Vad är det för något som folk försvarar exakt? deras handlingar, eller deras rätt att leva? Ingen i tråden har försvarat stöld, men vi har alla olika syn på saken - särskilt straffen. Deras rätt att leva - ja, den rätten minskar inte för att dom kostar samhället pengar.
Sen, tog tag i vilket problem? En småtjuv mindre i ett sjukt samhälle som föder folk med dålig självbild, brist på respekt.. Folk som växer upp med alkoholiserade föräldrar som spöar på ungarna, för det är så det ligger till i verkligheten. Inte i din trygga lilla uppväxt som jag förmodar att du haft. Kom sen och säg att dom hade alla dina val här i livet, jag försvarar inte stölder, rån, misshandel, droger etc men jag vet hur det ligger till och varför det blir som det blir till skillnad från trygga svensson som inte vart med om ett skit. Därför förespråkar jag inte som en del i tråden att det var rätt åt han eller att han fick skylla sig själv.
Jag vet att det inte är där problemet sitter. Och samtidigt så försvarar jag inte ett kriminellt beteende. Om vi skulle haft ett fungerande samhälle så skulle vi inte ha några tjuvar, en utopi självklart, men det är så det ligger till.
Återigen ALLA har vi ett val, Sverige är ett tillräckligt välmående land. Excuses are like asshoels - everybody´s got one !
Jag undrade när den där patetiska "förklaringen" skulle komma "sjukt samhälle" (det är väl en variant på "samhällets fel antar jag), en klassiker hos alla som vill slippa ta ansvar. Trygga Svensson knyter näven i fickan och låter sig rövknullas snällt och utan att klaga. Fast inte nu längre verkar det som...Den trend som utvecklas måste vara rätt skrämmande för allehanda drägg pch parasiter. Man måste ut och jobba, för att soc bidraget inte riktigt hänger med prisutvecklingen och fan om den indexeras upp speciellt bra. Man måste släpa ner röven från sängen och släpa sig till skolan...häva ur sig "skoltrött" funkar ju inte längre. Utan utbildning blir det bänken och tiggande om allmosa hos soc som rätt som det är kommer att drivas av något priv bolag som håller i pengarna. Tjuvar kan bli avlivade när de stjäl och vem vet kanske är vi på väg att få ordentliga straffskalor. Vacation IS over ! Vilken otrygg värld alla skitsäckar och parasiter får se fram emot..fast det är ju vad de genom åren tvingade fram själva.
Vilka av er matades med dålig självbild av vårt "sjuka samhälle" ? Vilka av er tyckte att de måste stjäla andras saker för att ni "matades med dålig självbild" och måste därför ta för er av någon annans hårda arbete ? Vilka av er kan överhvutdaget "matas" för att ni är lallande idioter som man kan mata ? VILKA av er matades med brist på respek ? Slutligen VILKA av er INTE har något bagage i livet som ni skulle kunna skylla på om ni blev till värdelösa svin som tjuven här som dog förnedrande död ?? Förmodligen hade kräket ett lättare liv än de flesta skötsamma människor. Låt mig se...kanske borde jag råna en bank ? Jag är uppvuxen i allt annat än tryggt Svensson samhälle. Jag vet vad alkoholism är och där jag kommer ifrån är det mer standard operating procedure att ge ungarna spö i rimlig omfattning än undantag. Japp, jag kan nu stjäla min grannes Räka ! Jag har blivit kvalificerad som tjuv med frikort för att jag haft lite kassa upplevelser i min barndom...Just det, jag är ju invandrare ! Bara det självt borde ge mig carte blanche åtm när det gäller att spöa frugan och åka på stöldturne. Jag har ju inte fått samhällets hjälp med att fan.."integreras". Jag har ju bockat av ett par kassa segment i livet. Just det..jag glömde att vi var rätt fattiga och bodde i ett skitghetto. Vem står FÖRST på tur att bli av med sin hoj ?? Jag tar bara snygga Pastaräsers och inte äldre än 07 !
Vi HAR ett fungerande samhälle, men vissa människor VÄGRAR att ställa upp på de regler och värderingar vi andra ställer upp eller förväntas att ställa upp. Samtidigt som svinen som den här skitsäcken öppet SKITER i våra regler, skriker han säkert på hjälp när han dör..JUST från det samhälle som han så öppet hånar och pissar på.
FUCK HIM säger jag, har har visat att han skiter på oss..vi BÖR visa att vi skiter på honom. Vi behöver inte skitsäckar som den där tjuven till NÅGOT ALLS i vårt samhälle. Sådana kräk fyller INGEN funktion så när de väl checkar ut borde Polisen "bag him and tag him" och glömma hela historien.
Ja, och det är därför barnkörkort borde införas, men man brukar få så mycket tjafs så fort man nämner det. Förr i tiden steriliserade man folk som inte borde sätta barn till världen, till ett skitliv.
Om bara alla dumma whitetrashbrudar kunde ge fan i att sära upp för varenda Conny, Ragge och exotiska Achmed som klappar dem i rumpan så hade världen varit en bättre plats utan en massa vilsna tonårspojkar som blir kriminella.
Kan också tillägga att förr i tiden var det en himla massa ungar som växte upp under djävulska förhållanden utan att bli misslyckade, tippexsniffande småtjuvar för det. Så ditt resonemang håller naturligtvis inte. Det är givetvis deras inavlade WT-gener i kombo med allmänt låg moral hos dem och deras förläldrar som ställer till problem för oss andra.
Förövrigt vet du inte någonting om vem jag är så du borde inte yttra dig om det.
Japp.."unga mammor"..vilket jävla skämt *asg*...Återigen VAL och ANSVAR.