Dom är inte rimliga, folk stjäl heller inte av en enkel förklaring som du pekar på att dom "vill", därimot betyder det inte att dom måste heller. Men det är ju svårt att veta nånting om när man generalliserar.
Du ser ju att folk reagerar över dina åsikter här i tråden, men det bortförklarar du väl med att dom är svennar i sina trygga svennsonliv som inte bryr sig utan sitter och dricker saft och hejar på buset som snor deras hojar. Och det där skiten du kläckte ur dig att du skulle vända på klacken mot en person med sprucken skalle... ja du hajar ju själv att.. eller vänta nu, det gör du nog inte. Du är 43år och har förmodligen levt mer än halva ditt liv, (du borde ju veta som gillar sannolikhet) men har ett tankesätt som hör hemma hos en lågstadie elev.
När jag skrev att man måste veta en hel jävla del om en människa innan man dömer honon eller henne så syftade jag på att en tjuv är inte bara en tjuv utan en människa. INTE att tjuvar kan bortförklara sina brott med det resonemanget. Men självklart ska du ta tillfället i akt att måla in mig i ett hörn av dina fantasier. Att man ska behöva förklara sånt här för dig?
Du är så jävla dålig på att diskutera att jag tycker fan synd om dig.
Jag har sett reaktioner där "folk" helt uppenbart håller med mig...
Folk här stjäl för att de VILL det. Väldigt få människor i Sverige MÅSTE stjäla och då en ATV av alla saker. De BEHÖVER inte stjäla för att överleva, det gör att när de väl stjäl har jag ännu mindre förståelse. De allra flesta stjäl för att det är lättare än att arbeta, hur du än vrider och vänder och analyserar det så har de ETT VAL. De VÄLJER att stjäla. Resten är skitsnack och hårklyveri.
Ja, jag skulle nog gå ifrån ett tjuvkräk som råkat illa ut, inte en människa. Det vore en markering i stil med "du spottade mig i ansiktet, jag lämnar dig åt ditt öde". Svårare än så är det inte.
Svensson är uppfostrad till att knyta näven i fickan, men det börjar dyka upp undantag. Jag tror (och hoppas) att vi börjar se en trend. Samhället ocj klimatet ändrar sig, lagstiftningen hinner inte med...eller så kanske vill man stoppa tiden ?
Jag vet inte riktigt vart du vill komma med det det där "en tjuv är en människa bla bla bla". Menar du att jag bör bekanta mig med kräket för att se att han innerst inne är en bra och snäll kille som bara ibland bryter sig in i mitt garage och stjäl det jag offrat tid ur mitt liv för att arbeta ihop pengar till ? Tom våra kastrerade domstoler dömmer folk för deras handlingar och inte för hur de är som människa. Tänk på det.
Just det faktum att jag är 43 och medveten om min dödlighet och alltmer medveten om att min tid här rä relativt begränsad gör att jag inte har lust att tvingas städa upp stank efter skitsäckar i mitt liv, vilket oftast är fallet efter ett inbrott i ens hem t ex eller när ens nära blir överfallen
Hela min inställning i den här frågan bygger på att det finns folk som du och det är jag tacksam för. Så länge svin, kräk och säckar med skit finns kommer de att i de flesta fall göra en uppskattning och räkna på hur svåra konsekvenser de kan räkna med och gå dit de känner på sig de inte behöver vara rädda. Vet de att i det där vita huset av mexitegel bor en galning som släpper en galen hundjävel efter de utan att tänka en enda korta sekund och sedan springer efter med en jätteyxa i den ena och kökskniv i andra handen går de till humanistgrannen som lämnar ifrån sig sina saker frivilligt. Så egentligen är jag tackasm för alla små humanister som finns...för hur skulle det se ut om min granne också skaffade en pitbull och en yxa hemma ? Hur skulle kräken räkna då ? Förut var det så med huslarm minns jag..nu har ju alla ett så då har ju svinen inget att välja på. Om 10 år ersätts yxan och hunden med en pistol kanske. Den som ingen har, blir sodomiserad.