Åker först två veckor senare. Synd.
Torsdag v27.
Har du turen klar?
nja hehe vi brukar köra ganska oplanerat inte boka rum eller så.
men jag skulle vilja ner till toskana fas det är en bit att köra. själv?
nja hehe vi brukar köra ganska oplanerat inte boka rum eller så.
men jag skulle vilja ner till toskana fas det är en bit att köra. själv?
känns långt till våren just nu!! men men det är nu man ska planera in för italien resan ju det gör livet lite lättare är det fler som är i samma läge?? alltså sitter in och funderar på semester 09? skulle va kul att dela lite tankar om olika resmål, gärna till alpområdet
Japp, min ständiga flykt från vardgen är att tänka ut alla små vackra vägar och byar jag tänker besöka nästa sommar. Planerar att åka ner till södra Frankrike/norra Italien!
Blir antingen för- eller sensommaren då det är såå sjukt varmt där nere annars..
Måste först skaffa en hoj bara
JAG LÄNGTARRR!
Hej ett litet tips!! åk inte på sensommaren för då har dom semester i sydeuropa och då blir det trångt på vägarna....
men du längtan e ju halva nöjet
Japp, I know.
Det är väl runt 15 augusti som fransmännen och italienarna har sin semester inte sant va?
Var nere på Rivierna 30 augusti-12 september och det var SÅ jäkla varmt,
mer än 35 grader om dagarna!
Kändes som om man var i klimateriet,
svettades som en gris hela dagarna.
Så det blir nog i slutet på september alternativt juni som jag kommer bege mig.
vet inte riktigt när dom semestrar men de är lite senare än vad vi brukar iaf. vi åker nog runt midsommar troligen veckan efter. jag har varit nere den tiden innan och det kan va riktigt varmt då med.. typ 30-35 gg det är lite svårt att få av skinstället då! fast i norra italien så är det bara att dra upp i bergen om de blir för varmt nå vad har du tängt åka på då?
Jag är ju inne på att köpa en beganad sporthoj, tror det skulle funka.
Men jag håller på att kolla runt lite, vill inte köpa en hoj endast för denna resa..
Man vill ju inte gärna sitta där med en honda goldwing när man väl kommer hem
Snackade med Santo om detta och han hade utan problem åkt ner till Italien på sin R1, så det verkar ju inte omöjligt!
ja det går utmärkt!! det är många som åker sporthoj ner fast visst finns det bekvämare hojar men inte lika kul kollade du på santos bilder från italien om så förstår säkert varför jag ska ner igen!!
Jag är ju inne på att köpa en beganad sporthoj, tror det skulle funka.
Men jag håller på att kolla runt lite, vill inte köpa en hoj endast för denna resa..
Man vill ju inte gärna sitta där med en honda goldwing när man väl kommer hem
Snackade med Santo om detta och han hade utan problem åkt ner till Italien på sin R1, så det verkar ju inte omöjligt!
sporthoj funkar fint, inte lika smidigt att strappa på packning kanske, och man måste stanna och sträcka lite på sej oftare, men när det svänger...
Hmmmm packning va är det!! haha de räcker gott med en tankväska och det finns till de flesta hojar även sportisar
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|