MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Nytt försök
Hoj
två hjul
Orkar inte läsa hela tråden
Men när jag läste artikeln så framkom det väl inte om
Bilen hade kört på en stillastående 4hjuling
Eller
Om fyrhjulingen körde på en stillastående bil
eller
om bägge körde fort som fan
om bilen ställer sig i vägen och tjuven kör på honom och slår i huvet utan hjälm då är det väl inte ens en förseelse
Tuffluck för tjuven
bara glad att han inte körde ihjäl nån annan helt oskyldig
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Snacket som "det var bara xxxx" är ju bara dynga. Ni kanske tycker att era liv är "bara" och er tid på den här jorden är "bara" ...det gör inte jag. Saker jag köper köper jag för pengar jag slitit ihop. Jag offrar kanske 10h om dagen av mitt liv för att kunna unna mig en hoj eller två som jag lägger omsorg och engagemang på. Jag lägger ytterligare timmar av mitt liv som för att göra den personlig och sätta min prägel på den. Hojen...eller det mesta av det jag äger är inte "bara" det är något jag kan översätta direkt till de uppoffringar jag gjort och till den tid av mitt liv som jag bytt mot dessa saker som ger mig upplevelse (må det vara adrenalin kick, estetisk kick...whatever). När en säck med skit så tar något från mig är det som om han tog 300 dagar av mitt liv..eller kanske 50 dagar..eller varför inte 8 år om det är vad det tog att jobba ihop till det han tar. Tänk efter istället för att bagatelisera. Det är inte BARA saker..för att även om ni skulle få de i present, så har NÅGON offrat timmar, dagar och år för att kunna köpa dessa "bara saker". När så någon försöker ta för sig av det som är mitt känner jag att han tar timmar, dagar och år av mitt liv. Har ni glömt de uppoffringar ni fått göra ? De övertidskvällar ni fått ta istället för att ta det lungt för att kunna köpa er hojen ? Det är de uppoffringar och DE kvällar svinen försöker ta ifrån er. Dvs er högst begränsade tid. De tar på sätt och viss era liv.
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Leksand
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Jag är 43, har akademisk utbildning, har ett jobb som gör att jag kan unnan mig ett och annat, bor i en storstad och har aldrig i hela mitt liv använt mig av ett transfereringssystem...läs aldrig parasiterat på någon. Jag har ALDRIG stulit och är ostraffad. Jag har 2 barn och jobbar på ett kontor 9-5


Vilka fina meriter?
Du måste vara en bra människa.
Har du en liten blå kostym på dig när du går till jobbet oxå?
Kanske har frugan strukit den innan?

Det är bra att du sköter dig,en liten klapp på huvudet till dig...

När jobbet som domare & bödel blir ledigt lovar du väl att söka det?

Vilken underbar värld det skulle bli....
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Snacket som "det var bara xxxx" är ju bara dynga. Ni kanske tycker att era liv är "bara" och er tid på den här jorden är "bara" ...det gör inte jag. Saker jag köper köper jag för pengar jag slitit ihop. Jag offrar kanske 10h om dagen av mitt liv för att kunna unna mig en hoj eller två som jag lägger omsorg och engagemang på. Jag lägger ytterligare timmar av mitt liv som för att göra den personlig och sätta min prägel på den. Hojen...eller det mesta av det jag äger är inte "bara" det är något jag kan översätta direkt till de uppoffringar jag gjort och till den tid av mitt liv som jag bytt mot dessa saker som ger mig upplevelse (må det vara adrenalin kick, estetisk kick...whatever). När en säck med skit så tar något från mig är det som om han tog 300 dagar av mitt liv..eller kanske 50 dagar..eller varför inte 8 år om det är vad det tog att jobba ihop till det han tar. Tänk efter istället för att bagatelisera. Det är inte BARA saker..för att även om ni skulle få de i present, så har NÅGON offrat timmar, dagar och år för att kunna köpa dessa "bara saker". När så någon försöker ta för sig av det som är mitt känner jag att han tar timmar, dagar och år av mitt liv. Har ni glömt de uppoffringar ni fått göra ? De övertidskvällar ni fått ta istället för att ta det lungt för att kunna köpa er hojen ? Det är de uppoffringar och DE kvällar svinen försöker ta ifrån er. Dvs er högst begränsade tid. De tar på sätt och viss era liv.

:skrämd :skrämd
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Snacket som "det var bara xxxx" är ju bara dynga. Ni kanske tycker att era liv är "bara" och er tid på den här jorden är "bara" ...det gör inte jag. Saker jag köper köper jag för pengar jag slitit ihop. Jag offrar kanske 10h om dagen av mitt liv för att kunna unna mig en hoj eller två som jag lägger omsorg och engagemang på. Jag lägger ytterligare timmar av mitt liv som för att göra den personlig och sätta min prägel på den. Hojen...eller det mesta av det jag äger är inte "bara" det är något jag kan översätta direkt till de uppoffringar jag gjort och till den tid av mitt liv som jag bytt mot dessa saker som ger mig upplevelse (må det vara adrenalin kick, estetisk kick...whatever). När en säck med skit så tar något från mig är det som om han tog 300 dagar av mitt liv..eller kanske 50 dagar..eller varför inte 8 år om det är vad det tog att jobba ihop till det han tar. Tänk efter istället för att bagatelisera. Det är inte BARA saker..för att även om ni skulle få de i present, så har NÅGON offrat timmar, dagar och år för att kunna köpa dessa "bara saker". När så någon försöker ta för sig av det som är mitt känner jag att han tar timmar, dagar och år av mitt liv. Har ni glömt de uppoffringar ni fått göra ? De övertidskvällar ni fått ta istället för att ta det lungt för att kunna köpa er hojen ? Det är de uppoffringar och DE kvällar svinen försöker ta ifrån er. Dvs er högst begränsade tid. De tar på sätt och viss era liv.

Som många skriver i andra inlägg gillar man inte reglerna i Sverige så flytta. Det finns ställen där du skulle trivas.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vilka fina meriter?
Du måste vara en bra människa.
Har du en liten blå kostym på dig när du går till jobbet oxå?
Kanske har frugan strukit den innan?

Det är bra att du sköter dig,en liten klapp på huvudet till dig...

När jobbet som domare & bödel blir ledigt lovar du väl att söka det?

Vilken underbar värld det skulle bli....


Ja, jag tycker nog att jag är ok människa. Den finaste meriten är nog att betalar egna räkningar och att jag köper det jag vill ha med pengar jag arbetat ihop och jag stjäl inte från någon. Jag har nog ett par blåa kostymer, men så liten är den inte att jag måste finna mig i att bli rövknullad. Jag stryker dock mina skjortor själv.

Jag tycker att det är ok att vara en bra människa som inte stjäl och som inte parasiterar och jobb har jag redan. Jag tycker att människor som betalar sina egna räkningar och inte stjäl är nog rätt värdefulla för vårt samhälle.

Vad den värld vi får beträffar så är den redan här. Annars hade vi inte haft den här tråden, tråden om morfar som rammade ett svin och andra liknande.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Där tar du fel. Du stämmer nog mer in på din egen beskrivning av dödsstrafförespråkare kan jag tänka mig. Jag är 43, har akademisk utbildning...
Finns det regler finns det undantag. :) Vet inte varför du är så bitter och hatisk, finns säkert nån förklaring. Att du utan nått som helst stöd påstår dig veta allt om en person bara utifrån det faktum att denne blivit ihjälkörd när han försökt sno en fyrhjuling, och dessutom anser dig veta vem som förtjänar livet mest, ger mig dock intrycket av att den "akademiska utbildningen" inte bet riktigt. :tungan
 

Kalmar08

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Kalmar
Hoj
R1200R
Var väl ett fall i usa där en student blev ihjälskjuten i en trädgård när han skulle fråga efter vägen eller så eller minns jag fel?

Trodde det var en tjuv var väl försvaret och helt ok enligt lagen där.

Har vissa paralleller till hur en del här resonerar tycker jag,skjut först och fråga sen.
Problemet med den inställningen är bara att svaren uteblir......

Henrik

Nu var det ju iaf så i detta fallet att 23 åringen "skjöt" först.

Ett sånt jävla pack å inte kunna låta andras surt förvärvade prylar vara i fred.
Bunta ihop alla kriminella svin och slå ihjäl dem bara.

Är så förbannat trött på att behöva skaffa (=betala av det jag slitit ihop), villalarm, bättre lås, kassaskåp, försäkringar mm mm bara för att försöka få vara ifred.

Han fick vad han förtjänade, hade han inte pillat på mc hade det inte hänt, så vems var felet? Jo hans eget till 100%, resten var bara en SUND reaktion som slutade med en olycka, tyvärr så lär ju den bestulne få massa skit för resultatet.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Som många skriver i andra inlägg gillar man inte reglerna i Sverige så flytta. Det finns ställen där du skulle trivas.

Det visste nog inte kräket som stal moppen..han sket i reglerna men stannade ändå verkar det som....Reglerna är nog inte så viktiga eller så gäller de bara inte för alla...
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Tror inte du förstått innebörden av ordet "empati". Det handlar inte om att hålla med eller heja på.

Jag vet mkt väl vad empati är. Jag känner inte sådant gentemot tjuvar tyvärr även om du verkar känna så.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Har råkat ut för diverse småstölder i mina dar.
Det har inte varit någe större grejer. Båten fick påhälsning en gång och då försvann en trycktank och ett fiskespö.
Jobbarbilen vart stulen en gång och halvt länsad på verktyg.
De som snodde bilen togs på bar gärning av polisen när de höll på att lasta ur. Men de släpptes i brist på bevis, eller hur det nu var.
När man upptäcker stölden blir man jävligt besviken och arg.
Först blir man arg på tjyvarna och sedan på sig själv eftersom man är så godtrogen och klantig.
Jag borde inte ha lämnat grejjerna i båten och jag borde inte ha glömt nyckeln i bildörren.
(tillfället gör tjyven)

Nu har jag glömt bort det där.
Såhär i efterhand rycker man på axlarna.
Jag är i alla fall glad att jag inte hade ihjäl någon för dessa ”småsaker”.

Han som körde ihjäl tjyven kommer aldrig att glömma, jag tycker synd om honom, även om några här hjälteförklarar.
Jag är väl en idiot när jag inte tycker det är rätt att döda för en stöld.
Men det betyder inte att jag gillar folk som stjäl.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Finns det regler finns det undantag. :) Vet inte varför du är så bitter och hatisk, finns säkert nån förklaring. Att du utan nått som helst stöd påstår dig veta allt om en person bara utifrån det faktum att denne blivit ihjälkörd när han försökt sno en fyrhjuling, och dessutom anser dig veta vem som förtjänar livet mest, ger mig dock intrycket av att den "akademiska utbildningen" inte bet riktigt. :tungan


Hur mycket behöver du veta mer för att konstantera att han var en tjuv ? Behöver man vara rocket scientist för att räkna ut vad han bidrog med till vårt samhälle och om han ens betalade för sin existens. Om han nu hade haft ett arbete skulle han förmodlige KÖPT en fyrhjuling, så det är rimligt att anta att han var parasit. Om han nu var det, vilket ÄR rimligt att anta så spottade han i ansiktet på det samhälle som generöst nog höll honom vid liv. Håller du inte med att det är bisarrt ?

Ja, det finns anledningar till att jag faktisk hatar parasiter och tjuvar.

Det som gör mig extra förbannad är att jag har sett misär...jag har sett att ett mänskligt liv i vissa kretsar är värt en halvliter kass vodka...men dessa människor lever som djur i obeskrvlig fattigdom och är så förstörda av den milljö att de inte ens kan think straight. I Moskva blir folk brutalt rånade och mördade för INGET alls...men villkoren är i många fall omänskliga. Här i Sverige går ingen hungrig, ingen behöver stjäla för att skaffa mat på bordet åt barnen eller överleva från dag till dag. Här stjäl kräken för att de har ingen lust att arbeta ihop pengar till det ena eller det andra men ändå vill gärna ha det som andra har. Någon förklarande omständighet finns INTE här (förmildrande omständigheter finns ingenstans). De MÅSTE inte göra detta.. de VILL göra det.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har råkat ut för diverse småstölder i mina dar.
Det har inte varit någe större grejer. Båten fick påhälsning en gång och då försvann en trycktank och ett fiskespö.
Jobbarbilen vart stulen en gång och halvt länsad på verktyg.
De som snodde bilen togs på bar gärning av polisen när de höll på att lasta ur. Men de släpptes i brist på bevis, eller hur det nu var.
När man upptäcker stölden blir man jävligt besviken och arg.
Först blir man arg på tjyvarna och sedan på sig själv eftersom man är så godtrogen och klantig.
Jag borde inte ha lämnat grejjerna i båten och jag borde inte ha glömt nyckeln i bildörren.
(tillfället gör tjyven)

Nu har jag glömt bort det där.
Såhär i efterhand rycker man på axlarna.
Jag är i alla fall glad att jag inte hade ihjäl någon för dessa ”småsaker”.

Han som körde ihjäl tjyven kommer aldrig att glömma, jag tycker synd om honom, även om några här hjälteförklarar.
Jag är väl en idiot när jag inte tycker det är rätt att döda för en stöld.
Men det betyder inte att jag gillar folk som stjäl.

Precis så ja:tummenupp
 

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Leksand
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Ja, jag tycker nog att jag är ok människa. Den finaste meriten är nog att betalar egna räkningar och att jag köper det jag vill ha med pengar jag arbetat ihop och jag stjäl inte från någon. Jag har nog ett par blåa kostymer, men så liten är den inte att jag måste finna mig i att bli rövknullad. Jag stryker dock mina skjortor själv.

Jag tycker att det är ok att vara en bra människa som inte stjäl och som inte parasiterar och jobb har jag redan. Jag tycker att människor som betalar sina egna räkningar och inte stjäl är nog rätt värdefulla för vårt samhälle.

Vad den värld vi får beträffar så är den redan här. Annars hade vi inte haft den här tråden, tråden om morfar som rammade ett svin och andra liknande.


Visst, ok! Men i min värld så skrämmer sådana människor som du mig mer än en tjuv.

Jag tycker att dina åsikter pekar på en människa helt utan empati och självinsikt.


Meriten att du betalar dina egna räkningar delar du nog med rätt många skulle jag tro så det gör dig inte unik, eller ens bra.

Anta att din son/dotter en dag röker på,stjäl en bil och krockar. Skulle du vilja hjälpa honom på rätt väg då eller är det bara att avrätta honom då, för det finns ingen återvändo?

Du vet det KAN hända en dag oavsett hur väl du uppfostrat dina barn.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Visst, ok! Men i min värld så skrämmer sådana människor som du mig mer än en tjuv.

Jag tycker att dina åsikter pekar på en människa helt utan empati och självinsikt.


Meriten att du betalar dina egna räkningar delar du nog med rätt många skulle jag tro så det gör dig inte unik, eller ens bra.

Anta att din son/dotter en dag röker på,stjäl en bil och krockar. Skulle du vilja hjälpa honom på rätt väg då eller är det bara att avrätta honom då, för det finns ingen återvändo?

Du vet det KAN hända en dag oavsett hur väl du uppfostrat dina barn.
För att killen som jagade tjuven avrättade kallblodigt honom sedan eller? Ser inte riktigt relevansen i dina påhopp.
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Hur mycket behöver du veta mer för att konstantera att han var en tjuv ? Behöver man vara rocket scientist för att räkna ut vad han bidrog med till vårt samhälle och om han ens betalade för sin existens. Om han nu hade haft ett arbete skulle han förmodlige KÖPT en fyrhjuling, så det är rimligt att anta att han var parasit. Om han nu var det, vilket ÄR rimligt att anta så spottade han i ansiktet på det samhälle som generöst nog höll honom vid liv. Håller du inte med att det är bisarrt ?

Ja, det finns anledningar till att jag faktisk hatar parasiter och tjuvar.

Jag gillar inte heller tjuvar eller parasiter men önskar heller inte livet av dom.
Det beklämmande i denna tråden är att många verkar väldigt glada över att det gick så illa.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Anta att din son/dotter en dag röker på,stjäl en bil och krockar. Skulle du vilja hjälpa honom på rätt väg då eller är det bara att avrätta honom då, för det finns ingen återvändo?

Ah, där kom det. Det gamla "tänk om det var ditt barn"-argumentet som alltid presenteras i samband med blockflöjtsdiskussioner om brott & straff :tummenupp

Nej fan, inte avrättning. Skicka grabben på en rehabiliteringsresa till Västindien. Det är ju det normala straffet.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag vet mkt väl vad empati är.
I så fall så blir ditt förra inlägg obegripligt. Varför skulle asb tycka att det var en rättighet att stjäla?

Hur mycket behöver du veta mer för att konstantera att han var en tjuv ? Behöver man vara rocket scientist för att räkna ut vad han bidrog med till vårt samhälle och om han ens betalade för sin existens. Om han nu hade haft ett arbete skulle han förmodlige KÖPT en fyrhjuling, så det är rimligt att anta att han var parasit. Om han nu var det, vilket ÄR rimligt att anta så spottade han i ansiktet på det samhälle som generöst nog höll honom vid liv. Håller du inte med att det är bisarrt ?

Ja, det finns anledningar till att jag faktisk hatar parasiter och tjuvar.
Sådana resonemang är väldigt tacksamma då man slipper försöka förstå saker man inte tycker om. Alla arbetslösa människor är parasiter, alla tjuvar är yrkeskriminella, alla som jobbar på posten har mustach, etc. Tänk vad enkelt livet blir när man generaliserar. :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top