MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
om man på grund av dumhet, t ex slangar där andra utsätts för risker så får man ta det man får i form av skador eller värre anser jag. Det är upp till var och en att bedömma men enligt min mening så orsakar man skada på någon annan för att man inte är mogen nog att inse att man riskerar andra så ska man straffas hårt för det. Riskerar man däremot bara sitt eget liv på enskild plats eller man är en grupp där alla är medvetna om att det finns risker så är det ens eget val. Man ska inte utsätta andra som inte är med på dom premisserna.

Givetvis dödsstraff då för har man en gång gjort det kommer man ju aldrig att lära sig ändå (enligt tidigare resonemang)?
 

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Honda CBR 900
Men om man lämnar en "friskrivningsklausul" på bågen när man parkerar den ?

"Stjäl du denna motorcykel så kommer jag jaga dig tills du eller jag avslutar ditt liv"

Funkar det då ?
 

leffa33

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
östersund
Hoj
honda cbr600f -99
:felämne Det var inte det tråden handlade om.
Vi snackar om regelrätta ligister, erkända tjuvar här!
Hur kom vi in på hederligt köpta MC, och duktiga förare, som ändå trots allt kan drabbas av olyckliga omständigheter, olyckor kan ske.. men MC-stölder är inte precis ngr olyckor, utan oftast "planerade" illdåd! Dessuom brukar väl stuntare hålla till på avskilda platser..

Men det är väl ändå lika tragiskt att förlora en vän eller bror oavsett hur duktig föraren är och hur ärlig hojen är.jag vet inte men jag tror inte tjuven tänkte döda nån med 4hjulingen han gjorde bort sej och skulle haft ett straff men inte döden
 

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -12
Nu pratar du om en helt annan sak...........

Och brott/straff kan man diskutera från flera olika utgångspunkter.........

JAG tycker att ALLA ska hållas ansvariga för sina handlingar, sen tror inte jag
att DÖDEN är relevant straff för en stöld av en fyrhjuling.

OCH framförallt vänder jag emot att så många under anonymitetens mantel
hävdar att han FICK VAD HAN FÖRTJÄNADE!

Vilket straff tycker ni en stuntande mcåkare som rammar en barnvagn ska ha??

Rent hypotetiskt.....? Innan det händer på riktigt, så vi vet...vad vi ska tycka!

KentW



Nej....det skulle jag inte göra.....följa efter honom tills han fick slut på soppa,
under tiden ringa efter polisen så att dom fick göra det jobb dom är utbildade för.

Nu kanske du förstår....?

KentW

Jag håller med dig. Man kan inte utsäkta ett brott med ett annat brott. Gick han in för att döda killen så ska han ha sitt straff, gick han in för att stoppa brottslingen så räknas det som en olyckshändelse. Däremot har jag inte mycket över för polisens insatser eller prioriteringar för den delen. Skulle nog försökt stoppa honom själv om jag hamnade i liknande situation.
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Givetvis dödsstraff då för har man en gång gjort det kommer man ju aldrig att lära sig ändå (enligt tidigare resonemang)?

Tar man död på en annan person eller skadar en annan person och dör sjäv på kuppen på grund av dumhet så visst. Why not?

Slangar man över och bryter ryggen, visst, synd som fan om personen eftersom man offtast inte räknar med det kan hända, men man ska inte pussa och gråta över spilld mjölk. Personen gjorde det inte under tvång precis.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
meningen var att stoppa motorcyklisten, säger Pierre Voltaire till Sveriges Nyheter.
Det var en tjyv på en fyrhjuling, vart får dom "motorcyklist" ifrån? :va

För övrigt tycker jag det är tråkigt både för tjyvens anhöriga och han som körde bilen. Han får leva med det faktum att han tagit livet av en människa och det kan inte vara särskilt skoj.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Det är upp till var och en att bedömma men enligt min mening så orsakar man skada på någon annan för att man inte är mogen nog att inse att man riskerar andra så ska man straffas hårt för det.

Ett synsätt vilket innebär att också den snubbe som fick hojen stulen skall straffas hårt för det eftersom han medvetet utförde ett brott för att skada någon annan, dödsstraff på den snubben med?

Själv tycker jag inte att någon av dem förtjänar en kula i nacken...

Och likväl som jag skulle vilja ge nån stryk som stjäl min hoj... så är jag en passionerad öl-älskare som blir förbannad om någon full 23-åring snor min bärs på krogen. Förtjänar han ett nacksott för det? Givetvis inte, men en smäll på snoken kan han gott få ta.
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Det var en tjyv på en fyrhjuling, vart får dom "motorcyklist" ifrån? :va

För övrigt tycker jag det är tråkigt både för tjyvens anhöriga och han som körde bilen. Han får leva med det faktum att han tagit livet av en människa och det kan inte vara särskilt skoj.

Nope, Han borde få kompensation för att han utsattes för den situationen.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Ett synsätt vilket innebär att också den snubbe som fick hojen stulen skall straffas hårt för det eftersom han medvetet utförde ett brott för att skada någon annan, dödsstraff på den snubben med?

Själv tycker jag inte att någon av dem förtjänar en kula i nacken...

Och likväl som jag skulle vilja ge nån stryk som stjäl min hoj... så är jag en passionerad öl-älskare som blir förbannad om någon full 23-åring snor min bärs på krogen. Förtjänar han ett nacksott för det? Givetvis inte, men en smäll på snoken kan han gott få ta.
Tycker du inte att det är lite småaktigt att slå¨ss över en öl som kostar 59:-? Det drabbar ju knappast någon fattig.
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Ett synsätt vilket innebär att också den snubbe som fick hojen stulen skall straffas hårt för det eftersom han medvetet utförde ett brott för att skada någon annan, dödsstraff på den snubben med?

Själv tycker jag inte att någon av dem förtjänar en kula i nacken...

Och likväl som jag skulle vilja ge nån stryk som stjäl min hoj... så är jag en passionerad öl-älskare som blir förbannad om någon full 23-åring snor min bärs på krogen. Förtjänar han ett nacksott för det? Givetvis inte, men en smäll på snoken kan han gott få ta.

Han försökte förhindra brottslingen att komma undan. Sen så har säker killen kört som en idiot eftersom han var uppe på trottoaren när det hände så det orsakades av att han tillgrep någon annans egendom som utlöste en stressreaktion hos ägaren som handlade instinktivt. Inegn skuld för det.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
..men om jag slangar över och dör och sen snor nån min hoj när jag ligger i diket och så blir han påkörd av en av mina polare som sett det hela och så dör båda två.. vem fick vad han förtjänade då?

..eller om jag åker på min hoj och får en stroke och dör och krashar rakt in i en zigenarfamilj som också dör, är jag då ett rasistiskt svenne svin som dog?

eller om alla i hela världen utom jag dör, är det då mitt fel?



:rolleyes: pajastråd (som alltid när sånt här är uppe).
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
..men om jag slangar över och dör och sen snor nån min hoj när jag ligger i diket och så blir han påkörd av en av mina polare som sett det hela och så dör båda två.. vem fick vad han förtjänade då?

..eller om jag åker på min hoj och får en stroke och dör och krashar rakt in i en zigenarfamilj som också dör, är jag då ett rasistiskt svenne svin som dog?

eller om alla i hela världen utom jag dör, är det då mitt fel?



:rolleyes: pajastråd (som alltid när sånt här är uppe).

:D Sant,, vilket dilemma. Pallar inte räkna på det. Man får ha olika åsikter om sånna saker.. :rolleyes:
 

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Leksand
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Vilken jävla snorungeattityd det är på SH....

Citat:" Jag tycker han fick vad han förkänar för han har säkerligen stulit förr "

Vad är det värsta man varit med om då? Skitit i byxorna eller? Nej för fan torka er bakom öronen och håll käft tills ni varit med om lite i livet.

Undrar vad ni säger den dag ni klipper ett litet barn för att ni åkte 150 på 70 väg? Dödsstraff då oxå?
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Vilken jävla snorungeattityd det är på SH....

Citat:" Jag tycker han fick vad han förkänar för han har säkerligen stulit förr "

Vad är det värsta man varit med om då? Skitit i byxorna eller? Nej för fan torka er bakom öronen och håll käft tills ni varit med om lite i livet.

Undrar vad ni säger den dag ni klipper ett litet barn för att ni åkte 150 på 70 väg? Dödsstraff då oxå?
Härligt uppvisande av gedigen pensionärsattityd :tummenupp
Det var väl inte så att han gick ut för att döda killen, han skulle bara få stopp på honom. Det gick som det gick.

Om jag klipper en unge i 150 på 70-väg och dör av fallet så ja, då fick jag väl stå mitt kast.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Skulle tippa på att han även får nödvärnsexens i sin dom eller hoppas jag ialf.
Skulle jag se någon pilla på min egendom är det bara ta upp närmaste tillhygge och dra personen över benet och ge ett extra slag och hävda nödvärnsexess.
Ibland handlar man inte befogat i alla sammanhang, därför finns nödvärnsexess. Därför man inte ska slå någon med tex teleskop batong.

Polisen kan inte hävda det då de ska vara tränade att handla rätt. Hade man ringt polisen hade inget hänt.
Önskar inte livet ur personen men lite öm hade inte skadat.
 

Bache

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Borås
Hoj
beslutsångest
Fan va alla tar det seriöst att de snor en hoj. Typ som om hojen är HELA LIVET. Jag hade personligen inte brytt mig om nån stulit hojen. Ok det hade varit tråkigt med en uppbruten husdörr och klart man känner sig otrygg om nån är hemma och tar saker av en, men att sitta och säga att folk förtjänar att dö, dödstraff etc etc är ju såååååååååå jävla barnsligt. Det är bara en hoj och det har man för fan försäkringar för.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top