BananBosse
Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
- Gick med
- 2 Jun 2007
- Hoj
- KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag ville bara säga "hej" innan denna potenta tråden stängs...
Visst, ok! Men i min värld så skrämmer sådana människor som du mig mer än en tjuv.
Jag tycker att dina åsikter pekar på en människa helt utan empati och självinsikt.
Meriten att du betalar dina egna räkningar delar du nog med rätt många skulle jag tro så det gör dig inte unik, eller ens bra.
Anta att din son/dotter en dag röker på,stjäl en bil och krockar. Skulle du vilja hjälpa honom på rätt väg då eller är det bara att avrätta honom då, för det finns ingen återvändo?
Du vet det KAN hända en dag oavsett hur väl du uppfostrat dina barn.
Tänk vad enkelt livet blir när man generaliserar.
Nu var det ju iaf så i detta fallet att 23 åringen "skjöt" först.
Ett sånt jävla pack å inte kunna låta andras surt förvärvade prylar vara i fred.
Bunta ihop alla kriminella svin och slå ihjäl dem bara.
Är så förbannat trött på att behöva skaffa (=betala av det jag slitit ihop), villalarm, bättre lås, kassaskåp, försäkringar mm mm bara för att försöka få vara ifred.
Han fick vad han förtjänade, hade han inte pillat på mc hade det inte hänt, så vems var felet? Jo hans eget till 100%, resten var bara en SUND reaktion som slutade med en olycka, tyvärr så lär ju den bestulne få massa skit för resultatet.
Snacket som "det var bara xxxx" är ju bara dynga. Ni kanske tycker att era liv är "bara" och er tid på den här jorden är "bara" ...det gör inte jag. Saker jag köper köper jag för pengar jag slitit ihop. Jag offrar kanske 10h om dagen av mitt liv för att kunna unna mig en hoj eller två som jag lägger omsorg och engagemang på. Jag lägger ytterligare timmar av mitt liv som för att göra den personlig och sätta min prägel på den. Hojen...eller det mesta av det jag äger är inte "bara" det är något jag kan översätta direkt till de uppoffringar jag gjort och till den tid av mitt liv som jag bytt mot dessa saker som ger mig upplevelse (må det vara adrenalin kick, estetisk kick...whatever). När en säck med skit så tar något från mig är det som om han tog 300 dagar av mitt liv..eller kanske 50 dagar..eller varför inte 8 år om det är vad det tog att jobba ihop till det han tar. Tänk efter istället för att bagatelisera. Det är inte BARA saker..för att även om ni skulle få de i present, så har NÅGON offrat timmar, dagar och år för att kunna köpa dessa "bara saker". När så någon försöker ta för sig av det som är mitt känner jag att han tar timmar, dagar och år av mitt liv. Har ni glömt de uppoffringar ni fått göra ? De övertidskvällar ni fått ta istället för att ta det lungt för att kunna köpa er hojen ? Det är de uppoffringar och DE kvällar svinen försöker ta ifrån er. Dvs er högst begränsade tid. De tar på sätt och viss era liv.
I så fall så blir ditt förra inlägg obegripligt. Varför skulle asb tycka att det var en rättighet att stjäla?
Sådana resonemang är väldigt tacksamma då man slipper försöka förstå saker man inte tycker om. Alla arbetslösa människor är parasiter, alla tjuvar är yrkeskriminella, alla som jobbar på posten har mustach, etc. Tänk vad enkelt livet blir när man generaliserar.
Ellehur..
Svart eller vitt. Grå
För eller mot. vet inte
Dö eller döda. leva
Älska eller hata. Älska
Rätt eller fel. Eller
Plättlätt, bara välja.
Skillnaden är bara att dina är rätt kass med någon tjuvliberal "klart ni får ta mina saker medan jag dricker saft och tittar på"-inställning till livet. Tycker du inte att man ska få försvara sin egendom mot brott? Det var precis vad den här killen gjorde, det slutade lite olyckligt men vafan... Det är en risk som kriminella får ta om de ska vara just kriminella. Det är inte konstigare än att jag accepterar att min hobby är riskfylld och att varje gång jag gränslar hojen kan vara den sista.Nu får du väl ändå försöka förstå lite av denna spinnoffen i alla fall. Killen som gjorde detta är ju inte den som är den onde det är ju du och de med värderingarna att det är rätt att döda någon för en stulen "Mc" som hamnade i fokus helt plötsligt. Du argumenterar för dina värderingar och jag för mina.
Skillnaden är bara att dina är rätt kass med någon tjuvliberal "klart ni får ta mina saker medan jag dricker saft och tittar på"-inställning till livet. Tycker du inte att man ska få försvara sin egendom mot brott? Det var precis vad den här killen gjorde, det slutade lite olyckligt men vafan... Det är en risk som kriminella får ta om de ska vara just kriminella. Det är inte konstigare än att jag accepterar att min hobby är riskfylld och att varje gång jag gränslar hojen kan vara den sista.
Och helt klart så är det nog så att bilföraren ska gå fri. Hade inte tjyven tyckt att hojen var värd hans liv så kunde han ha klivit av och gått därifrån. Risken att han skulle få ett "riktigt" straff är trots allt obefintlig i det här halvt havererade landet så han hade ju inget att förlora på det.
Ah justdeja... Ja men dåså, klart han får ta vad han vill dåMen han var ju inte kriminell..han stal ju bara, han var bara en hobbytjuv som just då kände för att köra en ATV och hade ingen lust att arbeta ihop pengar till en själv. Han tog ju bara för sig av någon annas tid i livet, hur skadligt kan det vara. Han skulle ju bara köra lite och kanske sälja ATV´n så han kunde köpa sprit och butan gas och festa lite med polarna. Ska man verkligen jagas och straffas för en sådan småsak ?
Men han var ju inte kriminell..han stal ju bara, han var bara en hobbytjuv som just då kände för att köra en ATV och hade ingen lust att arbeta ihop pengar till en själv. Han tog ju bara för sig av någon annas tid i livet, hur skadligt kan det vara. Han skulle ju bara köra lite och kanske sälja ATV´n så han kunde köpa sprit och butan gas och festa lite med polarna. Ska man verkligen jagas och straffas för en sådan småsak ?
Hur mycket behöver du veta mer för att konstantera att han var en tjuv ? Behöver man vara rocket scientist för att räkna ut vad han bidrog med till vårt samhälle och om han ens betalade för sin existens. Om han nu hade haft ett arbete skulle han förmodlige KÖPT en fyrhjuling, så det är rimligt att anta att han var parasit. Om han nu var det, vilket ÄR rimligt att anta så spottade han i ansiktet på det samhälle som generöst nog höll honom vid liv. Håller du inte med att det är bisarrt ?
Ja, det finns anledningar till att jag faktisk hatar parasiter och tjuvar.
Det som gör mig extra förbannad är att jag har sett misär...jag har sett att ett mänskligt liv i vissa kretsar är värt en halvliter kass vodka...men dessa människor lever som djur i obeskrvlig fattigdom och är så förstörda av den milljö att de inte ens kan think straight. I Moskva blir folk brutalt rånade och mördade för INGET alls...men villkoren är i många fall omänskliga. Här i Sverige går ingen hungrig, ingen behöver stjäla för att skaffa mat på bordet åt barnen eller överleva från dag till dag. Här stjäl kräken för att de har ingen lust att arbeta ihop pengar till det ena eller det andra men ändå vill gärna ha det som andra har. Någon förklarande omständighet finns INTE här (förmildrande omständigheter finns ingenstans). De MÅSTE inte göra detta.. de VILL göra det.
visste inte att civilkurage betydde dödstraff......visste inte vi hade dödsstraff i sverige och att vanliga personer fick dela ut det......
Skillnaden är bara att dina är rätt kass med någon tjuvliberal "klart ni får ta mina saker medan jag dricker saft och tittar på"-inställning till livet. Tycker du inte att man ska få försvara sin egendom mot brott? Det var precis vad den här killen gjorde, det slutade lite olyckligt men vafan... Det är en risk som kriminella får ta om de ska vara just kriminella. Det är inte konstigare än att jag accepterar att min hobby är riskfylld och att varje gång jag gränslar hojen kan vara den sista.
Och helt klart så är det nog så att bilföraren ska gå fri. Hade inte tjyven tyckt att hojen var värd hans liv så kunde han ha klivit av och gått därifrån. Risken att han skulle få ett "riktigt" straff är trots allt obefintlig i det här halvt havererade landet så han hade ju inget att förlora på det.
Och jag anser att man inte kan dömma ut en människa utifrån en enstaka händelse. Nog tjafsat för min del, du har fyllt forumet med material till en bok angående din syn på buset. Kan kanske slå internationellt: "Vengeance, a Civil Movement" - Author: Mr WRX(2009)Utan generaliseringar fungerar inga modeller. Du har rätt, jag generaliserar men det finns ett rationale bakom det. Om 99 av 100 postanställda har mustasch så ja, för mig har ALLA de postmustasch. Lite så tänker jag.
Men han var ju inte kriminell..han stal ju bara, han var bara en hobbytjuv som just då kände för att köra en ATV och hade ingen lust att arbeta ihop pengar till en själv. Han tog ju bara för sig av någon annas tid i livet, hur skadligt kan det vara. Han skulle ju bara köra lite och kanske sälja ATV´n så han kunde köpa sprit och butan gas och festa lite med polarna. Ska man verkligen jagas och straffas för en sådan småsak ?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|