MC Semester

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
nån som ska till italien i sommar?? vi är ett gäng som drar ner runt midsommar, skulle va kul att träffa fler svenska hojåkare där nere!!:tummenupp

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
nja:confused: hehe vi brukar köra ganska oplanerat inte boka rum eller så.
men jag skulle vilja ner till toskana fas det är en bit att köra. själv?

Har haft lite olika funderingar kring boendet. Första natten, plus eventuellt ytterligare en, i Berchtesgaden kommer med all sannolikhet att bokas hemifrån, samt ytterligare tre nätter i Tirol. (de sista) På samma ställe då.

Vad det gäller dagarna därimellan funderas det på om de ska bokas eller ej. Jag får se helt enkelt.

Jag har t om lagt till en avstickare till Slovenien. Då blir det sex länder.:)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
känns långt till våren just nu!!:gnissla men men det är nu man ska planera in för italien resan ju:D det gör livet lite lättare:tummenupp är det fler som är i samma läge?? alltså sitter in och funderar på semester 09? skulle va kul att dela lite tankar om olika resmål, gärna till alpområdet:)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
känns långt till våren just nu!!:gnissla men men det är nu man ska planera in för italien resan ju:D det gör livet lite lättare:tummenupp är det fler som är i samma läge?? alltså sitter in och funderar på semester 09? skulle va kul att dela lite tankar om olika resmål, gärna till alpområdet:)

Japp, min ständiga flykt från vardgen är att tänka ut alla små vackra vägar och byar jag tänker besöka nästa sommar. Planerar att åka ner till södra Frankrike/norra Italien! :hoppa
Blir antingen för- eller sensommaren då det är såå sjukt varmt där nere annars..

Måste först skaffa en hoj bara :3freak

JAG LÄNGTARRR! :banana

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Japp, min ständiga flykt från vardgen är att tänka ut alla små vackra vägar och byar jag tänker besöka nästa sommar. Planerar att åka ner till södra Frankrike/norra Italien! :hoppa
Blir antingen för- eller sensommaren då det är såå sjukt varmt där nere annars..

Måste först skaffa en hoj bara :3freak

JAG LÄNGTARRR! :banana

Hej ett litet tips!! åk inte på sensommaren för då har dom semester i sydeuropa och då blir det trångt på vägarna....
men du längtan e ju halva nöjet:D

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Hej ett litet tips!! åk inte på sensommaren för då har dom semester i sydeuropa och då blir det trångt på vägarna....
men du längtan e ju halva nöjet:D

Japp, I know.
Det är väl runt 15 augusti som fransmännen och italienarna har sin semester inte sant va?
Var nere på Rivierna 30 augusti-12 september och det var SÅ jäkla varmt,
mer än 35 grader om dagarna!
Kändes som om man var i klimateriet,
svettades som en gris hela dagarna. :3freak
Så det blir nog i slutet på september alternativt juni som jag kommer bege mig.
:)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Japp, I know.
Det är väl runt 15 augusti som fransmännen och italienarna har sin semester inte sant va?
Var nere på Rivierna 30 augusti-12 september och det var SÅ jäkla varmt,
mer än 35 grader om dagarna!
Kändes som om man var i klimateriet,
svettades som en gris hela dagarna. :3freak
Så det blir nog i slutet på september alternativt juni som jag kommer bege mig.
:)

vet inte riktigt när dom semestrar men de är lite senare än vad vi brukar iaf. vi åker nog runt midsommar troligen veckan efter.:tummenupp jag har varit nere den tiden innan och det kan va riktigt varmt då med.. typ 30-35 gg det är lite svårt att få av skinstället då! fast i norra italien så är det bara att dra upp i bergen om de blir för varmt:) nå vad har du tängt åka på då?:confused:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
vet inte riktigt när dom semestrar men de är lite senare än vad vi brukar iaf. vi åker nog runt midsommar troligen veckan efter.:tummenupp jag har varit nere den tiden innan och det kan va riktigt varmt då med.. typ 30-35 gg det är lite svårt att få av skinstället då! fast i norra italien så är det bara att dra upp i bergen om de blir för varmt:) nå vad har du tängt åka på då?:confused:

Jag är ju inne på att köpa en beganad sporthoj, tror det skulle funka.
Men jag håller på att kolla runt lite, vill inte köpa en hoj endast för denna resa..
Man vill ju inte gärna sitta där med en honda goldwing när man väl kommer hem :D
Snackade med Santo om detta och han hade utan problem åkt ner till Italien på sin R1, så det verkar ju inte omöjligt! :rolleyes:

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Men jag håller på att kolla runt lite, vill inte köpa en hoj endast för denna resa..
Man vill ju inte gärna sitta där med en honda goldwing när man väl kommer hem :D
Snackade med Santo om detta och han hade utan problem åkt ner till Italien på sin R1, så det verkar ju inte omöjligt! :rolleyes:

ja det går utmärkt!! det är många som åker sporthoj ner fast visst finns det bekvämare hojar men inte lika kul:D kollade du på santos bilder från italien:) om så förstår säkert varför jag ska ner igen!!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
ja det går utmärkt!! det är många som åker sporthoj ner fast visst finns det bekvämare hojar men inte lika kul:D kollade du på santos bilder från italien:) om så förstår säkert varför jag ska ner igen!!

Japp, sjuk fin omgivning att glida fram i! :)
Jag planerar att stanna till i Genève nån dag och hälsa på lite släktingar och sen bege mej via Annecy ner till Menton.
Har inte planerat den exakta rutten, vilka vägar jag ska ta för att bäst
(och vackrast) komma ner till rivieran.
Har du några tips? Annars har jag lite att sysselsätta mig med under vintern/våren. :)

Där Väste

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
KXF 450 -07, CR 250 -03, RM 250 -06, SXV 550 -07, KTM 660 -05, R1 -05, CBR900 -93
Tänkte åka vägen mellan Davos och Stavios, sen lite runt i norra Italien, Milano, Venedig osv. Sen så ska jag köra längs med kusten till Marseille och sen upp till Sverige. Hade tänkt åka i början av Juli, men kanske är för varmt då?

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

sporthoj funkar fint, inte lika smidigt att strappa på packning kanske, och man måste stanna och sträcka lite på sej oftare, men när det svänger... :tummenupp

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
sporthoj funkar fint, inte lika smidigt att strappa på packning kanske, och man måste stanna och sträcka lite på sej oftare, men när det svänger... :tummenupp

Hmmmm packning va är det!! haha de räcker gott med en tankväska och det finns till de flesta hojar även sportisar:tummenupp

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Hmmmm packning va är det!! haha de räcker gott med en tankväska och det finns till de flesta hojar även sportisar:tummenupp

:eek: Bara tankväska? Det räcker till...eehum ...Berlin. Bara ett par skor och det är halvfullt. VCR och lite annat och det e fullt. Till sommaren blir det tankväska( enkel att plocka med sig) och sidoväskorna med Stadiums väskor (3 för 99 kr) Toppboxen får ligga hemma. Då har jag iofs spritkök och lite mat med mig. I somras hade jag även topboxen, men då var vi två och ändå fick jag använda min packrulle. Berodde på att man(jag) inte packar lika bra, plus att det är svårare att packa smutsiga kläder. Bara vattenflaskor tar plats. Jag hittade iofs ett perfekt ställe att förvara 50 cl flaskor på; mellan packväskorna och bakramen. 1 liter vätska som inte stal plats.

Böcker,spel och kläder till en kvinna tar plats. Totalt hade jag ca 170 liter tillgänglig packningsvolym.

Ps Det är en sport att resa med minimal packning.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0