..Att köra utan körkort eller försäkring drabbar ingen annan än den som kör.....
Det svidar i min plånbok på direkten.. Kanske inte i dion om du oxå skitar i att försäkra..
Snyltare utan trafikförsäkring, som skadas får tillsvidare den hjälp dom ska ha. Det finns lite ekonomiska justeringar bak om - dvs att alla räkningar från räddningstjänst, polis, sjukhus, lälkare, rehab, begravningstjänst, handicap pension etc., pröjasas i princip av Trafikförsäkringsföreningen.
Trafikförsäkringsföreningen får sina pengar via avgifter från den vanliga trafikförsäkring som vi nog alla pröjser i samband med vore vanliga försäkring.
Kostanden för snylterna ska tas ut någonstand från - och Jupp - det är från den premie som jag laglydigt betaler!
Dvs det är jag och övriga som pröjer för snylterna..
Det är inte u-vanligt att en MC olycka koster i närheten av miljonen, med lite bestående handicap.. alles zu zammen!
Trafikförsäkringsföreningen finansieras även av dom som inte betaler sin lagliga försäkring för påställda fordon. Och denne premie är baserad på högsta premien för MC - Som igen är ett resultat av att en del bolag ganska enkelt inte vill försäkra Yngra killer på sporthojer - eftersom att dom utgör en aldeles för stor risk. Och vill man som bolag inte gå bak - får man ta ut hiskliga belopp.
Tror att SMC är hos PLUS Sverker på TV i afton - vart frågan om dom urimliga avgifter är upp.
Jag tycker inte det är rimligt att vi vanliga glada sporthojs åkare ska pröjsa för några som snylter..
Och jupp - just nu är det hus i helvete med senaste tidens händelser - Tar vi inte själv ansvar - kommer någon annan att göra det för oss, och då är det knappast så kul i fortsättningen..