Känner man inte den avlidne i fråga, eller dens anhöriga & bekanta, finns det väldigt många andra avlidna som det känns vettigare att lägga sin "tycka synd om"-kvot på.
Precis!
Nu vet ju inte jag vad den här killen har gjort tidigare eller skulle ha gjort efter detta, men det lutar väl åt att det var en uppfuckad jävla loser. Sådana åsamkar en jäkla massa merjobb för personer som blir drabbade som även kan bli otrygga och drabbas hårt om de inte är försäkrade och inte har det särskilt bra ekonomiskt. Mao kan hela familjer få en tung tid pga såna här nissar. Äldre personer lever i otrygghet och misstror allt och alla = dålig livskvalitet. Och det har fuckupsen rätt att ställa till med eller?
Utöver det kostar de en j-a massa pengar i form av föräkringspremier, poliskostnader, sjukhuskostnader, rättegångskostnader, fängelsekostnader, olika typer av vård och program de får gratis mm mm mm. Mer pengar än jag tror folk inser.
Alla ovan nämnda kostnader bidrar alltså till att cancersjuka patienter får vänta månader på operationer, att det är normalt med 5,5 timmars kö på akuten osv osv. Men skit i det. Cancerpatienter och brottsoffer får väl klara sig själva, bara vi tar hand om och tycker synd om förövarna.
Här sitter alltså folk ändå och försvarar såna här idioter och det gör mig så förbannad så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ni vet vilka ni är och ni borde skämmas.
Jag tycker inte heller att det skulle vara dödsstraff rakt av för att sno en hoj, men om man räknar samman allt lidande och problem en sån här person oftast genererar så känns det ändå som ett inte helt orättvist straff.
Stor eloge till mannen som tog tag i problemet och visade packet hur det kan gå när tar andras surt förvärvade grejer.