Mc-tillbehörsrea på Lidl måndag den 25 april

Micke-cbr600

Duke´n
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)
WestW skrev:
Tjackade en crosshjälm till mincrossen nyss. Fanns i princip bara L och XL på crosshjälmar så alla tjockskallar kommer kunna fynda :D

Hallå

kollade du möjligtvis hur regn overallen va ? Tänkte skicka tjejen att köpa ett ställ.

:va

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
FreddaAbborre skrev:
Vad har alla emot Lidl? Är det det att deras varor har låg kvalitet? Arbetsvillkoren för personalen? Vore framförallt intressant och höra hur de som aldrig har vart inne där resonerar.
....

För att vi svennar är så förbannat statusfixerade?? Det finns inget fjantigare än alla dessa svenssons som vägrar att handla i lågpris-affärer för att i nästa andetag klaga på att de har för lite pengar kvar.

Visst finns det dynga på Lidl men när man har lärt sig vad som funkar så sparar man MYCKET pengar på att dela sina uppköp på två - en Lidl och en ICA(eller vad som nu passar).

Som ungkarl med hoj skulle jag vilja påstå att man är jubelidiot om man inte bunkrar på Lidl. Frusna pizzor för en tia stycket, micormat i ett helvetiskt brra utbud, hygglig bira, billiga fillingar o sockar, osv osv.

EDIT/ vad gäller djurhållning så är det i mångt och mycket en myt att vi svenskar är så förbaskat humana mot köttdjuren. Så länge man inte ser till att handla kravmärkt och såna grejer så blir det lite hyckleri att inte handla på Ldl pga det.

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Zee skrev:
Angående plasthjälmarna för 299:- så duger i alla fall offroad-krukorna till motionskörning.

En plasthjälm håller nog lika bra som en kolfiber-dito i 50 km/h.

Däremot så måste man kompensera plastens brist på stötupptagning och detta gör man genom att lägga i hårdare frigolit i hjälmen för att få ner testvärden, däremot är det lämpligt att ha mjukare densiteter i frigoliten vid tinningen och hjässan som t.ex. shoei och arai har...

Näe aldrig plasthjälm, hållbarhetstiden på en sån är dessutom på sin höjd 3 år pga flyktiga ämnen i plasten som gör plasten "mjuk" till sin början.

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Chrille skrev:
För att vi svennar är så förbannat statusfixerade?? Det finns inget fjantigare än alla dessa svenssons som vägrar att handla i lågpris-affärer för att i nästa andetag klaga på att de har för lite pengar kvar.

Visst finns det dynga på Lidl men när man har lärt sig vad som funkar så sparar man MYCKET pengar på att dela sina uppköp på två - en Lidl och en ICA(eller vad som nu passar).

Som ungkarl med hoj skulle jag vilja påstå att man är jubelidiot om man inte bunkrar på Lidl. Frusna pizzor för en tia stycket, micormat i ett helvetiskt brra utbud, hygglig bira, billiga fillingar o sockar, osv osv.

Kunde inte sagt det bättre själv :klappar

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Har nyss köpt en tankväska, ett kättinglås, samt en crosshjälm totalt 500 spänn. Låset kändes rätt så stabilt, hjälmen passade bra, plast dock så den kan bara användas i tre eller fem år, tankväskan har jag inte packat upp än Angående sådana här erbjudande så vet jag att många affärer försöker locka till sig nya kundgrupper, så ibland slumpas grejor bort för inköpspriset ibland t.o.m under!

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Frågan är...inget ryggskydd alls, eller ett från lidl. vilket är bäst??
Visst är det så att allt inte är relatift..priset & kvalliten brukar ju hålla varandra han i hand..men långt ifrån alltid..
Bara som ett litet ex..har varigt i stan nu ett par gånger..ser att många stabofjantar..särskilt i Kristianstad..går & köper kamobyxer för FLERA hundra..jag vet inte om dom jagar elg eller något i stan..men men...kände på kvallen på dessa kamobyxer,,trode jag skulle kunna ha dom som endast dassa papper...NEeeee tacka vet jag en riktig "ÖB butik" rediga brallor för en hundring...dom håller ihop fastän dom varigt med i en hel del " krig"..hehe!
eller köp nya för 400 hundring.. (DETTA ÄR BARA ETT EXEMPEL HELGE)

Last edited:

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Sambon inhandlade handskar, Tankväska och Lås.
Tankväskan var kanon delbar 11,22 eller 33 liter kartfack säkerhetsrem mm
bra ytterfack.

Helt klart prisvärd.
:tummenupp

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Var själv iväg o köpte 2 st regnställ just nu samt en batteriladdare.
regnställen verkar vara av hyffsad kvalitet. Bra med reflexer och kragen är manchesterfodrad. Blixlåset har ett skydd över sig och det går ner på höger ben så att man slipper den lilla,läckande pölen i skrevet :rolleyes:
Kvalitét??? Ja om man räknar till priset och till antal regniga dagar man faktiskt kör på ett år, så är detta ett riktigt jävla fynd.
Det var inga skitgrejer direkt alltså-

Tittade på hjälmarna och enligt mina tankegångar så var crosshjälmen riktigt hyffsad i passform och utseende. Krukan och integralen skulle jag inte vilja åka hoj i....men det är ju klart att en sån hjälm förmodligen är bättre än farfars gamla NAVA.
Alla hjälmarna fyllde dock kraven för EU godkännande

Ang låsen....I avskräckande syfte fyller de sin funktion väldigt väl.
Förmodligen så ger de en förmodad hojtjuv/pundare bryderi och ställer till det så att han inte kan få med sig hojen. Kättingen såg väldigt robust ut.
Det gäller ju att försvåra så mycket som möjligt för tjuven eller hur???
Då duger säkert dessa lås. (vet inte vad f-bolagen säger bara???)
Ett proffs skiter ju fullständigt i vilket lås din hoj har...han snor den ändå!!!

Det går att göra fynd där också, även om man blir fundersam på deras utbud.
Tjejen rider också och hittade mängder av hyffsade slitkläder för ridning o stall till riktigt låga priser där för ett tag sen.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Chrille skrev:

EDIT/ vad gäller djurhållning så är det i mångt och mycket en myt att vi svenskar är så förbaskat humana mot köttdjuren. Så länge man inte ser till att handla kravmärkt och såna grejer så blir det lite hyckleri att inte handla på Ldl pga det.

Härligt o se att du har vaknat till liv efter vinterdvalan igen :D

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
Micke-cbr600 skrev:
Hallå

kollade du möjligtvis hur regn overallen va ? Tänkte skicka tjejen att köpa ett ställ.

:va

Jag var där och skulle kolla på det med, men blev inte så imponerad av detta så det fick bli tankväska, extra handskar (skjuts), och överdrag åt hojen istället. Samt ett headset! haha det kan ju inte funka för de pengarna..

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Chrille skrev:
Det finns inget fjantigare än folk som gör grova generaliseringar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
sgtpepper skrev:
Det finns inget fjantigare än folk som gör grova generaliseringar.

Självklart inte :gnissla

Men varför kan INGEN komma med en god anledning till avskyn mot Lidl. Jag vet ensamstående, arbetslösa mammor som vägrar handla där men så fan att de kan komma med en anledning. Kan du?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Chrille skrev:
Självklart inte :gnissla

Men varför kan INGEN komma med en god anledning till avskyn mot Lidl. Jag vet ensamstående, arbetslösa mammor som vägrar handla där men så fan att de kan komma med en anledning. Kan du?
Jag gillar lågprisbutiker, matpriserna i Sverige är alldeles för höga så det är bra med kedjor som tvingar fram en generell sänkning.

Däremot så kan man ha åsikter om Lidls verksamhet angående t.ex arbetsförhållanden, miljöpåverkan (transport av mjölk från Tyskland m.m) och djurhållning.

Inne i Stockholm finns ingen Lidl-butik, men nyligen öppnades en Netto-butik i närheten av mig och där har jag handlat flera gånger även om det är en lite längre promenad än att gå till Konsum/ICA.

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Var där och tjackade två kapell, handskar, balaklava och tankväskan.
En dryg femhundring för rubbet :)
Fan vad hetsiga folk är när det är billigt, de stod i kö utanför innan butiken hade öppnat.
Sen sprang folk ner till hjälmarna. De hjälmarna har tappats typ 8 gånger innan de ens har lämnat butiken.

witte

Full fart för alltid och sol hela dagen
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Gul Hornet 600 -02
En fråga bara... Jag trodde rean började i dag, den 25?

Jag tänker iaf köpa en tankväska och ett kättringlås som extralås. Hjälm skulle aldrig falla mig in att inhandla på ett budgetställe...

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Själv köpte jag en massa nödvändiga o mindre nödvändiga saker. Mc-stövlar, kedjelås, ryggskydd (för skjuts), regnställ, regnöverdrag, balaklava och tankväska. Allt för 1055 kr... Tycker kvaliten i överlag verkar vara väldigt bra, speciellt om man tänker på det låga priset/priserna . :tummenupp

:)

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Eeee de ingen J... som jobbar som folk???tycker alla snackar om att dom redan har varigt & handlat??

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept