dunderhonung
Vill ha en duke nu!!
Monaco, tunnel där F1 banan går
och en av kurvorna, glömt namnet.
Denna kurvan brukar gå under namnet Portier Coner.
Monaco, tunnel där F1 banan går
och en av kurvorna, glömt namnet.
Härlig tråd! Funderar själv på att dra ner till Italien, sedan kanske båt över till Kroatien och den vägen upp.
Den där alpvägen i Frankrike såg i och för sig inte så dum ut den heller.
Får väl göra som dunderhonung och planera in både Frankrike och Italien.
Är det någon som varit i Kroatien och Slovenien? En del här har ju skrivit att före detta östländer är lite sisådär att resa genom.
En polare till mig åkte ner genom Italien och färja över till Kroatien, färjan kostade 3500:-
vignjete (mc)gäller i slovenien
Vad är det där för ett dokument egentligen? Jag har aldrig haft nåt sånt när jag varit ute och kört. Brassade hela Slovenien utan det. No probs.
Det är ett klistermärke du köper på en mack , o sätter på en kåpa , synligt på hojen. Det talar om att du betalt en avgift för att få köra på motorväg i just det landet. Kör du inte motorväg , så behöver du ingen vingette... Är ju likadant i Österrike.
Någon som kört vägen mellan Davos, Schweiz till Stelvio, Italien?
Alltid varit en dröm att toura i Afrika, någon här inne som gjort det?
Jag har kört motorväg i alla de där länderna utan klistermärke....
Hade faktiskt ingen aning om att det fanns nåt sånt.
Jag rekommederar DB Autozug varmt, det kostar lite men man sparar ju soppa och hotellrum.
Plus att motorvägskörning är ju kul i några mil sen blir man trött på det! Vi åkte från Hamburg till Schweiz.
Inte över Davos... Däremot Chiavenna , Maloja , Sankt Moritz , Livigno , Valchava , Lorenzo , Stelvio... Spelar inte så stor roll vilken väg du åker i det området. Det är svårt att misslyckas...Någon som kört vägen mellan Davos, Schweiz till Stelvio, Italien?
Hur mycket kostade detta tåget och hur många timmar tog det att färdas mellan hamburg och schweiz?
jag planerar nämligen att åka detta tåg och undrar om kabinerna var bra att sova i? Fanns det käk ombord på tåget? Hur många timmar får man beräkna att åka fr travemünde till hamburg?
Många frågor nu, men jag känner hur det kryper i en!
Jag åkte Hamburg.Munchen förra året. Kostade ca 1500 kr o tog ca 10 tim. Mitt hyttval var av det billigare slaget o var INTE bekvämt. Smalt , trångt , korta sängar (är 180 cm) , 6 pers i varje hytt , men ändå.....det var värt det. Man kan ju sova lite i alla fall... o man sparar häcken i 100 mil. Mat finns , men passade på att äta innan då vi tog nattåget.
Travemünde-Hamburg är mindre än 1 tim körning......
Inte över Davos... Däremot Chiavenna , Maloja , Sankt Moritz , Livigno , Valchava , Lorenzo , Stelvio... Spelar inte så stor roll vilken väg du åker i det området. Det är svårt att misslyckas...
Jag åkte Hamburg.Munchen förra året. Kostade ca 1500 kr o tog ca 10 tim. Mitt hyttval var av det billigare slaget o var INTE bekvämt. Smalt , trångt , korta sängar (är 180 cm) , 6 pers i varje hytt , men ändå.....det var värt det. Man kan ju sova lite i alla fall... o man sparar häcken i 100 mil. Mat finns , men passade på att äta innan då vi tog nattåget.
Travemünde-Hamburg är mindre än 1 tim körning......
japp! lite risky med gaffa. Det finns annars skumgummi, ungefär som ett tunnt sittunderlag man kan ha mellan spännband och lack. Har inte testat men jag tror inte det funkar så bra heller. Efterssom det kommer under fint smuts mellan skummgummit och lacken
Glömde säja men jag satte vanlig målarmaskeringstejp och sen svart gaffa över för att det skulle bli snyggare, det funkade bra inte lika aggresivt som gaffa mot lack
Kan rekomendera tapen som andvänds på byggen för att fästa golvpapperet som skyddar golvet.Det är gul o plastig med snällt klister på, jag har det under min tankväska o det funkar kanon
Hej!
Såg du prislistan från bikers point?
Kostar tåget 1500 enkel resa? Hamburg-Munchen= 77 mil, tog oss 7 timmar med matrast och diverse tankningar, går att köra den sträckan fortare oxå.
Typ 600:- i soppa.
Exakt, fattar inte vad som är så farligt med Adolfs fartbanor?Hej!
Såg du prislistan från bikers point?
Kostar tåget 1500 enkel resa? Hamburg-Munchen= 77 mil, tog oss 7 timmar med matrast och diverse tankningar, går att köra den sträckan fortare oxå.
Typ 600:- i soppa.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |