Jag och mina anhängare??? Menar du tänkande människor
"mänskliga faktorn" gäller den bara när Polisen skadas eller???
Åhhhhhh Hjälm OCH Skinnställ !!!!!
Vad hjälper det mot 1500kg stål i 110km/h när föraren inte är uppmärksam??? Kör du hoj ouppmärksamt?? Varför ska bilister få gjöra det???
Tänk dig in i tidigare skrivet inlägg:
-om det vore en polare till dig som låg på vägen efter en klotning och du ställer dig "i vägen för trafiken" Tycker du då att du får skylla dig själv om en bilist rammar dig, din hoj och din polare????....
Polisens agerande är ju förtusan att försöka hjälpa Ambulansen att på ett säkert sätt köra ut i filen UTAN att krocka och då blir Polisen rammad istället. Vem gör fel enligt dig ?? Polisen eller bilisten ????
Kollar man på filmen noga så svänger en bil ut i ytterfilen precis bakom lastbilen trots att han rimligen inte såg varför lastbilen vejade, medans Idioten i gula bilen rammade Polisen, varför då tror du ??? (tips UPPMÄRKSAMHET)
Nästa gång kanske det är du eller någon du gillar som måste komma fram snabbt som faan med Poliseskort till sjukhus skulle du vilja ha en rammad polis bredvid dig i Ambulansen pga liknande händelse ??? Med ditt synsätt behöver inte bilisten ändra sitt beteende utan bara Polisen och alla MC åkare ?
Polisen bedömmer situationen som sådan att han med risk för eget liv ställer sig på motorvägen för att underlätta transport av en medmäniska till Sjukhus. Har han gjort fel ???
Enligt ALLA som skriver att han får skylla sig själv som gjorde ditt eller datt så får ALLA skylla sig själva om dom står ivägen, vid vägen eller i närheten av vägen om det händer något ???? Att vi som MC-åkare skadas i trafiken är intet nytt men att ni sitter och försvarar bilisten enkom för att det var en MC Polis som blev rammad är skrämmande då OM det skulle hända er/era polare något liknande skulle banna bilisten i all evighet. Att sedan skylla på "att han med den utbildningen jadderjadder blablabla mmmm" skulle veta bättre... Kör ni allihopa utan utbildning eller (retorisk fråga behöver EJ besvaras
)???? VÄX UPP FÖR TUSAN !!!
Fyfaan vilket långt inlägg och ja jag ÄR en grinpelle jag vet men att behöva försvara sunt förnuft ska man INTE behöva göra. Som tidigare nämnt nästa gång en bilist rammar en MotorCyklist är det troligen någon som känner denna person och då hoppas jag att den personen blir eskorterad och kommer fram itid utan att behöva ta med sig ytterligare en skadad....