MC Semester

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
En polare till mig åkte ner genom Italien och färja över till Kroatien, färjan kostade 3500:- :skrämd

Tur och retur? :va

Eller åkte han med passagerare och tog lyxhytten? :confused:

Kollade upp priserna från Ancone till Split...

Motorcykel: 21,00€
Någon konstig kostnad i Italien: 5,00€
Hyfsat fin hytt med dusch och WC (1 person): 90,50 + 45,25 = 135,75€
Fulhytt (antagligen i motorrummet) utan dusch och WC på rummet (1 person): 72,00 + 36,00 = 108,00€

Dyrast: 21,00 + 5,00 + 135,75 = 161,75€
Billigast: 21,00 + 5,00 + 108,00 = 134,00€

Än så länge är inget spikat i alla fall, så vad som helst kan planeras in på resan. Båttur till Kroatien. Eller inte. :tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Åka till alperna på hojen var det bästa jag gjort och fan vad jag längtar tillbaka!!

Juni 2008:
Stockholm-Hamburg, 120 lugna mil över de Danska broarna (9,5 timmar).
Tåg Hamburg-München därefter utvilad och fräsch med 1,5 timmar till Österrike och alperna. Ett femdagarsäventyr utan dess like ner till Rom.

Oförglömligt! Idag sitter man här och det känns overkligt avlägset och det enda som återstår är underbara minnen och pirrande känslor i magen när man tänker tillbaka på de kurviga berg- och dalbaneliknande vägarna.

Resan hem i Juli varade lika länge fast turen gick nu via Italien genom Österrike och Tyskland.

Jag vill åka ner igen NU... men hojen är såld och nästkommande år blir det nog ingen resa :(

2010 är målet nu!

Här är några bilder. Ångrar lite nu att jag inte fotade mera... men vem fan har tid att stanna och slita framkameran hela tiden när vägarna skriker efter åka!?

Bilder

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Åka till alperna på hojen var det bästa jag gjort och fan vad jag längtar tillbaka!!Här är några bilder. Ångrar lite nu att jag inte fotade mera... men vem fan har tid att stanna och slita framkameran hela tiden när vägarna skriker efter åka!?

Bilder

Bild 149-150.... Vad är det för slott o var ligger det ?

knallen

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
Ducati
Det är Füssen eller smurfstaden som jag kallar den. En liten med otroligt mysig stad. Slottet heter Neuschwanstein och ligger ett par kilometer utanför Füssen.

Det är det slottet som är motiv på så många 10000-bitars pussel. "Romantische" vägen går förbi där. En väg som inbjuder till inspirerad körning. Äh, glöm den meningen. Alla vägar neråt kontinenten gör att man får ett leénde på läpparna..

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
TIPS.

Ta med ett packnät, ett töjbart, bra att ha ovanpå packningen med rengstället under så det är lätt att bara byta om.

Byt ut 2 av skruvarna till passagerarfotpinnarna och 2 skruvar vid/på nummerplåten till öggleskruvar så blir det extra surrögglor. :tummenupp

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
...eller så sätter man på aluväskor plus en tankväska.:tungan
Bra tips, ska sägas.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Hur kör ni ner? Över Danmark?
Veckan efter midsommar, är inte det vecka 27? Jag har ingen kalender just nu.

vet inte om det är vecka 27.. hur vi åker ner till hamburg är inte klart sist åkte vi färja från göteborg till kiel vidare till berlin och natt tåget..
vi ska ha ett möte efter jul o nyår då får vi snacka om hur vi gör...
hur många blir ni och hur ska ni ta er ner??

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
vet inte om det är vecka 27.. hur vi åker ner till hamburg är inte klart sist åkte vi färja från göteborg till kiel vidare till berlin och natt tåget..
vi ska ha ett möte efter jul o nyår då får vi snacka om hur vi gör...
hur många blir ni och hur ska ni ta er ner??

Oklart hur många. Trelleborg-Rostock, nattfärja. Rostock-Berchtesgaden non-stop. 94 mil. Går pga landstigning i Tyskland 06.30. Nere ca 19.00.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Oklart hur många. Trelleborg-Rostock, nattfärja. Rostock-Berchtesgaden non-stop. 94 mil. Går pga landstigning i Tyskland 06.30. Nere ca 19.00.

allt går! vi brukar dra hamburg stockholm i ett svep på hemvägen typ hundra mil... men om man åker tåg ner så vaknar man utvilad och alperna ligger där:) vet inte hur många vi blir heller men sist va vi sju st. och nästa gång blir vi nog fler...

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Jag har aldrig hittat vettiga priser på Autozug.:va

vet inte vad du menar med bra priser? det kostade oss ca 4500:- tur och retur alltså per man... tror inte det blir så hemskt mycket billigare att åka hoj hela vägen om du räknar allt däck o bränsle mat mm.... fast du bor väl lite närmare me..... sist men inte minst dom har öl på tåget:D

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
vet inte vad du menar med bra priser? det kostade oss ca 4500:- tur och retur alltså per man... tror inte det blir så hemskt mycket billigare att åka hoj hela vägen om du räknar allt däck o bränsle mat mm.... fast du bor väl lite närmare me..... sist men inte minst dom har öl på tåget:D

1800 spänn ToR i soppa. Slitaget märks knappt på mina Bridgestone BattleWing. Sen ska man ju ändå förbi Östersjön eller Danmark.

1800 + 1100+600+200+200=3900 kr
soppa, båt, båt, bro, boende.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning