Mc-tillbehörsrea på Lidl måndag den 25 april

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Bodoe skrev:
Jag kan gå i god för tankväskan, helt klart prisvärd! Blev förvånad när jag gick in i MC-butiken och såg priser från 1000 och upp för liknande väskor men av ett "känt" märke.

Saker jag ska titta närmare på är:

Pump, balaklava, regnställ, kapell, intercom och nåt lås.

Går väskan att göra mindre? Eller är det full storlek hela tiden?
Är det genomskinlig plast på ovansidan så man kan ha en karta?

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Firefly skrev:
Och så läser du om det testet i senaste Superbike Magazine så vet du varför Arai är det enda alternativet sen....

Spelar ju ingen roll hur bra hjälmen är - Även om du packar in huvet i 6000:- Arai så sitter ju hela paketet fast i något oerhört skört som nacken...

Känner inte till nåt fall där någon dött av "billig" hjälm personligen, utan det har varit vägbommar och SL bussar som avslutat historierna...
Själv körde jag omkring i en billig, öppningsbar, caberg plastkruka, som trots alla experter gjorde sitt jobb när det behövdes.

Fast visst är arai jäklit bra hjälmar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Kostar hjälmarna 299:-???? Jag skulle aldrig stoppa in i mitt huvud i något som kostar mindre än en normal T-shirt och lita på att den fungerar bra.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
WestW skrev:
Går väskan att göra mindre? Eller är det full storlek hela tiden?
Är det genomskinlig plast på ovansidan så man kan ha en karta?[/QUOTEPå bilden tror jag man ser väskan i full storlek. Det går en dragkedja runt hela väskan som man gör den större eller mindre med (drar du upp kedjan går den att göra dubbelt så stor).

Ovanpå finns en plastficka för karta och på sidan ett litet fack för nycklar, mobil och sånt.

Magneterna var starka med gummi mellan som inte repar och det finns en säkerhetsrem ifall det är såpa på tanken när du kör i 300+.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det finns hjälmar som kostar ca 2000 kr som jag tippar på är av ungefär samma kvalité. Alla "fräcka" plasthjälmar med snygga lacker kostar gärna 2000 och det är nog i grund o botten samma hjälm.

Förra året köpte jag två kedjor, regnställ och tankväskan. Allt har fungerat bra.

Kom ihåg att sakerna på lidl är bättre än inget! D.v.s låsen ersätter inte abus men är fan så mkt bättre än inget etc. Men klart det finns bättre grejjer. Jag skulle heller aldrig ta mig en sån där hjälm när jag körde gata. men när jag kör offroad så finns det varken bilar eller asfalt att slå huvudet i, mest jord och grenar.

/ Hannes

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Kan bara hålla med Bodoe. Tankväskan är GRYM för de pengarna. Om det är samma som förra året är det tom regnöverdrag i den.
Jsg och polaren har var sin, funkar klockrent. Bara magnetfäste dock.

//Peter

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Jag har faktiskt handlat på Lidl, men det var barnstrumpor med Disneymotiv... & de höll inte länge...
Så jag vill inte ens tänka tanken på vad som händer om Du åker i backen med en hjälm från Lidl.... Man får det man betalar för.

Ryggskydd, hjälm m.m är det värt att lägga ner pengar på, om livet är Dig värt.

:machinegu LIDL

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
intercomen för 69 spänn eller vad det var kan ju vara värd att testa. Är den skit kan man ju bara kasta den åt helvete :)

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Hm, har ju då aldrig gillat billiga saker... även om man kanske vill ha billiga saker när man har dålig ekonomi. :)
Men jag ska nog köpa mig ett Mc-lås iaf, kan ju vara bra att avskräcka lite. eftersom jag inte har inhandlat något lås sen jag köpte min senaste mc.
Hm ryggskyddet lät ju också lockande... men det får nog bli ett dyrare av bättre kvalitet!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
För min del blie nog intercomen, kapell, balaklavan samt tank-bagen.

Kanske ett ryggskydd till brewden för våra "glidar"-rundor. :)

Förresten, en grej beh ju inte vara skit för att den är billig. Dyrt kan vara bättre, men billigt kan också vara bra.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Angående plasthjälmarna för 299:- så duger i alla fall offroad-krukorna till motionskörning.

En plasthjälm håller nog lika bra som en kolfiber-dito i 50 km/h.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024