MC-Olycka i Jönköping

Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
hållundan skrev:
2089838 Skulle egentligen lägga mig i tråden, men, vi kan väl även komma överens om att köra med hjälm?
Behövs ju inte om vi inte krashar...hehehe... :tungan

Edit: (Skoja såklart, så ni behöver inte rätta mig. :))
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hoppas det gick bra för honom!!! Och vi ska ju inte förutsätta att han gjorde nåt annat än körde exemplariskt, men faktum kvarstår;

Folk kör alldeles på tok för jävla fort på den vägen!
Med korsningar var 30de meter körs det ändå på bakhjulet i 80km/h.
I torsdags såg jag två motarder köra ståendes på bakhjulet på samma gata. Jävla idioter. Jag tycker det är ascool att se nån stunta, men mitt i stan under påskhelgen? :huvet
 

bylle

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Boden
Hoj
---
Ojdå, det hann ju verkligen bli en hel del inlägg i den här tråden under dagen.

Tackar dem som har visat förståelse för att pressfotografering är en helt legitim företeelse.

Man kan tycka vad man vill om det och det respekterar jag, men jag kommer aldrig acceptera att någon tar till våld istället för att prata. Polisanmälan kommer att göras på händelsen.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag på intet sätt önskar de inblandade något ont och jag tänker inte spekulera i detaljerna kring olyckan. Men jag hoppas att det, oavsett vållandefrågor etc, väcker en tanke om hur viktigt det är att köra med rätt skydd. Olyckan kan lätt hända, och det behöver inte vara du som är vållande!

Låt nu tråden återgå till att handla om olyckan.

Tack för mig.
 
Last edited:

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
:tummenupp
K-Man skrev:
2089581 Den här tråden spårade ju, som så många andra trådar, fort ur och handlar tyvärr nu bara om bilders vara eller icke vara istället för att behandla vad som hände och hur det är med den drabbade.
Jag hade gärna velat höra mer detaljer om olyckan. Av vad jag förstår fanns det en hel del ogentligheter kring denna olycka vilket är väldigt beklagligt efter som alla vi hojåkare drabbas i slutänden.

Ännu tråkigare är att idag höra (jag bor på en tvärgata till olycksplatsen) hur andra sporthojsförare ändå gasar som idioter nedför Klostergatan. När man drar ur en sporthoj på de tre första växlarna går det en bra bit över laglig och framförallt lämplig hastighet.
VÄLJ VAR NI GASAR FÖR HELVETE!
Har ni inte fattat detta tidigare så säger jag det nu: Det är klart olämpligt att köra 100+ km/h på 50-väg bland korsningar och övergångsställen!!! Gasa av er på ensliga landsvägar eller banor istället!

Så länge sånt här beteende existerar bland oss mc-förare kommer denna typ av olyckor fortsätta och mitt motto kommer att stå kvar under varje inlägg. Jag är heller ingen ängel och för för ca 10 år sen fick jag själv lära mig denna läxa så jag vet vad jag talar om och tvingas leva med konsekvenserna varje dag.
Jag önskar bara att genom detta inlägg påverka och kanske förskona någon eller några av alla er hojbröder (och systrar) där ute samma öde som mig och killen på Klostergatan.


Kör med insidan.... / K-Man
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
War-psycho skrev:
2089731...Det fanns två trådar i vintras, som startade samma dag.
Ene var en "kromsläde" som smällde. = Alla garvade åt honom.
Andre var en sporthoj som stuntade å smällde. = Alla blev vansinniga för att EN garvade.
...
Men det var ju RF_Racing som garvade, inte så konstigt om alla blev vansinniga då... :gnissla
 

Mickeson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Jönköping
Hoj
RSV1000R
Tror att han fick svåra skall skador! Kom bara någon minut efter ambulansen och det var ingen trevlig syn!
Bilen som var inblandad touchade han nog bara, de värsta är att alla träd som står längs Klostergatan har en stål ram runt sig som skydd och han hade troligtvis träffat ett sådant skydd =(
 
Last edited:

bylle

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Boden
Hoj
---
Bilen såg endast ut att ha små (väldigt små) plåtskador i området kring vänster bakljus.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
bylle skrev:
2089886
Tackar dem som har visat förståelse för att pressfotografering är en helt legitim företeelse.


Visst är det, om det sköts på ett snyggt sätt, men som det verkar ha gått till i det här fallet är det ett jävla vidrigt sätt du tjänar pengar.
 

ma-jkpg

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
I Jönköping
Hoj
Honda cbr 600f
norrland59 skrev:
2089113 Sitter här o läser på denna tråd o ja måste säga vilket jävla trams de är om några foton ( har ej sett dem) ta heller reda på hur personen mår, för de måste väll vara de viktigaste både för honom o hans/hennes familj att ni stöttar i den situation de är i.
Är han/hon skadad så är det ointressant om några foton ligger på ett inlägg på sporthoj o ni kastar en massa skit på varandra, för de har viktigare saker att ta i tu med.
Stötta honom/henne i stället för att ägna tid till trams, för fotona finns ju vare se ni vill eller inte.
O till den som var med om olyckan o hans familj skänker ja en tanke.

Körde förbi strax efter olyckan när ambulans redan lämnat platsen. Jag blev redan då trött på att se alla människor stå utmed trottoaren som fågelskådare. Visst det kan verka intressant och som någon skrev tidigare i ett inlägg så är ju människan så nyfiken av sig... men behovet bör inte vara större än att inte störa vare sig trafik eller polis och övrigt arbetande. Fotgängare genade helt plötsligt över gatan bara för att få sig en titt och brydde sig inte om att skingra sig för att underlätta arbetet.

Jag är förvånad över att jag var tvungen att komma till sid 3 i denna tråden för att hitta någon som verkligen verkade bry sig om hur det gick för föraren...

Mina tankar går i första hand till den skadade men även till familj och vänner.
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
En fråga till er som tycker fotografen kom undan billigt med en knytnäve i ansiktet:

Vad anser ni vara en skälig påföljd för att ha fotograferat?
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
KalleNorton skrev:
2089782 Tjaa, för några månader sen var det en hel bildserie här på sh, på nån kille som körde HD som vurpade, föraren körde i linne. Man fick iofs inte se bilder efter olyckan, men man kan ju gissa hur det gick... Det var gott om folk som skrattade, och hånade föraren.

Edit: War-psycho hann före...

Du har så rätt kalle Norton och War-psycho.Snacka om dubbelmoral bland folket härinne.Men...inte förvånad,spela polis,viktigpettrar är ju inget ovanligt härinne.RANNSAKA er själva innan ni börjar med att skriva inlägg.
 
Last edited:

IronMike

Guest
ah17 skrev:
2090156 En fråga till er som tycker fotografen kom undan billigt med en knytnäve i ansiktet:

Vad anser ni vara en skälig påföljd för att ha fotograferat?
Jag själv hade reagerat starkt... Jättesvårt å säga, knytnäve eller dansk skalle. Vad som är skälig påföljd är ju egentligen inget, det är inget lagbrott vad jag vet att fotografera det mesta för eget bruk. Men att sedan lägga upp det för allmän beskådan i ett forum :7peta jag hade som anhörig blivit arg/ledsen, som offer - kännt mig kränkt.

Har åkt ambulans själv.. Ena smärtan var fysisk, men den värre smärtan var psykisk, att så många tittade på med blodtörstig blick

:(
 

Oops

Snart i ett dike nära dig
Gick med
5 Sep 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Nu så
bylle skrev:
2089886 Ojdå, det hann ju verkligen bli en hel del inlägg i den här tråden under dagen.

Tackar dem som har visat förståelse för att pressfotografering är en helt legitim företeelse.

Man kan tycka vad man vill om det och det respekterar jag, men jag kommer aldrig acceptera att någon tar till våld istället för att prata. Polisanmälan kommer att göras på händelsen.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag på intet sätt önskar de inblandade något ont och jag tänker inte spekulera i detaljerna kring olyckan. Men jag hoppas att det, oavsett vållandefrågor etc, väcker en tanke om hur viktigt det är att köra med rätt skydd. Olyckan kan lätt hända, och det behöver inte vara du som är vållande!

Låt nu tråden återgå till att handla om olyckan.

Tack för mig.

Ett vidrigt sätt att tjäna pengar på som måste utföras av sjuka människor.
Att du dessutom ska anmäla den stackare som reagerar känslomässigt på att en hyena fotograferar hans ev döende polare är ett bevis på min första mening.

Nä, gå och göm dig, skäms och tänk över ditt liv.
 

Jckssn

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Piteå
Hoj
Militärcykel
Oops skrev:
2091358 Ett vidrigt sätt att tjäna pengar på som måste utföras av sjuka människor.
Att du dessutom ska anmäla den stackare som reagerar känslomässigt på att en hyena fotograferar hans ev döende polare är ett bevis på min första mening.

Nä, gå och göm dig, skäms och tänk över ditt liv.


Det du menar är att det är okej att använda sig av våld sålänge man är känslomässigt inblandad på något vis?

/Joakim
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Hmmm,då ska vi se...nu har vi kommit på att,faaan..jag har ju skrattat åt andra sekvenser som visats här på sporthoj där ngn kultat med hoj och nu råkade ngn kunna bekräfta detta högre upp i inläggen och ifrågasätta detta också...nääää då vänder vi på det och lägger all skit på fotografen så vi helst kan glömma detta att vi har dubbelmoral och lägger all krut på att ifrågasätta fotografens agerande.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jckssn skrev:
2091457 Det du menar är att det är okej att använda sig av våld sålänge man är känslomässigt inblandad på något vis?

/Joakim

Naa han menar han som slog honom antagligen va chockad m.m

Men om vi vrider o vänder på det lite så här... Bylle skulle du vilja fotografera någon i din familj om de har krockad väldigt hårt med bil och det storrisk att den familje medlemen ej kommer överleva?. Jag skulle ju inte bli glad om någon försökte fota någon i min familj om de råkar ut för en livs hotande olycka. Men men bylle du kanske tycker om när någon gör det?

Kvitar ganska mycket jag tycker ivajrefall att det är onödigt att anmäla honom som slog dig...hur tror du han mår nu när han kanske står vid sin kompis säng o ej vet om hans kompis kommer överleva eller inte?

Låt det hällre va, det skadar bara mera,fred på jord.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Varför körde han som satan utan hjälm inne i stan frågar jag mig?
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Lam-Kaka skrev:
Kvitar ganska mycket jag tycker ivajrefall att det är onödigt att anmäla honom som slog dig...hur tror du han mår nu när han kanske står vid sin kompis säng o ej vet om hans kompis kommer överleva eller inte?

Låt det hällre va, det skadar bara mera,fred på jord.
Det är rätt mycket mer fel att slå någon på käften än att fotografera något känsligt. Sen kan folk bjäbba hur mycket de vill om kränkta känslor, förlorad värdighet etc.
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
War-psycho skrev:
2089775 Du såg inte tråden i vintras när man såg kromsläden som var på väg ner i diket ?

Inga skydd utom hjälmen (dumt) hade han.
Du tror inte han klarade sig utan skador & smärta, bara för man inte såg "efter"bilderna ?
Men då var det minsann okej att garva, för det gjorde dom flesta här.

Men i tråden brevid när en sporthojs lekte (stuntade) och smällde, var det EN som garvade för att han misslyckade med stuntet.
Då tog det hus i h-e här, och nästan alla blev skogstokiga på snubben som garvat lite.

Dubbelmoral så det står härliga till.

Så, jo... Hade detta gällt en kromsläde, så hade det säkert varit NÅN som garvat. Sånt är bara tabu när det gäller sporthojar här.

Självklart hoppas jag också att det gick bra för killen.


Du har så rätt så, visst finns det dubbelmoral på detta forum utan tvekan. Väldigt mycket snack om bilder men alla filmer som säljs i massor där folk åker tokigt OCH skadar sig allvarligt nämns det inte så mycket om. Men det finns ett tydligt intresse då de produceras....kanske inte i syftet att folk ska skada sig men man ser ju hur det kan gå iaf....
Jag tycker det spelar mindre roll vad man kör för hoj, det gör garanterat lika ont för alla! Och för mig är sporthojar inte heliga, trots allt många som leker med såna på olämpliga ställen.
 

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
Oops skrev:
2091358 Ett vidrigt sätt att tjäna pengar på som måste utföras av sjuka människor.
Att du dessutom ska anmäla den stackare som reagerar känslomässigt på att en hyena fotograferar hans ev döende polare är ett bevis på min första mening.

Nä, gå och göm dig, skäms och tänk över ditt liv.

Du grabben, med ditt sätt att tänka är det inte konstig att det är massa krig i världen... Borde kanske gå en Anger Management kurs... :pannkyss
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top