MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Synd om hit och dit

Ja, och det är därför barnkörkort borde införas, men man brukar få så mycket tjafs så fort man nämner det. Förr i tiden steriliserade man folk som inte borde sätta barn till världen, till ett skitliv.

Om bara alla dumma whitetrashbrudar kunde ge fan i att sära upp för varenda Conny, Ragge och exotiska Achmed som klappar dem i rumpan så hade världen varit en bättre plats utan en massa vilsna tonårspojkar som blir kriminella.

Kan också tillägga att förr i tiden var det en himla massa ungar som växte upp under djävulska förhållanden utan att bli misslyckade, tippexsniffande småtjuvar för det. Så ditt resonemang håller naturligtvis inte. Det är givetvis deras inavlade WT-gener i kombo med allmänt låg moral hos dem och deras förläldrar som ställer till problem för oss andra.

Förövrigt vet du inte någonting om vem jag är så du borde inte yttra dig om det.
 

korta_rakan

RR-newbie
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Just nu Kalmar
Hoj
CBR600 oldie
Att talla på andras grejer är inte okej. När man själv råkar ut för det blir man jävligt låg och primala drifter kommer i dagen. Minns själv när jag gick runt med en skiftnyckel i backfickan en vecka (typ 1986) efter att någon snott min BMX modell grym.

Världen är full av riktiga skithögar som man ärligt talat vill slippa träffa. Tjuvar, pundare, påtända smågrabbar med pickor, våldtäktsmän och mördare. En del av dem borde låsas in på livstid. Inget snack. Vi som sköter oss ska helt enkelt slippa oroa oss för vår egen hälsa, vår familj och, i sista hand, våra prylar.

Jag vet inget om snubben som kolade. Kanske var han värdens rötägg eller kanske var han bara en snubbe som ville göra något ball en kväll. Jag tycker dock personligen att det är väl hårt att önska livet ur honom. Döden kan inte vara rätt straff för en tjålad ATV.

Btw, det är en sak att sitta hemma framför datorn och skriva, men jag tror inte killen som körde bilen mår så bra idag. Kan inte vara roligt att kliva ur bilen och inse att det inte riktigt fick som man tänkt sig. Fy fan viken ångest man skulle ha.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Säg nu att ägaren till ATV'n har jobbat ca 1000timmar för att kunna köpa sin nya raptor eller dyl. Sen kommer det än jävel som vill ha sig en nöjestur och sen på natten sälja den för en sup och snor den.

Klart som fan att man gör vad som står i sin makt att ta tillbaka den. Nu att det gick som det gick får man väl hoppas att han inte klöv "stackaren" itu med flit. Utan att han försökte få stopp på tjuven.
Ibland behövs det inte mycket men ska man ut och leka tjuv borde man kalkylera att risken finns att det går illa.

Sen att det är ett jävla tjat från alla humanister, feminister och veganer att alla som inte har någon empati för dåren är födda med silversked i mun kanske ska komma in i verkligheten.
 

Joeni

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2004
Ort
Stockolm
Hoj
cbr900rr -92
Har ingen som helst info om hur allt gick till, så egentligen borde jag hålla käft... men;

Ponera att killen i bilen nu körde upp på trottoaren för att att spärra vägen så att mcn inte kunde smita. Inte att han siktade och körde in i mcn.
I detta fall har ju mcn kört på bilen, och därmed kört för fort. Man ska kunna stanna i alla förutsägbara situationer. Klart rimligt att man, om man stulit en hoj, bör ha med i beräkningarna att man kan bli hindrad.
Vi har ju dessutom i ett tidigare fall fått reda på att man kan köra hur fan som helst och gå fri:
http://www.kvp.se/nyheter/1.1502133/78-aring-frias-for-dodsolycka

Men, har föraren av bilen med flit siktat på hojen och kört in i den, kan jag inte se det som annat än dråp, då den konsekvensen helt klart, om man inte är direkt efterbliven, måste finnas i tankarna.


Trist att tjuven inte kunde motstå frestelsen att stjäla hojen, trist för ägaren som blev av med sin hoj och sen hade ihjäl tjuven, trist för de bådas anhöriga. Tråkigast att det finns folk som sitter och tycker det bra att någon dör.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
...det är ingen idé..


Nåja.
Idag ska jag köra hoj och ha kul:) :) (medans vissa andra kan fortsätta att HATA.)

Ha en trevlig dag. Det ska jag ha.:banana
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vad är det för något som folk försvarar exakt? deras handlingar, eller deras rätt att leva? Ingen i tråden har försvarat stöld, men vi har alla olika syn på saken - särskilt straffen. Deras rätt att leva - ja, den rätten minskar inte för att dom kostar samhället pengar.

Sen, tog tag i vilket problem? En småtjuv mindre i ett sjukt samhälle som föder folk med dålig självbild, brist på respekt.. Folk som växer upp med alkoholiserade föräldrar som spöar på ungarna, för det är så det ligger till i verkligheten. Inte i din trygga lilla uppväxt som jag förmodar att du haft. Kom sen och säg att dom hade alla dina val här i livet, jag försvarar inte stölder, rån, misshandel, droger etc men jag vet hur det ligger till och varför det blir som det blir till skillnad från trygga svensson som inte vart med om ett skit. Därför förespråkar jag inte som en del i tråden att det var rätt åt han eller att han fick skylla sig själv.

Jag vet att det inte är där problemet sitter. Och samtidigt så försvarar jag inte ett kriminellt beteende. Om vi skulle haft ett fungerande samhälle så skulle vi inte ha några tjuvar, en utopi självklart, men det är så det ligger till.

Återigen ALLA har vi ett val, Sverige är ett tillräckligt välmående land. Excuses are like asshoels - everybody´s got one !

Jag undrade när den där patetiska "förklaringen" skulle komma "sjukt samhälle" (det är väl en variant på "samhällets fel antar jag), en klassiker hos alla som vill slippa ta ansvar. Trygga Svensson knyter näven i fickan och låter sig rövknullas snällt och utan att klaga. Fast inte nu längre verkar det som...Den trend som utvecklas måste vara rätt skrämmande för allehanda drägg pch parasiter. Man måste ut och jobba, för att soc bidraget inte riktigt hänger med prisutvecklingen och fan om den indexeras upp speciellt bra. Man måste släpa ner röven från sängen och släpa sig till skolan...häva ur sig "skoltrött" funkar ju inte längre. Utan utbildning blir det bänken och tiggande om allmosa hos soc som rätt som det är kommer att drivas av något priv bolag som håller i pengarna. Tjuvar kan bli avlivade när de stjäl och vem vet kanske är vi på väg att få ordentliga straffskalor. Vacation IS over ! Vilken otrygg värld alla skitsäckar och parasiter får se fram emot..fast det är ju vad de genom åren tvingade fram själva.

Vilka av er matades med dålig självbild av vårt "sjuka samhälle" ? Vilka av er tyckte att de måste stjäla andras saker för att ni "matades med dålig självbild" och måste därför ta för er av någon annans hårda arbete ? Vilka av er kan överhvutdaget "matas" för att ni är lallande idioter som man kan mata ? VILKA av er matades med brist på respek ? Slutligen VILKA av er INTE har något bagage i livet som ni skulle kunna skylla på om ni blev till värdelösa svin som tjuven här som dog förnedrande död ?? Förmodligen hade kräket ett lättare liv än de flesta skötsamma människor. Låt mig se...kanske borde jag råna en bank ? Jag är uppvuxen i allt annat än tryggt Svensson samhälle. Jag vet vad alkoholism är och där jag kommer ifrån är det mer standard operating procedure att ge ungarna spö i rimlig omfattning än undantag. Japp, jag kan nu stjäla min grannes Räka ! Jag har blivit kvalificerad som tjuv med frikort för att jag haft lite kassa upplevelser i min barndom...Just det, jag är ju invandrare ! Bara det självt borde ge mig carte blanche åtm när det gäller att spöa frugan och åka på stöldturne. Jag har ju inte fått samhällets hjälp med att fan.."integreras". Jag har ju bockat av ett par kassa segment i livet. Just det..jag glömde att vi var rätt fattiga och bodde i ett skitghetto. Vem står FÖRST på tur att bli av med sin hoj ?? Jag tar bara snygga Pastaräsers och inte äldre än 07 !

Vi HAR ett fungerande samhälle, men vissa människor VÄGRAR att ställa upp på de regler och värderingar vi andra ställer upp eller förväntas att ställa upp. Samtidigt som svinen som den här skitsäcken öppet SKITER i våra regler, skriker han säkert på hjälp när han dör..JUST från det samhälle som han så öppet hånar och pissar på.

FUCK HIM säger jag, har har visat att han skiter på oss..vi BÖR visa att vi skiter på honom. Vi behöver inte skitsäckar som den där tjuven till NÅGOT ALLS i vårt samhälle. Sådana kräk fyller INGEN funktion så när de väl checkar ut borde Polisen "bag him and tag him" och glömma hela historien.

Ja, och det är därför barnkörkort borde införas, men man brukar få så mycket tjafs så fort man nämner det. Förr i tiden steriliserade man folk som inte borde sätta barn till världen, till ett skitliv.

Om bara alla dumma whitetrashbrudar kunde ge fan i att sära upp för varenda Conny, Ragge och exotiska Achmed som klappar dem i rumpan så hade världen varit en bättre plats utan en massa vilsna tonårspojkar som blir kriminella.

Kan också tillägga att förr i tiden var det en himla massa ungar som växte upp under djävulska förhållanden utan att bli misslyckade, tippexsniffande småtjuvar för det. Så ditt resonemang håller naturligtvis inte. Det är givetvis deras inavlade WT-gener i kombo med allmänt låg moral hos dem och deras förläldrar som ställer till problem för oss andra.

Förövrigt vet du inte någonting om vem jag är så du borde inte yttra dig om det.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp


Japp.."unga mammor"..vilket jävla skämt *asg*...Återigen VAL och ANSVAR.
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Jag har fått tre motorcyklar stulna och skulle aldrig önska livet ur en person pga en stöld.

Då är vi två åt minstånde, som inte önskar livet ur någon pga. en stöld som bara är prylar som dessutom ofta ersätts av försäkringsbolag eller i värsta fall handlar om något så trivialt som pengar!

Det innebär INTE att jag accepterar stöld eller kriminalitet på NÅGOT sätt men gränsen till att därifrån vilja ta livet av någon för en sådan sak är milslång!

Tycker kommentarerna om att det är rätt åt någon osv. som förlorat livet och hans/hennes annhöriga är allt annat än mogna och kloka!

Lek med tanken att det var erat barn som du gjort vad du kunnat för att hålla borta från problem men inte lyckats och så läser du, dagen efter beskedet från polisen om ditt barns bortgång, att andra anser att det var ett rättvist straff! :huvet

// Niklas
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Om jag förstår dig rätt Mr WRX så tycker du inte man automatiskt skall ha ihjäl tjuvar men om man av misstag kör ihjäl personen när man tex följer efter han med sin bil/försöker försvara sin egendom på nått annat sätt så skall man inte straffas?

För isåfall säger jag bara! Stern, Stern but fair!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Mycket blandade åsikter och det känns som det mesta är vädrat.

Låt rättsväsendet göra sin grej nu så får vi starta ny tråd efter det.

Tråden stängd tillsvidare.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top