MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

-Freddy-

Guest
Ah, där kom det. Det gamla "tänk om det var ditt barn"-argumentet som alltid presenteras i samband med blockflöjtsdiskussioner om brott & straff :tummenupp

Nej fan, inte avrättning. Skicka grabben på en rehabiliteringsresa till Västindien. Det är ju det normala straffet.

Var det nåt mer du ville eller är du nöjd med att presentera några inneord som du hookat upp på OT?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag drog mig för att blanda mig i, men du börjar fan gå mig på nerverna.

Man behöver veta en hel jävla del för att döma en människa, till skillnad från dig som saknar empatisk förmåga så kategoriserar vi andra inte in individer i olika fack, hört talats om rasism? främlingsfientlighet? självklart har du, men det är lite trist att du ska placera in alla i olika fack: arbetare/tjuvar/parasiter osv. Det är MÄNNISKOR för fucking capslocks sake.

Det enda dina inlägg visar på är att du inte mår så jävla bra som måste spy ut galla till höger och vänster, jag vet för jag mår inte heller så jävla bra, men jag siktar inte åt fel håll ialf. Att du präglats av livet i Ryssland rättfärdigar inte att du tycker att "skiten" ska dö. Du kanske vill att dom som rånar och dödar där ska dö, men det är inte samma människor.

Hela livet är ett jävla antagande. Inget är 100% säkert utan allt handlar om sannolikhet. Det går sjävklart att ifrågasätta mina antaganden om kräket, de är just antaganden, men innerst inne vet alla att de ÄR rimliga. Varför göra det hela så komplicerat ? Man dömmer en människa på hans / hennes handlingars grund. Jag vet, gammaldags..konservativt men det funkar. Stjäl du, är du en säck med skit. Svårare än så är det inte. Alla bär vi på ett bagage i livet som vi skulle kunna lätt använda för att bortförklara att vi pundar, våldtar småbrudar, misshandlar våra flicvänner..STJÄL ATV´er och säga..."du måste veta jävligt mycket om mig för att dömma mig". Vilket jävla kvasipyskologiskt (kvasihumanistiskt) dynga ! Stjäl du är du en tjuv och är du en tjuv parasiterar du på andra och stjäl deras liv. Det ska du fan ha mycket hårt straff för.

Jag mår alldelles utmärkt annars. Jag väntar på min nya hoj och en ny säsong har börjat, är nöjd med utvecklmgen på jobbet och hur ungarna växer upp. Har ingen anledning att må dåligt. Jag HATAR däremot skitsäckar också det är enkelt och behöver inte analyseras. Jag ser fram emot att köra mina hojar och dyka hela sommaren..om inte något värdelöst svin sätter p för mina planer genom att stjäla hojarna, dykutrustningen eller köra på mig på fyllan.

Jag spyr som du ser gallan inte till höger och vänster utan rakt fram mot ett mycket snävt definierat mål. Jag har alltså ett mycket precist riktat hat.

Sist..det ska inte vara "skiten SKA dö" inte ens i Florida är det väl dödsstraff för stöld...men "skiten KAN dö" är däremot något närmare.
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är MÄNNISKOR för fucking capslocks sake.

Ja stjälande människor ja!

Har iochförsig aldrig förstått tänket att bara för att man är människa är man lika mycket värd som en annan människa.
Tycker personligen att en "människa" som sköter sitt och gör sin del av jobbet för att civilisationen ska fungera är mer värd en en människa som lever på andras jobb/tillgångar.


Min åsikt i ämnet är att en peson har inte rätt att döda en annan person för att han har stulit.

Däremot har man rätt att försvara sin egendom och om det skulle krävas att dräpa tjyven för att få behålla denna egendom så bör man ha rätt till det.

Annars kan ni humanister starta en fond vi kan plocka ut pengar ur för förlorade egendomar/självrisker.

Har haft 3 inbrott på 6 månader så jag är lite bitter.
Blandannat:

Åtalades för 26 brott - bara toppen på isberget
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja stjälande människor ja!

Har iochförsig aldrig förstått tänket att bara för att man är människa är man lika mycket värd som en annan människa.

Den tanken är lika sann som att skönheten kommer inifrån...det är bara fula människor som säger så. Vilka som säger att en människa är lika mycket värd som en annan kan man fråga sig...

En läkare lika mycket värd som en säck med skit som lever på att stjäla ?
En ingenjör som är lika mycket värd som en knarklangare ?

osv
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Den tanken är lika sann som att skönheten kommer inifrån...det är bara fula människor som säger så. Vilka som säger att en människa är lika mycket värd som en annan kan man fråga sig...

En läkare lika mycket värd som en säck med skit som lever på att stjäla ?
En ingenjör som är lika mycket värd som en knarklangare ?

osv

Man får hoppas att han som körde på är välutbildad så är allt förlåtet eftersom han räknas som ubermench då.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man får hoppas att han som körde på är välutbildad så är allt förlåtet eftersom han räknas som ubermench då.

Fast ponera att bilen var både framhjuls- och bensindriven. Isf är ju bilföraren helt klart också en sämre herre. Vad händer då? :va
Knepigt det här...:gnissla
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Man får hoppas att han som körde på är välutbildad så är allt förlåtet eftersom han räknas som ubermench då.

Det räcker med att han inte stulit sin ATV...
 

-Freddy-

Guest
Dom är inte rimliga, folk stjäl heller inte av en enkel förklaring som du pekar på att dom "vill", därimot betyder det inte att dom måste heller. Men det är ju svårt att veta nånting om när man generalliserar.

Du ser ju att folk reagerar över dina åsikter här i tråden, men det bortförklarar du väl med att dom är svennar i sina trygga svennsonliv som inte bryr sig utan sitter och dricker saft och hejar på buset som snor deras hojar. Och det där skiten du kläckte ur dig att du skulle vända på klacken mot en person med sprucken skalle... ja du hajar ju själv att.. eller vänta nu, det gör du nog inte. Du är 43år och har förmodligen levt mer än halva ditt liv, (du borde ju veta som gillar sannolikhet) men har ett tankesätt som hör hemma hos en lågstadie elev.

När jag skrev att man måste veta en hel jävla del om en människa innan man dömer honon eller henne så syftade jag på att en tjuv är inte bara en tjuv utan en människa. INTE att tjuvar kan bortförklara sina brott med det resonemanget. Men självklart ska du ta tillfället i akt att måla in mig i ett hörn av dina fantasier. Att man ska behöva förklara sånt här för dig?

Du är så jävla dålig på att diskutera att jag tycker fan synd om dig.

Hela livet är ett jävla antagande. Inget är 100% säkert utan allt handlar om sannolikhet. Det går sjävklart att ifrågasätta mina antaganden om kräket, de är just antaganden, men innerst inne vet alla att de ÄR rimliga. Varför göra det hela så komplicerat ? Man dömmer en människa på hans / hennes handlingars grund. Jag vet, gammaldags..konservativt men det funkar. Stjäl du, är du en säck med skit. Svårare än så är det inte. Alla bär vi på ett bagage i livet som vi skulle kunna lätt använda för att bortförklara att vi pundar, våldtar småbrudar, misshandlar våra flicvänner..STJÄL ATV´er och säga..."du måste veta jävligt mycket om mig för att dömma mig". Vilket jävla kvasipyskologiskt (kvasihumanistiskt) dynga ! Stjäl du är du en tjuv och är du en tjuv parasiterar du på andra och stjäl deras liv. Det ska du fan ha mycket hårt straff för.

Jag mår alldelles utmärkt annars. Jag väntar på min nya hoj och en ny säsong har börjat, är nöjd med utvecklmgen på jobbet och hur ungarna växer upp. Har ingen anledning att må dåligt. Jag HATAR däremot skitsäckar också det är enkelt och behöver inte analyseras. Jag ser fram emot att köra mina hojar och dyka hela sommaren..om inte något värdelöst svin sätter p för mina planer genom att stjäla hojarna, dykutrustningen eller köra på mig på fyllan.

Jag spyr som du ser gallan inte till höger och vänster utan rakt fram mot ett mycket snävt definierat mål. Jag har alltså ett mycket precist riktat hat.

Sist..det ska inte vara "skiten SKA dö" inte ens i Florida är det väl dödsstraff för stöld...men "skiten KAN dö" är däremot något närmare.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det räcker med att han inte stulit sin ATV...

Jaha:va

Lämnar tråden och lovar mig själv återigen att aldrig mer grota in mig i trådar med denna karaktär igen alla har olika värderingar. Måste ju sova...

Edit: Missade ett ord
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
tänk om jag blir överkörd och slaktad på en skitig trattoar ?

Har svårt att se att någon blivit slaktad på en trottoar..

"Slakt är avlivning av djur och den beredning som följer direkt efter avlivningen. Till slakten räknas bedövning, blodtappning, flåning, urtagning samt klyvning. "

:rolleyes:





Du.....23åringar är i allmänhet inte ens torr bakom öronen........dom har
massor kvar att lära sig!!!

DET ser man inte minst HÄR på SH......suck!

Ja! För vi är alla så oerhört seriösa här på SH! :mattias

Kan inte alla bara kramas?

Så jäkla löjligt att bli upprörd och helt förstörd på grund av att någon på internet inte tycker lika som en själv......suck!
 

-Freddy-

Guest
Min åsikt i ämnet är att en peson har inte rätt att döda en annan person för att han har stulit.

Däremot har man rätt att försvara sin egendom och om det skulle krävas att dräpa tjyven för att få behålla denna egendom så bör man ha rätt till det.

Vari ligger skillnaden?

Jag vet inte hur ni tänker, men jag skulle inte döda en människa för en egendom. Eller vad fan är det du menar? Stjäl nån min stunthoj som jag lagt en hel djävla massa timmar på så kommer jag inte döda han för att få behålla den.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blir väl en vanlig knegare tror jag.

Äh, inte klasskampa nu, jag tycker att det låter som en riktig estet iaf. Alla vet att arkitekter och designers kör sånt skit :fakta
Nåväl, det var bara ett fruktlöst försök att lätta upp stämningen i tråden lite.

Om jag ska vera seriös så tycker jag att tråden är infekterad helt i onödan. Jag tror självklart att hojägaren/bilkillen inte ville ha ihjäl tjuven, han ville högst sannolikt bara ha fatt på hojen och kanske även tjuven. Nu gick det som det gick, och jag tycker att även den som gjorde inbrottet moraliskt sett får ta på sig en del av ansvaret för vad som skedde.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
ska känna efter,...... nä känner inget medlidande för tjyven... men hans familj säger säkert att han var en ängel.
Om bara folk fick ha sina prylar ifred så händer inte sånt här
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Dom är inte rimliga, folk stjäl heller inte av en enkel förklaring som du pekar på att dom "vill", därimot betyder det inte att dom måste heller. Men det är ju svårt att veta nånting om när man generalliserar.

Du ser ju att folk reagerar över dina åsikter här i tråden, men det bortförklarar du väl med att dom är svennar i sina trygga svennsonliv som inte bryr sig utan sitter och dricker saft och hejar på buset som snor deras hojar. Och det där skiten du kläckte ur dig att du skulle vända på klacken mot en person med sprucken skalle... ja du hajar ju själv att.. eller vänta nu, det gör du nog inte. Du är 43år och har förmodligen levt mer än halva ditt liv, (du borde ju veta som gillar sannolikhet) men har ett tankesätt som hör hemma hos en lågstadie elev.

När jag skrev att man måste veta en hel jävla del om en människa innan man dömer honon eller henne så syftade jag på att en tjuv är inte bara en tjuv utan en människa. INTE att tjuvar kan bortförklara sina brott med det resonemanget. Men självklart ska du ta tillfället i akt att måla in mig i ett hörn av dina fantasier. Att man ska behöva förklara sånt här för dig?

Du är så jävla dålig på att diskutera att jag tycker fan synd om dig.


Jag har sett reaktioner där "folk" helt uppenbart håller med mig...

Folk här stjäl för att de VILL det. Väldigt få människor i Sverige MÅSTE stjäla och då en ATV av alla saker. De BEHÖVER inte stjäla för att överleva, det gör att när de väl stjäl har jag ännu mindre förståelse. De allra flesta stjäl för att det är lättare än att arbeta, hur du än vrider och vänder och analyserar det så har de ETT VAL. De VÄLJER att stjäla. Resten är skitsnack och hårklyveri.

Ja, jag skulle nog gå ifrån ett tjuvkräk som råkat illa ut, inte en människa. Det vore en markering i stil med "du spottade mig i ansiktet, jag lämnar dig åt ditt öde". Svårare än så är det inte.

Svensson är uppfostrad till att knyta näven i fickan, men det börjar dyka upp undantag. Jag tror (och hoppas) att vi börjar se en trend. Samhället ocj klimatet ändrar sig, lagstiftningen hinner inte med...eller så kanske vill man stoppa tiden ?

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med det det där "en tjuv är en människa bla bla bla". Menar du att jag bör bekanta mig med kräket för att se att han innerst inne är en bra och snäll kille som bara ibland bryter sig in i mitt garage och stjäl det jag offrat tid ur mitt liv för att arbeta ihop pengar till ? Tom våra kastrerade domstoler dömmer folk för deras handlingar och inte för hur de är som människa. Tänk på det.

Just det faktum att jag är 43 och medveten om min dödlighet och alltmer medveten om att min tid här rä relativt begränsad gör att jag inte har lust att tvingas städa upp stank efter skitsäckar i mitt liv, vilket oftast är fallet efter ett inbrott i ens hem t ex eller när ens nära blir överfallen

Hela min inställning i den här frågan bygger på att det finns folk som du och det är jag tacksam för. Så länge svin, kräk och säckar med skit finns kommer de att i de flesta fall göra en uppskattning och räkna på hur svåra konsekvenser de kan räkna med och gå dit de känner på sig de inte behöver vara rädda. Vet de att i det där vita huset av mexitegel bor en galning som släpper en galen hundjävel efter de utan att tänka en enda korta sekund och sedan springer efter med en jätteyxa i den ena och kökskniv i andra handen går de till humanistgrannen som lämnar ifrån sig sina saker frivilligt. Så egentligen är jag tackasm för alla små humanister som finns...för hur skulle det se ut om min granne också skaffade en pitbull och en yxa hemma ? Hur skulle kräken räkna då ? Förut var det så med huslarm minns jag..nu har ju alla ett så då har ju svinen inget att välja på. Om 10 år ersätts yxan och hunden med en pistol kanske. Den som ingen har, blir sodomiserad.
 
Last edited:

Bjorne_83

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Husum / Örnsköldsvik
Hoj
Ktm 525 smr, Lill Gixxer 600
Säger bara rätt åt den dumma jäveln som försökte sno hojen.. skulle nån försöka sno nån av mina hojar så skulle jag nog slå ihäl den fan om ja fick tag på han..
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nåja..fuck him. HAN ger sig inte på min hoj iaf och det är alltid något Problem är att alla samhällen producerar avfall vare sig man vill eller inte och i hans plats kommer det en ny innan den här börjat lukta. Det kommer vi aldrig ifrån.
 

-Freddy-

Guest
Här sitter alltså folk ändå och försvarar såna här idioter och det gör mig så förbannad så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ni vet vilka ni är och ni borde skämmas.

Stor eloge till mannen som tog tag i problemet och visade packet hur det kan gå när tar andras surt förvärvade grejer. :tummenupp

Vad är det för något som folk försvarar exakt? deras handlingar, eller deras rätt att leva? Ingen i tråden har försvarat stöld, men vi har alla olika syn på saken - särskilt straffen. Deras rätt att leva - ja, den rätten minskar inte för att dom kostar samhället pengar.

Sen, tog tag i vilket problem? En småtjuv mindre i ett sjukt samhälle som föder folk med dålig självbild, brist på respekt.. Folk som växer upp med alkoholiserade föräldrar som spöar på ungarna, för det är så det ligger till i verkligheten. Inte i din trygga lilla uppväxt som jag förmodar att du haft. Kom sen och säg att dom hade alla dina val här i livet, jag försvarar inte stölder, rån, misshandel, droger etc men jag vet hur det ligger till och varför det blir som det blir till skillnad från trygga svensson som inte vart med om ett skit. Därför förespråkar jag inte som en del i tråden att det var rätt åt han eller att han fick skylla sig själv.

Jag vet att det inte är där problemet sitter. Och samtidigt så försvarar jag inte ett kriminellt beteende. Om vi skulle haft ett fungerande samhälle så skulle vi inte ha några tjuvar, en utopi självklart, men det är så det ligger till.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det var ett jävla tjat om empati i den här tråden! Det ironiska är ju att alla ni som värnar tjuvar och mördares rätt hela tiden pissar på alla deras tidigare offer och kommande offer. Som jag skrev tidigare kostar de även otroliga summor pengar. Pengar som hade behövts för att lindra lidande på annat håll, tex sjukvård. Var är empatin då?

Snacka inte empati när ni inte tänker längre än näsan räcker. Sossar!


MrWRX>> Du har självklart rätt i allt du skriver. Tycker du sammanfattar väldigt bra vad alla människor med sunt förnuft och empati borde stå för. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top