MC Semester

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
:eek: Bara tankväska? Det räcker till...eehum ...Berlin. Bara ett par skor och det är halvfullt. VCR och lite annat och det e fullt. Till sommaren blir det tankväska( enkel att plocka med sig) och sidoväskorna med Stadiums väskor (3 för 99 kr) Toppboxen får ligga hemma. Då har jag iofs spritkök och lite mat med mig. I somras hade jag även topboxen, men då var vi två och ändå fick jag använda min packrulle. Berodde på att man(jag) inte packar lika bra, plus att det är svårare att packa smutsiga kläder. Bara vattenflaskor tar plats. Jag hittade iofs ett perfekt ställe att förvara 50 cl flaskor på; mellan packväskorna och bakramen. 1 liter vätska som inte stal plats.

Böcker,spel och kläder till en kvinna tar plats. Totalt hade jag ca 170 liter tillgänglig packningsvolym.

Ps Det är en sport att resa med minimal packning.

men va fan ska du flytta!!! sandaler tar inte så stor plats och ett par kallingar. en extra t tröja och ett par strumpor och lite hygen grejjer.... tvättar på hotellen och sen kan man ju kasta de gammla och:D köpa nytt

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
men va fan ska du flytta!!! sandaler tar inte så stor plats och ett par kallingar. en extra t tröja och ett par strumpor och lite hygen grejjer.... tvättar på hotellen och sen kan man ju kasta de gammla och:D köpa nytt

Eller tassa runt i underställ i en vecka.:D

Allvarligt talat så klarar jag mig på ungefär 40 liter, men tjejer gör det inte gärna. Jag kommer att ha med mig det jag behöver till sommaren. Jag behöver inte snåla för snålandet skull, även om det är mer spännande att åka med liten packning. Typ Sven Melander i Sällskapsresan.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Eller tassa runt i underställ i en vecka.:D

Allvarligt talat så klarar jag mig på ungefär 40 liter, men tjejer gör det inte gärna. Jag kommer att ha med mig det jag behöver till sommaren. Jag behöver inte snåla för snålandet skull, även om det är mer spännande att åka med liten packning. Typ Sven Melander i Sällskapsresan.

Jo det blir lite annat läge om tanten ska med:D då måste man ju hålla sig fräsch:tungan hehe sen fuskar vi lite......... åker tåg från berlin ner till saltsburg!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hmmmm packning va är det!! haha de räcker gott med en tankväska och det finns till de flesta hojar även sportisar:tummenupp

och var ska man ha all tysk-sprit??? :tuttar

(bilden: när man stänger och drar ihop väskorna med spännband sitter dom perfa. Krukan på skallen och sen under hjälmen på bilden finns ett packnät för regnjacka och vatteflaska. Dom slogakr lite på bilden med det beror på att dom är öppna :tummenupp )

Bifogat

• 080717 - 17.56.29 - (#4238) (HighRez).jpg
    080717 - 17.56.29 - (#4238) (HighRez).jpg
    97.9 KB · Visningar: 154
Last edited:

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Eller i in korvlåda på mc:n:tummenupp Passar bäst för skumpa.

Jopps det är många som har halva bohaget med på hojen!! själv tycker jag att det hämnar hojåkningen på krokiga alpvägar. det mesta kan man ju köpa på plats och en tandborste och lite underkläder tar inte stor plats:tummenupp en tankväska räcker gott:D

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Jopps det är många som har halva bohaget med på hojen!! själv tycker jag att det hämnar hojåkningen på krokiga alpvägar. det mesta kan man ju köpa på plats och en tandborste och lite underkläder tar inte stor plats:tummenupp en tankväska räcker gott:D

Vi har lite olika upplägg, hehe. Påkallade av olika förutsättningar, kanske.
Jag har ju väskor och då slipper man grejandet med att få allt på plats, samt nojan över att riskera tappa något.

Jag har med mig spritkök och lite mat med, eftersom jag tycker att det blir ett skönt break att laga egen mat längs Autobahn och andra vägar med för den delen. Nu lagar jag inte all mat själv, utan bara längs transporterna.
Vidare är det inte av snålhet men jag tycker om att äta ute och tycker inte autobahnmat är värd pengarna.

Körbarhetsmässigt inverkar det inte så farligt om man lastat rätt. Jag vill ha egna prylar med. Visst kan man köpa något under resan, men då blir det kvalitetsplagg som jag inte slänger.

Tankväskan har jag till värdesaker framförallt. Oexpanderad.
Allt annat i lådorna bak.

Jag ser det som lyx att ha gott om utrymme, även om jag inte tänker använda allt. Problemfritt lastande bara. That´s it.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag har med mig spritkök och lite mat med, eftersom jag tycker att det blir ett skönt break att laga egen mat längs Autobahn och andra vägar med för den delen.

Har aldrig lagat mat så, vad är det då som gäller? Snabbnudlar eller kan man laga till lite gött också enkelt längs med vägkanten?
Är ju en ganska bra idè, jag vill helst slippa käka hamburgare längs autobahn, men hur smidigt är det egentligen? :)

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Har aldrig lagat mat så, vad är det då som gäller? Snabbnudlar eller kan man laga till lite gött också enkelt längs med vägkanten?
Är ju en ganska bra idè, jag vill helst slippa käka hamburgare längs autobahn, men hur smidigt är det egentligen? :)

Supersmidigt. Tyska rasplatser håller hög standard. Diska inget problem.

Mat: 1.Mos med bullens pilsnerkorv. 2.Färdiga soppor i pappförpackning.
3.Soppor man tillsätter vatten.
4.Pasta och pastasås. Lite bröd till detta och man är hemma.

Rekomenderas

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Supersmidigt. Tyska rasplatser håller hög standard. Diska inget problem.

Mat: 1.Mos med bullens pilsnerkorv. 2.Färdiga soppor i pappförpackning.
3.Soppor man tillsätter vatten.
4.Pasta och pastasås. Lite bröd till detta och man är hemma.

Rekomenderas

Du är populär hos damerna va, när det vankas romantisk god middag?!! :D

;)

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj

Hmmm inte åker ni väl autobahn!!! ut på småvägarn för tusan!!! annas kan man ju lika gärna åka E4an fram och åter:tungan och när det gäller mat så finns det mycker god mat i alla små byar! orka sitta me nån konservburk på en parkering:yoparty haha

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Hmmm inte åker ni väl autobahn!!! ut på småvägarn för tusan!!! annas kan man ju lika gärna åka E4an fram och åter:tungan och när det gäller mat så finns det mycker god mat i alla små byar! orka sitta me nån konservburk på en parkering:yoparty haha

Jag planerar ju att ta det där ökända tåget
(alltså inte det till Auschwitz) :näsblod :D
men det blir väl ändå en mindre sträcka på kära gamle Hitlers autobahn ändå, så det kan ju vara bra att kunna få i sig lite pulver-krubb :3freak
Är dock inget som prioriteras högst på listan, tänker inte kompromissa med hygien bara för att kunna släpa på ett soppkök ju.. :rolleyes:

Håller på att planera nämligen och känner samtidigt inte för att lägga ut massa cash på käk på massa krogar, då kanske man får ta en portion eller två à la Bubbas :)

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic

Funkar inte att åka Bundesstrasse. Tar en jävla tid. Done that.
Trevligt att laga mat själv och inte behöva äta wurzt o betala fem spänn för ketchup, eller att åka milslånga omvägar för att äta knödel på nåt hak i en liten by dit man inte skulle överhuvudtaget.
E4 blir ju bara du som åker, Jonny. Inte jag.
Jag har så nära att när du kört 60 mil motorväg för att komma till Trelleborg, så har jag tre timmar kvar till Österrike.:D O då ska du baxa på hojen på ett intercity-tåg. Jag ska på mc-semester, inte tågluff.:tungan

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Jag planerar ju att ta det där ökända tåget
(alltså inte det till Auschwitz) :näsblod :D
men det blir väl ändå en mindre sträcka på kära gamle Hitlers autobahn ändå, så det kan ju vara bra att kunna få i sig lite pulver-krubb :3freak
Är dock inget som prioriteras högst på listan, tänker inte kompromissa med hygien bara för att kunna släpa på ett soppkök ju.. :rolleyes:

Håller på att planera nämligen och känner samtidigt inte för att lägga ut massa cash på käk på massa krogar, då kanske man får ta en portion eller två à la Bubbas :)

oki... kan väl bara säga att det fungerar skitbra att åka tåg:tummenupp hojåkning längs tyska motorvägar överlåter jag gärna till andra, tar hellre en öl eller ett glas vin för att sen sova gott på tåget. Blir väckt med en liten frukost. kollar ut genom fönstret och ser alperna en bit bort:) mmmm skönt att va utvilad innan den riktiga åkningen börjar:D

Funkar inte att åka Bundesstrasse. Tar en jävla tid. Done that.
Trevligt att laga mat själv och inte behöva äta wurzt o betala fem spänn för ketchup, eller att åka milslånga omvägar för att äta knödel på nåt hak i en liten by dit man inte skulle överhuvudtaget.
E4 blir ju bara du som åker, Jonny. Inte jag.
Jag har så nära att när du kört 60 mil motorväg för att komma till Trelleborg, så har jag tre timmar kvar till Österrike.:D O då ska du baxa på hojen på ett intercity-tåg. Jag ska på mc-semester, inte tågluff.:tungan

nja vi brukar inte ta E4an ner det finns faktiskt andra riktigt trevliga vägar söderut:)

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
oki... kan väl bara säga att det fungerar skitbra att åka tåg:tummenupp hojåkning längs tyska motorvägar överlåter jag gärna till andra, tar hellre en öl eller ett glas vin för att sen sova gott på tåget. Blir väckt med en liten frukost. kollar ut genom fönstret och ser alperna en bit bort:) mmmm skönt att va utvilad innan den riktiga åkningen börjar:D

Japp precis! Målet för min del är ju norra Itlien/södra frankrike och där åker jag mer än gärna omkring i och runt små byar och äter mig fet på små mysiga begskrogar på franska ostar och äkta italiensk tiramisù :tungan
Jag längtarrrrr!!!! :tuttar

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Japp precis! Målet för min del är ju norra Itlien/södra frankrike och där åker jag mer än gärna omkring i och runt små byar och äter mig fet på små mysiga begskrogar på franska ostar och äkta italiensk tiramisù :tungan
Jag längtarrrrr!!!! :tuttar

hehe visst längtar man som fan!! har inte varit i frankrike men det lär va fint:tummenupp när det gäller mat så har jag aldrig blivit besviken i italien och inte i österike heller för den delen... i veckan ska jag kolla om dom har släppt tiderna på tågen. det gäller o va ute i tid ju:D

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Oavsett upplägg- det viktigaste är att man kommer iväg och trivs med det man gör.:)

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Hmm...Kanske missminner mig , men diskuterade inte vi färjeförbindelser till GB i nån annan tråd för några månader sen :) .
Hur som helst , så har jag nu hittat 2 helt ok alternativ.

Gbg-England , hoj + 1 pers , ca 2300 kr : http://www.dfdstorline.com/DfdsTorLine/EN/Presentation/Passengers/PassengerFares/
Bergen-Scrabster,Skottland , hoj + 1 pers , ca 865 kr : http://www.smyril-line.se/sommartider.htm#PRISER SOMMAREN 2009

Verkar som om de ställt in rutten till Skottland fr o m hösten 2008? :(
Dock, Island skulle väl vara grymt? Någon som varit? Borde ju vara bra läge att åka dit nu med tanke på deras låga valutakurs...:gnissla

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0