Mc olycka i malmö idag...

Status
Ej öppen för fler svar.

ponta1983

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
honda cbr1000rr suzuki rmz 250
Mycke snack om körkort/försäkrat hit o dit...gillar man att köra fort så tror jag knappast en försäkring eller mc kort hade förhindrat olyckan. Om han nu kör på någon så denna människa blir invalid eller dör vad hjälper en försäkring för denna person...

Att köra utan körkort eller försäkring drabbar ingen annan än den som kör.
Och att påstå att man kan köra efter man fått sitt mc kort e trams, på skolan kör man 50 på 50vägar 70 på 70 vägar, tar det lungt i kurvor och krypkör på en konbana. Det enda man lära sig på skolan är att föra fram en mc trafiksäkert i laglig fart, det kan vem som helst, men frågan är hur många som gör det efter de fått sitt kort. Jag skulle vilja påstå att jag körde lugnare innan jag fick kortet än efteråt. Köra säkert får man av mångårig trafikvana inte av en liten lapp i fickan, tycker jag...

Sen att önska livet ur folk och skratta åt att de nästan mister livet tycker jag är rätt lågt...
håller helt klart med

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Din retorik är fruktansvärd, likställer du honom som en massmördare eller inte:confused: :confused: :confused: :confused:'

Problem med läsförståelsen?

Vilken del av "Inte för att killen ihär likaställs med massmördare" förstod du inte? Var det i:et framför "här" som ställde till det för dig?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
fan många många som sitter bakom sina tangentbord och fördömer en person som de varken känner eller vet exakt vad som hände vid olyckstillfället. Vad f*n som helst kunde ha hänt och farat i hans tankar. Börja med att analysera er själva först (eller kanske ni är gudsända änglar, som bara ägnar sig åt "accepterade" brott) innan ni kan ju börja fördöma andra människor. Fyfan asså....

Jag är ledsen men i detta fallet finns inga ursäkter.

Hans handlingar var vansinniga och han utsatte sig själv och andra för enorm fara.

Om man inte får "fördöma" i detta fallet så kan vi ju lika bra ge upp och ta emot en enda stor förlåtande anarkistisk djungel.

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
Den övergripande atmosfär av ärlig självsanering och självkritik som skulle behöva märkas på sveriges största motorcykelforum lyser - med sporadiska undantag - med sin frånvaro. Jag hoppas innerligt att ingen nämner SH i Plus, eftersom säkert hälften av alla trådar kan få vilken politiker som helst att i panik famla efter lagstiftarpennan.

Precis min tanke, det förvånade mig därför att Motorrad köper just detta forum och skall ha det till sitt "eget", men så är de ju nya på marknaden ännu och hade kanske inte läst mycket av dumheterna som postats (och försvaras) här på SH.

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
Sitter å läser efter en lång dag på jobbet å kanske även e lite trög,men asså killen har gjort fel,på 1 eller flera punkter,men varför alla dessa inlägg om att man inte ska tycka synd om han,fel att vissa går bort i en olycka när andra förtjänar d bättre,va jag menar e att det e väl ända hans egna problem,detta blir för hans del ett stort problem med polis osv,jag förstår till viss del många av inläggen som ja läst,men killen ifråga e faktiskt 21 år,han kan ta vara på sig själv med all säkerhet,ja känner han inte,jag vet inte va han har haft för uppväxt,det e inte alla som har haft en familj som ställer upp för en,han har kanske inte fått lära sig va som e rätt å fel,det e inget försvar för det han har gjort,absolut inte,men ja tycker att ni/ja borde sköta sig själva och inte lägga ner så mycke tid samt kraft på andra som gör fel,för då kan man skita i att sova och bara sitta här å klanka ner på folk,ALLA gör vi fel....läser att han kör som en idiot och beter sig omoget m.m..asså ja gör också fel,kör på tok för fort,leker med livet mer eller mindre,men det e mitt val här i livet,visst tänker ja på att det inte ska finnas bilar/barn/hundar och katter där jag får för mig att dra på lite extra..men jag e LÅNGT ifrån felfri..rätt omogen va det gäller min körning om ja ska vara ärlig..men åter igen..det e MITT val..ja e 27 år....

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
SixDirtySix
hojen står på mitt jobb.. där e inte mkt som e helt på den..hahahaha
han köpte den förra veckan eller veckan innan det...lite illa:tungan

Har man inte råd med trafikförsäkring så har man inte råd att köra gata.
Har man inte råd med körkort kan man köra bana istället, utan KK och utan försäkring - men det blir INTE billigare.

RIKTIGT dyrt blir det för denne killen, när feta böter skall betals, eventuellt bilkörkort blir indraget och motparten i olyckan stämmer killen civilrättsligt...

Köra ens en meter oförsäkrat i villagatan; då har man faan inte tänkt färdigt.
Skulle aldrig få för mig att t ex provköra en hoj inför ett ev. inköp om den var oförsäkrad....... (ej ironi).

nu e du lite gammal o gaggig ;) hahaha

Last edited:

Raap..toor

Bättre råg i ryggen än säd i byxan
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
En 1000 kubiks Rovfågel från 2000 ?!
Tja, jag likställer denne kille med någon som sticker till krogen med kniv på sig, dvs en potentiell mördare. Han "leker" med andras liv och på ett överlagt sätt då han gillar att jävlas med snuten, tar bort regskylt, är för pantad för att ta mc-kort och sänder oss andra mc entusiaster ett enda stort FUCK YOU.
Med det menar jag att vi på många sätt få ta konsekvenserna av hans handlande. Vi betalar hans dumhet(sjukhus+höjda premier), för stå upp för sämre rykte bland övriga trafikanter och mc hatare får vatten på kvarnen.
En lösning är om man nu känner någon i sin krets som beter sig vårdslöst med hojjen, prata med denne eller i förlängningen tipsa polisen.
För nästa gång kan det vara dig han brakar in i.

Robz

Guest
....nu e du lite gammal o gaggig ;) hahaha
Du borde sitta ned på hojen oftare... snart har du väl glömt hur man svänger med bägge hjulen i backen. Dessutom sliter du på kommunens parkeringar varje gång du tappar hojen :mad:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
FAKTA !
Killen gjorde 4 fel.
1. Körde utan körkort.
2. Körde oförsäkrat.
3. Körde utan skylt.
4. Hade som nöje att köra ifrån poliser (moget !).

5. Körde utan skydd (var det inte ens hjälm så är han riktigt, riktigt :fatta!)

Hur mycket böter får man egentligen i ett sånt här läge (blir väl punkt 1) och 3) ovan). dömer dom schysstare om man skadat sig och hojen? Han "sparar" väl 20 papp om året på att inte försäkra/skatta hojen så risken är väl att han tycker att han går plus trots böterna och gör det igen... (ja, när benen läkt och hoj lagats eller ny införskaffats)

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Tja, jag likställer denne kille med någon som sticker till krogen med kniv på sig, dvs en potentiell mördare. Han "leker" med andras liv och på ett överlagt sätt då han gillar att jävlas med snuten, tar bort regskylt, är för pantad för att ta mc-kort och sänder oss andra mc entusiaster ett enda stort FUCK YOU.
Med det menar jag att vi på många sätt få ta konsekvenserna av hans handlande. Vi betalar hans dumhet(sjukhus+höjda premier), för stå upp för sämre rykte bland övriga trafikanter och mc hatare får vatten på kvarnen.
En lösning är om man nu känner någon i sin krets som beter sig vårdslöst med hojjen, prata med denne eller i förlängningen tipsa polisen.

:tummenupp Håller med fullständigt...

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt

Jag likaställer al-qaida med snubben, bägge är ett hot mot männskligheten. Tur att vi med körkort alltid kör så lovligt då, vi har ju rätt att grisa eftersom vi nu har betalt för att få göra det...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
FAKTA !
Killen gjorde 4 fel.
1. Körde utan körkort.
2. Körde oförsäkrat.
3. Körde utan skylt.
4. Hade som nöje att köra ifrån poliser (moget !).

Är det verkligen 4 fel?

Jag tycker punkt 3 och 4 är en ganska naturlig följd av punkt 1 och 2. Rent av korrekt beteende om man nu valt att göra fel 1 och 2.
(Jag förutsätter att han bara körde ifrån polisen då nöden så krävde.)

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Den allmänna opinionen bara älskar motorcyklister mer och mer för varje dag som går...

Lagstiftarna tänker nog i oändlighet acceptera dödsfall och svåra skador för just motorcyklister.

*ironimode off*

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Precis som att ingen idag säljer knark, sex, kalascnikovs mm eftersom det ju är förbjudet att sälja...
Hurvida denna personen smugglat in en egen hoj i en kondom gömd i kroppsöppningar eller liknade kan spekuleras i lika mycket som om olyckan skett om mc-förbud funnits eller inte :rolleyes:

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...