Mc Olycka med Flera döda!

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
K-Micke skrev:
Det var en annan olycka, det var den vid Sundbyholm utanför E-tuna.

Har det varit ytterliggare en olycka :eek: .


Fick lite snabbt för mig att det var en och samma :(



Tråkigt i vilket fall som helst :(
 

RS4

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Värre än värst
Hightuned skrev:
Om ni läster hela inlägget så står det att jag inte vet hur olyckan gått till, men hur många gånger har man inte varigt nära att stryka med för att någon idiot bytt fil eller kört ut i vägen. Har han kört 180 på 50 väg så är det solklart hans fel, men när jag kör bil försöker jag tänka på att "det kan komma en hoj här i 220 fastän det är 70" och om den då klyver min bli så är det en klen tröst att jag hade rätt när jag ligger död eller invalidiserad!. Jag har väl inte sagt att personerna i bilen förtjänade att dö, och deras död är extra tragisk om dom var helt oskyldiga till olyckan. Jag påpekade bara att sådana olyckor kanske för med sig att folk ser upp lite bättre för hojar när dom kör bil, för hur många hojåkare har inte fått sätta livet till bara för att folk inte ser sig för ordentligt?. Kör man som en gammal kärring och aldrig töjer på hastighetsgränserna så är man väl ändå medveten om att det finns folk som trivs bäst på andra sidan 200sträcket?. Jag höll själv på att dö i en liknade olycka -00 då en ledbuss bröt korsade min körbana och inte räknade med att jag kom i 160 på 50 väg. Detta var solklart mitt fel men jag hade tur och hamnade i gummibäljen mitt i bussen och fick en chans att tänka om och lugna ner mig i trafiken. Men om JAG hade kör bussen och sett ett lyse komma långt ned på gatan så had jag ALDRIG försökt hinna svänga över mötande körbana för att hinna före hojen!.

Är DU en idiot på riktigt eller spelar du bara dum?
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Åkte förbi olycksplatsen för nån timme sedan, snyggt uppstädat glas och vad jag tror var blodfläckar kvar på marken annars kliniskt.
Var som jag misstänkte exakt samma korsning som jag har blivit uttryckt i dikeskanten på. Sträckan är 70 (inga 50 som tidigare sagts) och vägen är väldigt bred, man kommer in på den antingen via 1. Motorväg, 2. fet landsväg alá 90km/h.
Väldigt lätt hänt att man fortsätter hålla hög fart. Liksom jag gjorde för några månader sedan.
Bilarna har bra sikt åt hållet man kommer ifrån men chansar väl på att de skall hinna.
Bilisten som åkte ut framför mig var så vänlig att han fortsatte ut åt höger och trodde jag kunde göra slalom mitt ivägen och väja vänster när jag kom i 110-120blås, vart snygg parering via dikeskanten på med gas ut framför bilen. Närmaste jag varit krasch faktiskt.

Djävligt trist med olyckor.

R.I.P både bilföraren samt han/hennes vän och MC föraren.

//Fredda
 

RS4

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Värre än värst
Hightuned skrev:
Om ni läster hela inlägget så står det att jag inte vet hur olyckan gått till, men hur många gånger har man inte varigt nära att stryka med för att någon idiot bytt fil eller kört ut i vägen. Har han kört 180 på 50 väg så är det solklart hans fel, men när jag kör bil försöker jag tänka på att "det kan komma en hoj här i 220 fastän det är 70" och om den då klyver min bli så är det en klen tröst att jag hade rätt när jag ligger död eller invalidiserad!. Jag har väl inte sagt att personerna i bilen förtjänade att dö, och deras död är extra tragisk om dom var helt oskyldiga till olyckan. Jag påpekade bara att sådana olyckor kanske för med sig att folk ser upp lite bättre för hojar när dom kör bil, för hur många hojåkare har inte fått sätta livet till bara för att folk inte ser sig för ordentligt?. Kör man som en gammal kärring och aldrig töjer på hastighetsgränserna så är man väl ändå medveten om att det finns folk som trivs bäst på andra sidan 200sträcket?. Jag höll själv på att dö i en liknade olycka -00 då en ledbuss bröt korsade min körbana och inte räknade med att jag kom i 160 på 50 väg. Detta var solklart mitt fel men jag hade tur och hamnade i gummibäljen mitt i bussen och fick en chans att tänka om och lugna ner mig i trafiken. Men om JAG hade kör bussen och sett ett lyse komma långt ned på gatan så had jag ALDRIG försökt hinna svänga över mötande körbana för att hinna före hojen!.

Är DU en idiot på riktigt eller spelar du bara dum?
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Fredda66 skrev:
Åkte förbi olycksplatsen för nån timme sedan, snyggt uppstädat glas och vad jag tror var blodfläckar kvar på marken annars kliniskt.
Var som jag misstänkte exakt samma korsning som jag har blivit uttryckt i dikeskanten på. Sträckan är 70 (inga 50 som tidigare sagts) och vägen är väldigt bred, man kommer in på den antingen via 1. Motorväg, 2. fet landsväg alá 90km/h.
Väldigt lätt hänt att man fortsätter hålla hög fart. Liksom jag gjorde för några månader sedan.
Bilarna har bra sikt åt hållet man kommer ifrån men chansar väl på att de skall hinna.
Bilisten som åkte ut framför mig var så vänlig att han fortsatte ut åt höger och trodde jag kunde göra slalom mitt ivägen och väja vänster när jag kom i 110-120blås, vart snygg parering via dikeskanten på med gas ut framför bilen. Närmaste jag varit krasch faktiskt.

Djävligt trist med olyckor.

R.I.P både bilföraren samt han/hennes vän och MC föraren.

//Fredda

Ullevi vägen? Är inte det förbi Fliesbergs?
Det är ju skam att man bott där i16-17 år och inte kan vägarna :rodnar
Vart på vägen var det?
Huva....
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Ser ut som en Viffer 400 ja.

hon-vfr400-93-bikepics-29363.jpg


RIP..
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Enligt ABC nytt så gjorde bilen en vänstersväng framför hojjen på en 70-sträcka... Misstänker att bilisten inte riktigt höll ögonen där de borde varit.
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Tinatjejen skrev:
Ullevi vägen? Är inte det förbi Fliesbergs?
Det är ju skam att man bott där i16-17 år och inte kan vägarna :rodnar
Vart på vägen var det?
Huva....

Jo stämmer bra, vägen när du kommer ifrån Sigtuna emot Bro. Dock så är Ullevi vägen inte korrekt utav tidningen. Men de har rättat till det åtminstone på nätversionen av aftonbladet.
Bilen kom ut från vägen som leder ifrån Fliesbergs.

//Fredda
 
Last edited:

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
En till bild, från aftonbladet.se. Hemskt.
 

Bifogat

  • mckrasch-185897-0_368.jpg
    mckrasch-185897-0_368.jpg
    17.4 KB · Visningar: 784

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Hightuned skrev:
Jag höll själv på att dö i en liknade olycka -00 då en ledbuss bröt korsade min körbana och inte räknade med att jag kom i 160 på 50 väg. Detta var solklart mitt fel men jag hade tur och hamnade i gummibäljen mitt i bussen och fick en chans att tänka om och lugna ner mig i trafiken. Men om JAG hade kör bussen och sett ett lyse komma långt ned på gatan så had jag ALDRIG försökt hinna svänga över mötande körbana för att hinna före hojen!.

Tänk lite...

Om det är 50-väg och chauffören ser ett ljus långt bort, då räknar han naturligtvis med att ha gott om tid på sig... :fakta

Folk räknar inte med att man skall komma i mer än tredubbla hastigheten, det borde väl du veta som har dragit rätt in i en buss... Kör man så fort så minskar man ju deras tid som de har på sig för sina manövrer drastiskt. :fakta
 

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hillerstorp
Hoj
korvmojsrääser
tycker mc föraren har gjort sitt man kan inte ligga i så hög hastighet på en 70 väg...

mina tankar går till dom i bilen som dog!

säger som min kompis sa nyss:
Så länge jag kör lungt o andvänder det jag har innanför pannbenet så kan ni sörja mig men inte om jag kör 150 inne i stan.


R.I.P

men hoppas du får många långa raksträckor uppe där i himlens räcerbana
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
UltraMarine skrev:
Enligt ABC nytt så gjorde bilen en vänstersväng framför hojjen på en 70-sträcka... Misstänker att bilisten inte riktigt höll ögonen där de borde varit.

Satt och funderade. Anta följande scenario. Bil A kommer och skall göra en vänstersväng på 70-väg. Ser Bil B komma i möte och bedömmer avståndet till ca 150-200 m och moderat hasitighet, ca 70+ (20 m/s, 7-10 sekunder på sig att korsa vägen). Gott om tid.

Ser dock inte motorcykel C som kastar sig ut från bakom bilen.

Antag att motorcykeln håller 200 km/h (55 m/s). Det ger ca 2,5-3 sekunder att korsa vägen. Något för lite för att det skall vara säkert.

Motorcykel C klyver Bil A och Bil B har en 3-5 sekunder på sig att reagera.

Kan detta vara ett troligt scenario?

För övrigt går mina tankar till de som dog.
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Årets dumaste inlägg??

Hightuned skrev:
Det är tragiskt när sådant händer men det måste väl hända innan folk fattar att dom inte är odödliga i sina plåtlådor och ser upp för hojar när dom innan dom svänger ut i vägen. Jag vet ju inte hur olyckan gick till men jag kan inte låta bli att se någon form av rättvisa i att det för en gångs skull inte bara var hojåkaren som stök med!. :(

Vet inte var jag ska börja....

Jag bor 1 mil från olycksplatsen, därav ringde vänner & släkt till mig o min sambo för att kolla att det inte var vi. Vi var då på väg mot Sthlm, varpå vi svängde förbi för att se att det inte var någon vi kände. Kan låta magstarkt, men man får världens tankeställare när man ser personalen tar ut kroppar ur bilen!

Jag talade med en man som kom precis efter olyckan. Han berättade hur det gick till enligt vittnen: Bilen kom från motorvägen och gjorde en vänstersväng in mot Flisbergs, korsade alltså vägen. Det råder 70 på platsen, och det är stora refuger.

Bilen har slagit runt, inte bara upp o ner utan åxå snurrat i luften och vänt färdriktning.

Hojföraren hamnde i bilen, vilket (enligt mig) tyder på att han/hon måste ha legat på tanken och pressat. Om man bromsar resar man juh sig upp, och borde flyga över bilen.

Solen kunde INTE ha bländat någon, så det kan vi glömma direkt.

Detta är vid ett industriområde och ett litet köpcentrum. Det kommer ut långtradare och personbilar konstant, och som tidigare nämnt refuger.

Vi som är i trafiken måste väl kunna räkna ut att det kommer fordon på dessa ställen. Och är det stora refuger, då innebär detta att det är en trafikerad trafikplats. Det är sånt vi måste fatta.

Hightuned:
Jag och min sambo handlar i detta området ett par gånger i veckan, ibland själva ibland med barnen. Det kunde lika gärna vara min sambo med barnen som hade blivit påkörda!
Att hinna med att se en hoj som kommer i minst 180 km/h (enligt personal på VAG som såg olyckan) är faanemej omöjligt!!

Att du har någon form av problem, det har jag förstått. Förhoppningsvis är det för att du inte vet vad som hände. Men om det hade varit min sambo eller någon annan annhörig till mig, och jag hade läst ditt inlägg. Då vette faan vad jag hade gjort.

Vore jag i dinna brallor så hade jag tänkt mig för, speciellt när oskyldiga dör!! Tänk dig för.

För övrigt så lider både jag o min sambo med alla anhöriga, och även med personalen som höll på i flera timmar med att klippa upp bilen och plocka ut livlösa människor.

//Fredde
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Fredda66 skrev:
Jo stämmer bra, vägen när du kommer ifrån Sigtuna emot Bro. Dock så är Ullevi vägen inte korrekt utav tidningen. Men de har rättat till det åtminstone på nätversionen av aftonbladet.
Bilen kom ut från vägen som leder ifrån Fliesbergs.

//Fredda

Å fan.. Ja, som sagt var. Det är ju en 90 väg som blir 70 väg strax före där kraschen skedde, så det är nog många som kör 90-100 just där fortfarande.

Tycker ofta att, framförallt bilister, kastar sig ut på vägarna framför en. (vare sig jag kör bil eller mc). Bara man hinner ut framför så är det lugnt verkar de tycka.. Lite kass planering, tycker jag, och ger dem ett helljus i backspegeln.. :mad:
(delvis kass planering av mig åxå, men man räknar ju med att folk ser en, iaf när man kör bil)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top