Behövs ju inte om vi inte krashar...hehehe...hållundan skrev:2089838Skulle egentligen lägga mig i tråden, men, vi kan väl även komma överens om att köra med hjälm?
Edit: (Skoja såklart, så ni behöver inte rätta mig. )
Last edited:
Behövs ju inte om vi inte krashar...hehehe...hållundan skrev:2089838Skulle egentligen lägga mig i tråden, men, vi kan väl även komma överens om att köra med hjälm?
K-Man skrev:2089581Den här tråden spårade ju, som så många andra trådar, fort ur och handlar tyvärr nu bara om bilders vara eller icke vara istället för att behandla vad som hände och hur det är med den drabbade.
Jag hade gärna velat höra mer detaljer om olyckan. Av vad jag förstår fanns det en hel del ogentligheter kring denna olycka vilket är väldigt beklagligt efter som alla vi hojåkare drabbas i slutänden.
Ännu tråkigare är att idag höra (jag bor på en tvärgata till olycksplatsen) hur andra sporthojsförare ändå gasar som idioter nedför Klostergatan. När man drar ur en sporthoj på de tre första växlarna går det en bra bit över laglig och framförallt lämplig hastighet.
VÄLJ VAR NI GASAR FÖR HELVETE!
Har ni inte fattat detta tidigare så säger jag det nu: Det är klart olämpligt att köra 100+ km/h på 50-väg bland korsningar och övergångsställen!!! Gasa av er på ensliga landsvägar eller banor istället!
Så länge sånt här beteende existerar bland oss mc-förare kommer denna typ av olyckor fortsätta och mitt motto kommer att stå kvar under varje inlägg. Jag är heller ingen ängel och för för ca 10 år sen fick jag själv lära mig denna läxa så jag vet vad jag talar om och tvingas leva med konsekvenserna varje dag.
Jag önskar bara att genom detta inlägg påverka och kanske förskona någon eller några av alla er hojbröder (och systrar) där ute samma öde som mig och killen på Klostergatan.
Kör med insidan.... / K-Man
Men det var ju RF_Racing som garvade, inte så konstigt om alla blev vansinniga då...War-psycho skrev:2089731...Det fanns två trådar i vintras, som startade samma dag.
Ene var en "kromsläde" som smällde. = Alla garvade åt honom.
Andre var en sporthoj som stuntade å smällde. = Alla blev vansinniga för att EN garvade.
...
bylle skrev:2089886
Tackar dem som har visat förståelse för att pressfotografering är en helt legitim företeelse.
norrland59 skrev:2089113Sitter här o läser på denna tråd o ja måste säga vilket jävla trams de är om några foton ( har ej sett dem) ta heller reda på hur personen mår, för de måste väll vara de viktigaste både för honom o hans/hennes familj att ni stöttar i den situation de är i.
Är han/hon skadad så är det ointressant om några foton ligger på ett inlägg på sporthoj o ni kastar en massa skit på varandra, för de har viktigare saker att ta i tu med.
Stötta honom/henne i stället för att ägna tid till trams, för fotona finns ju vare se ni vill eller inte.
O till den som var med om olyckan o hans familj skänker ja en tanke.
KalleNorton skrev:2089782Tjaa, för några månader sen var det en hel bildserie här på sh, på nån kille som körde HD som vurpade, föraren körde i linne. Man fick iofs inte se bilder efter olyckan, men man kan ju gissa hur det gick... Det var gott om folk som skrattade, och hånade föraren.
Edit: War-psycho hann före...
Jag själv hade reagerat starkt... Jättesvårt å säga, knytnäve eller dansk skalle. Vad som är skälig påföljd är ju egentligen inget, det är inget lagbrott vad jag vet att fotografera det mesta för eget bruk. Men att sedan lägga upp det för allmän beskådan i ett forum jag hade som anhörig blivit arg/ledsen, som offer - kännt mig kränkt.ah17 skrev:2090156En fråga till er som tycker fotografen kom undan billigt med en knytnäve i ansiktet:
Vad anser ni vara en skälig påföljd för att ha fotograferat?
bylle skrev:2089886Ojdå, det hann ju verkligen bli en hel del inlägg i den här tråden under dagen.
Tackar dem som har visat förståelse för att pressfotografering är en helt legitim företeelse.
Man kan tycka vad man vill om det och det respekterar jag, men jag kommer aldrig acceptera att någon tar till våld istället för att prata. Polisanmälan kommer att göras på händelsen.
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag på intet sätt önskar de inblandade något ont och jag tänker inte spekulera i detaljerna kring olyckan. Men jag hoppas att det, oavsett vållandefrågor etc, väcker en tanke om hur viktigt det är att köra med rätt skydd. Olyckan kan lätt hända, och det behöver inte vara du som är vållande!
Låt nu tråden återgå till att handla om olyckan.
Tack för mig.
Oops skrev:2091358Ett vidrigt sätt att tjäna pengar på som måste utföras av sjuka människor.
Att du dessutom ska anmäla den stackare som reagerar känslomässigt på att en hyena fotograferar hans ev döende polare är ett bevis på min första mening.
Nä, gå och göm dig, skäms och tänk över ditt liv.
Jckssn skrev:2091457Det du menar är att det är okej att använda sig av våld sålänge man är känslomässigt inblandad på något vis?
/Joakim
Det är rätt mycket mer fel att slå någon på käften än att fotografera något känsligt. Sen kan folk bjäbba hur mycket de vill om kränkta känslor, förlorad värdighet etc.Lam-Kaka skrev:Kvitar ganska mycket jag tycker ivajrefall att det är onödigt att anmäla honom som slog dig...hur tror du han mår nu när han kanske står vid sin kompis säng o ej vet om hans kompis kommer överleva eller inte?
Låt det hällre va, det skadar bara mera,fred på jord.
War-psycho skrev:2089775Du såg inte tråden i vintras när man såg kromsläden som var på väg ner i diket ?
Inga skydd utom hjälmen (dumt) hade han.
Du tror inte han klarade sig utan skador & smärta, bara för man inte såg "efter"bilderna ?
Men då var det minsann okej att garva, för det gjorde dom flesta här.
Men i tråden brevid när en sporthojs lekte (stuntade) och smällde, var det EN som garvade för att han misslyckade med stuntet.
Då tog det hus i h-e här, och nästan alla blev skogstokiga på snubben som garvat lite.
Dubbelmoral så det står härliga till.
Så, jo... Hade detta gällt en kromsläde, så hade det säkert varit NÅN som garvat. Sånt är bara tabu när det gäller sporthojar här.
Självklart hoppas jag också att det gick bra för killen.
Oops skrev:2091358Ett vidrigt sätt att tjäna pengar på som måste utföras av sjuka människor.
Att du dessutom ska anmäla den stackare som reagerar känslomässigt på att en hyena fotograferar hans ev döende polare är ett bevis på min första mening.
Nä, gå och göm dig, skäms och tänk över ditt liv.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|