagit bilderna på längre avstånd... Har inte sätt bilderna själv heller...
Men eftersom jag fotar en hel del själv, så kan jag sätt mig in i hans situation lite, men jag skulle själv aldig fota nära om jag kom till en olycka, men OM jag skulle göra det, och något CP kom o slog mig i ansiktet för det, då skulle jag också polisanmäla.... man löser INGA problem med våld...
 

purjo84

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2006
Ort
hemma
Hoj
nejj
Speed_Love skrev:
2091832
Nej, inte det jag mena, det jag menar är att man kan inte gå omkring och slå folk på käften bara för att man tycker att människan bettet sig på ett felaktigt sätt, jag försvarar inte att han tagit bilderna, men jag är emot att han blir slagen i ansiktet... kan hålla med om att han kanske skulle tagit bilderna på längre avstånd... Har inte sätt bilderna själv heller...
Men eftersom jag fotar en hel del själv, så kan jag sätt mig in i hans situation lite, men jag skulle själv aldig fota nära om jag kom till en olycka, men OM jag skulle göra det, och något CP kom o slog mig i ansiktet för det, då skulle jag också polisanmäla.... man löser INGA problem med våld...

Ja det har du rätt i! Make love not war!
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
orkar inte med allt tjafs i denna tråd, ledsnade efter halva tråden. Vill veta hur det går med killen, hur mår han? hur är skadorna? Inte om nån jävla bild som inte ens ligger kvar, som allt handlar om.
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
HumAnyt skrev:
2091883 orkar inte med allt tjafs i denna tråd, ledsnade efter halva tråden. Vill veta hur det går med killen, hur mår han? hur är skadorna? Inte om nån jävla bild som inte ens ligger kvar, som allt handlar om.


Ja denna tråden ballade ur kan man säga. det verkar bara vara jag och 2 killar som undrar hur det går för killen som skadade sig. jag startade tråden för att jag var orolig om det var nån kompis till mig och ville givetvis veta att killen klarar sig med inte allt för allvarliga skador. Jag hörde idag att han ligger på sjukhus i linköping med allvarliga skallskador så lägg ner det här med fotografi frågor! Håll tummarna istället att killen klarar sig!!! Jag kan förstå killen som slog fotografen och en polisanmälan vore onödigt! killen ångrar sig säkert men som några sa han var chockad och såg sin kompis liggande i plågor eller medvetslös utan att veta om han skiulle klara sig så förstå honom med.

Jag hoppas iallafall det går bra för honom. Vill ni snacka om era fotografibekymmer så starta en egen tråd om det istället!



/Christer i Jönköping
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har kollat med de som jag känner med hoj i stan. Det var ingen av dom verkar det som vilket var tur, men man vet ju aldrig vem som åker dit nästa gång. Hoppas det går bra för honom.
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Hjälmlös

sgtpepper skrev:
2091630 Varför körde han som satan utan hjälm inne i stan frågar jag mig?

Exakt detta är en legitim fråga i detta ämne. HAn crashade inte för att nån höll i en kamera. HAn crashade iofs inte pga att han saknade hjälm heller men efterföljderna blir väldans otrevliga som i detta fallet. Kort eller inte. Det är fan idioti att köra utan hjälm i alla lägen!!!!

Hejlesen skrev:
2091719 Hur säkra är ni/någon på att han INTE hade hjälm?? Han kan ju faktiskt kört med en öppen kruka...
Råder ingen tvekan om det då han mer eller mindre ......... staketet runt trädet.

purjo84 skrev:
2091753 MEN FY FAN vilket jävla tjafs! :mad
Det är fan inte långt ifrån dagis :huvet

E det ingen som kan tala om hur det gick med honom istället??

Jo enligt diverse ambulans personal visstas han nu uppe i Linköping och får vård för kraftiga skallskador. Lever....ja överlever......är en annan sak, det får tiden utvisa.

Stenis skrev:
2091813 Hej synd att det händer något sådant som det här.
ja bor i närheten & det var ju ganska väntat att det skulle hända något som det som nu hänt. Hoppas det går bra för killen & att det gör att alla andra som kör i stan tänker lite på vad som kan hända . det är väldigt mycke barn som kan råka illa ut mm. Ja håller tummarna för han & ja hoppas alla andra här gör det oxå..... :(
Stenis på Torpa i jönköping

Klostergatan har väl alltid varit högrafikerad av, barn, penionärer, cyklister och bilar. 50 på den sträckan är bra nära för fort......3 e växlen ur på den vägen är idioti. Jag säger så här hoppas bilisten inte fick några skador för han ska väl inte behöva räkna med att det kommer en hoj i 120 blås på den vägen eller?
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
GiXXeN skrev:
2096618 Exakt detta är en legitim fråga i detta ämne. HAn crashade inte för att nån höll i en kamera. HAn crashade iofs inte pga att han saknade hjälm heller men efterföljderna blir väldans otrevliga som i detta fallet. Kort eller inte. Det är fan idioti att köra utan hjälm i alla lägen!!!!


Råder ingen tvekan om det då han mer eller mindre ......... staketet runt trädet.



Jo enligt diverse ambulans personal visstas han nu uppe i Linköping och får vård för kraftiga skallskador. Lever....ja överlever......är en annan sak, det får tiden utvisa.



Klostergatan har väl alltid varit högrafikerad av, barn, penionärer, cyklister och bilar. 50 på den sträckan är bra nära för fort......3 e växlen ur på den vägen är idioti. Jag säger så här hoppas bilisten inte fick några skador för han ska väl inte behöva räkna med att det kommer en hoj i 120 blås på den vägen eller?
Ja är fan livrädd varje gång man ska ut på klostergatan med bilen .... :confused: så snälla ta det lite lugnare i stan det är så jävla tråkigt när det händer olyckor för alla inblandade. så alla stunt o gasa jävla freak kör där det är lite mindre risk för olyckor . snälla :Bugar
 

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Svärjää
Hoj
Honda 250
Jag är totalt ointresserad av att se olycksbilden (vi kan väl alla föreställa oss hur det såg ut om man rammar en bil utan skyddskläder), dessutom finns det redan så mycket äckel att hitta på internet ändå... Däremot tycker jag att man borde väcka en debatt om hurvida det egentligen skall vara lagligt att köra hoj utan kropps-skydd. Vad är det som skiljer det från lagen om bilbätle egentligen? För er som "bara skall testa hojen" nu i vår vill jag bara säga att testa först med att ta på et ett par jeans, en cool t-shirt och ett par tennisdojjer... sen binder ni en bärgningslina runt magen och andra änden i en bil som kompisen får köra i hundra meter i 30km/h.... det borde motsvara en vurpa i 50... (ungefär)... sen kanske ni tänker till innan "ni bara..."
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
astor skrev:
2096685 Jag är totalt ointresserad av att se olycksbilden (vi kan väl alla föreställa oss hur det såg ut om man rammar en bil utan skyddskläder), dessutom finns det redan så mycket äckel att hitta på internet ändå... Däremot tycker jag att man borde väcka en debatt om hurvida det egentligen skall vara lagligt att köra hoj utan kropps-skydd. Vad är det som skiljer det från lagen om bilbätle egentligen? För er som "bara skall testa hojen" nu i vår vill jag bara säga att testa först med att ta på et ett par jeans, en cool t-shirt och ett par tennisdojjer... sen binder ni en bärgningslina runt magen och andra änden i en bil som kompisen får köra i hundra meter i 30km/h.... det borde motsvara en vurpa i 50... (ungefär)... sen kanske ni tänker till innan "ni bara..."


AJ aj aj :va
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
astor skrev:
2096685Däremot tycker jag att man borde väcka en debatt om hurvida det egentligen skall vara lagligt att köra hoj utan kropps-skydd. Vad är det som skiljer det från lagen om bilbätle egentligen?
Instämmer helt..
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Matulda skrev:
2096706 Instämmer helt..

Så jag ska ha CE godkända skyddskläder med hårda skydd i armbågar och knän samt Ryggplatta då jag ska ta en tur runt byn med min Ural från 1967 :confused:

Skulle inte tro det :mad: Informations kampanj om skyddskläder är bra men tänk på vilken spridning det finns av motorcyklar,

Kanske en lag på Klass7 cyklar skulle inte vara fel, F-bolagen kör ju redan med lgre premie för skyddskläder
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Aha...så man blir mindre skadad av att lägga en Ural i 70 knyck än om man lägger en sporthoj? Oki, då vet vi.... :3freak

Jag förstår din tanke men argumentet sög liiite... :tomten
 

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Svärjää
Hoj
Honda 250
Chii skrev:
2096719 Så jag ska ha CE godkända skyddskläder med hårda skydd i armbågar och knän samt Ryggplatta då jag ska ta en tur runt byn med min Ural från 1967

tja, om det nu är så att din Ural från 1967 bara går i 20km/h eller är i praktiken omöjlig att vurpa med hur man än försöker så ser jag ingen anledning att köra med skyddskläder. Men jag tycker det inte finns någon anledning att jag skall behöva stå för notan av multippla ansiktsoperationer eller andra komplicerade skador bara för att någon skall se cool ut, "vara tidsenlig" eller bara skulle ta en tur runt byn...

En vurpa i 50knyck och uppåt gör jävligt ont.... även med skydd.

Du kan ju testa att hoppa ur en bil i samma fart med dom kläderna som du brukar "glassa omkring i".... jag tror inte man ser så cool (eller tidsenlig) ut när man fått vara en ost på rivjärnet ....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top