MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
VAAA!!!

Tror inte du ska uttrycka dig på det viset......det är faktiskt så att tjuvar är i
minoritet i samhället, och rent logist/statistiskt även här!

Och jag tror det är många fler än JAG som tar VÄLDIGT illa vid mig om du
påstår att jag STULIT bara så mycket som ett begagnat gem!

Till er andra:

Sätt er ner i skön fåtölj och analysera ert liv.......

Tänk er sen att telefonen ringer och ni får ett sånt besked:
" Din son/dotter/bror/syster/bästa kompis/flickvän/......har avlidit."

Hur mycket skulle ni sen HURRA! för att tjuven fick vad han tålde.

Dags att ta ett steg till framåt...in i vuxenvärlden.....?

KentW

en vän och arbetskamrat körde av vägen in i ett träd o dog när han var stupfull. Kanon säger jag. Han tog ingen annan med sig i sin idiotfärd. Samma sak om det varit en bekant eller familjemedlem i detta fallet. Fattar dom inte vid 23 års ålder att det är helt fel att tillgirpa annans egendom, och så pass dyr egendom dessutom så kommer dom aldrig lära sig det och blir därför endast en evig börda med socialkontakter, anstalter m.m. för släkten. Nu kan dom också pusta ut.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jo visst men det är bara 1 sommar,alla sommrar är borta för den killen

Ja men ge fan i andras saker då så hade han haft några sommrar kvar.....

Han visste ju vad han gjorde när han snodde den, han kanske skule funderat över vad som kan hända då....
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Mannen vaknade av att nån stal hans 3 motorcyklar, sen åker han runt och letar och i ett industriområde får han syn på en fyrhjuling som han tycker är ute alldeles för sent om natten, klart misstänkt, så då kör han helt enkelt ihjäl killen.

eller har jag missat nåt?

Hoppas han inte kommer lindrigt undan, borde ju minst bli dråp iaf, ingen kan väl hävda att de inte vet att det är farligt att bli överkörd
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
en vän och arbetskamrat körde av vägen in i ett träd o dog när han var stupfull. Kanon säger jag. Han tog ingen annan med sig i sin idiotfärd. Samma sak om det varit en bekant eller familjemedlem i detta fallet. Fattar dom inte vid 23 års ålder att det är helt fel att tillgirpa annans egendom, och så pass dyr egendom dessutom så kommer dom aldrig lära sig det och blir därför endast en evig börda med socialkontakter, anstalter m.m. för släkten. Nu kan dom också pusta ut.

Ja när man är så gammal som 23 så borde man veta bättre....!?
Du.....23åringar är i allmänhet inte ens torr bakom öronen........dom har
massor kvar att lära sig!!!

DET ser man inte minst HÄR på SH......suck!

JAG hoppas bara att alla dom HINNER lära sig innan det är för sent......

Tex. .....Att man inte är F1-förare bara för att man hällt is en massa alkohol.

Att barn är mjuka....och bilar är hårda!

KentW
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Till er andra:

Sätt er ner i skön fåtölj och analysera ert liv.......

Tänk er sen att telefonen ringer och ni får ett sånt besked:
" Din son/dotter/bror/syster/bästa kompis/flickvän/......har avlidit."

Hur mycket skulle ni sen HURRA! för att tjuven fick vad han tålde.

Dags att ta ett steg till framåt...in i vuxenvärlden.....?

KentW

Sen kan man förstås vända på det hela. Om tjuven hade varit i livet kan man tänka sig otaliga samtal i framtiden från polis/myndigheter/vänner/bekanta:

"Du, någon har stulit din/gjort inbrott i ditt hus-bil-något/förstört [något dyrbart föremål]" flersiffrigt antal ggr. Självklart är det olyckligt att någon fått sätta livet till men ger man sig på någon annans egendom lär man vara lite införstådd med att man riskerar att råka illa ut. En bankrånare kan väl inte vara helt säker på att gå med livet i behåll om bylingen står med skarpladdade vapen utanför? Och sen undrar jag varför inte tjuven stannade under jakten, var det verkligen värt att sticka trots att han var jagad? Onekligen var det så...
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Sen kan man förstås vända på det hela. Om tjuven hade varit i livet kan man tänka sig otaliga samtal i framtiden från polis/myndigheter/vänner/bekanta:

"Du, någon har stulit din/gjort inbrott i ditt hus-bil-något/förstört [något dyrbart föremål]" flersiffrigt antal ggr. Självklart är det olyckligt att någon fått sätta livet till men ger man sig på någon annans egendom lär man vara lite införstådd med att man riskerar att råka illa ut. En bankrånare kan väl inte vara helt säker på att gå med livet i behåll om bylingen står med skarpladdade vapen utanför? Och sen undrar jag varför inte tjuven stannade under jakten, var det verkligen värt att sticka trots att han var jagad? Onekligen var det så...

Tänk ett steg till........?

VARFÖR tror du att poliserna har en omfattande utbildning bakom sig innan
dom får ge sig ut på egen hand och jaga brottslingar....med tex. bil...?

KentW
 

njelger

Guest
Han försökte bara stoppa honom , det gick lite illa. Arga katter får rivet skinn. Att köra mc är farligt. Att köra stulen mc är farligare.
 

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
På g...
så som de flesta tycker här, så borde man införa dödsstraffet när man stjäl en mc. Å andra sidan så skulle samma personer börja gråta över att det är barbariskt med dödsstraff i Sverige. Dubbelmoral. Personligen skulle jag offrat oändligt många mc och materiella saker för att rädda en livet på en människa, däremot inte riskerat min eget liv(ligger i människans natur).
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Sen kan man förstås vända på det hela. Om tjuven hade varit i livet kan man tänka sig otaliga samtal i framtiden från polis/myndigheter/vänner/bekanta:

"Du, någon har stulit din/gjort inbrott i ditt hus-bil-något/förstört [något dyrbart föremål]" flersiffrigt antal ggr. Självklart är det olyckligt att någon fått sätta livet till men ger man sig på någon annans egendom lär man vara lite införstådd med att man riskerar att råka illa ut. En bankrånare kan väl inte vara helt säker på att gå med livet i behåll om bylingen står med skarpladdade vapen utanför? Och sen undrar jag varför inte tjuven stannade under jakten, var det verkligen värt att sticka trots att han var jagad? Onekligen var det så...

Tyvärr är det rent för många som tycker att brottlingen är ett offer för sin barndom eller andra omständigheter och att samhället har en skyldighet att hjälpa dom på fötter igen. Det dom inte ser är hur dom hånas och brotten fortsätter.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Han försökte bara stoppa honom , det gick lite illa. Arga katter får rivet skinn. Att köra mc är farligt. Att köra stulen mc är farligare.

NEJ! Han miste livet...!!

Och det sitter vi här och debatterar som om det vore SM-finalen han förlorade.

KentW
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
så som de flesta tycker här, så borde man införa dödsstraffet när man stjäl en mc. Å andra sidan så skulle samma personer börja gråta över att det är barbariskt med dödsstraff i Sverige. Dubbelmoral. Personligen skulle jag offrat oändligt många mc och materiella saker för att rädda en livet på en människa, däremot inte riskerat min eget liv(ligger i människans natur).

Dödsstraff är skitbra. Varför ska vi betala för dom som aldrig blir bättre? Mat och husrum i eviga tider. Kan dom inte bete sig så antingen en öde ö där dom kan slå ihjäl varandra eller en injektion så dom slipper orsaka skit för befölkningen.

Avlivar man inte en hund för den biter och inte lär sig att det är fel?

Avlivar man inte en häst om den visar sig oridbar?

Det naturliga hade varit att fördriva eller ta död på de individer som orsakar kaos i gruppen (samhället), det har alltid varit så. Men sen finns det nötter som tror på att vi är över naturens och inte behöver följa dessa regler som finns för en anledning.
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Tänk ett steg till........?

VARFÖR tror du att poliserna har en omfattande utbildning bakom sig innan
dom får ge sig ut på egen hand och jaga brottslingar....med tex. bil...?

KentW

Ok, då vet vi att du skulle låta tjuven dra iväg om du så såg han stjäla din hoj mitt framför ögonen. Jag skulle inte göra det.
 

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Honda CBR 900
Grejjen är ju att mc-körning/ -åkning/ -ägande/ -gemenskap/ -kultur är något som är en mycket stor passion för väldigt många. Man lägger ner mycket tid, arbete, pengar på något som strikt sett är ganska icke livsnödvändigt men för jäkla trevligt, kul, spännande, mysigt o allt sånt, kanske t.o.m tufft och häftigt. Så angreppet blir så mycket större än om man blivit av med en sak som lättare kan ersättas t ex en platt-tv. Den finns ju oftast i affären och kan ersättas på ett annat sätt. Det är ju oftast så att man inte har blingat, pimpat, modifierat, strippat och tagit hand om sin tv som en mc. Sen är det ju inte så att man tar med sig tv:n och samlas ett gäng i en gammal gymnastiksal och kollar på star trek eller sagan om ring ihop och har gemenskap. Så att bli av med mc:n, för att någon inte kan hålla fingrarna i styr, är ju så mycket större än att bara bli av med en pryl.

Då blir man jefligt gramse liksom ...
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
snor man en mc får man fan ta konsekvenserna
dvs man gör det med livet som insats...

tänk på killen vars hoj blivit stulen.. hela sommaren är fucked up

Va f..n är en sommar mot ett människoliv ? Dumt att sno prylar från andra JA, men killen som blev ihjälkörd har säkert nån som kommer sakna honom...
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Vilken fin rubrik! Bättre än så blir det inte! :tummenupp
En skit mindre! Jag saknar inte den typen av människor.
Som man sår, får man skörda!
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Vilken fin rubrik! Bättre än så blir det inte! :tummenupp
En skit mindre! Jag saknar inte den typen av människor.
Som man sår, får man skörda!

Jepps. Håller med. Hade han åkt fast hade han släppts och varit på någon annans hoj till helgen.
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Tyvärr är det rent för många som tycker att brottlingen är ett offer för sin barndom eller andra omständigheter och att samhället har en skyldighet att hjälpa dom på fötter igen. Det dom inte ser är hur dom hånas och brotten fortsätter.

Nu pratar du om en helt annan sak...........

Och brott/straff kan man diskutera från flera olika utgångspunkter.........

JAG tycker att ALLA ska hållas ansvariga för sina handlingar, sen tror inte jag
att DÖDEN är relevant straff för en stöld av en fyrhjuling.

OCH framförallt vänder jag emot att så många under anonymitetens mantel
hävdar att han FICK VAD HAN FÖRTJÄNADE!

Vilket straff tycker ni en stuntande mcåkare som rammar en barnvagn ska ha??

Rent hypotetiskt.....? Innan det händer på riktigt, så vi vet...vad vi ska tycka!

KentW

Ok, då vet vi att du skulle låta tjuven dra iväg om du så såg han stjäla din hoj mitt framför ögonen. Jag skulle inte göra det.

Nej....det skulle jag inte göra.....följa efter honom tills han fick slut på soppa,
under tiden ringa efter polisen så att dom fick göra det jobb dom är utbildade för.

Nu kanske du förstår....?

KentW
 
Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Nu pratar du om en helt annan sak...........

Och brott/straff kan man diskutera från flera olika utgångspunkter.........

JAG tycker att ALLA ska hållas ansvariga för sina handlingar, sen tror inte jag
att DÖDEN är relevant straff för en stöld av en fyrhjuling.

OCH framförallt vänder jag emot att så många under anonymitetens mantel
hävdar att han FICK VAD HAN FÖRTJÄNADE!

Vilket straff tycker ni en stuntande mcåkare som rammar en barnvagn ska ha??

Rent hypotetiskt.....? Innan det händer på riktigt, så vi vet...vad vi ska tycka!

KentW

:felämne Det var inte det tråden handlade om.
Vi snackar om regelrätta ligister, erkända tjuvar här!
Hur kom vi in på hederligt köpta MC, och duktiga förare, som ändå trots allt kan drabbas av olyckliga omständigheter, olyckor kan ske.. men MC-stölder är inte precis ngr olyckor, utan oftast "planerade" illdåd! Dessuom brukar väl stuntare hålla till på avskilda platser..
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Nu pratar du om en helt annan sak...........

Och brott/straff kan man diskutera från flera olika utgångspunkter.........

JAG tycker att ALLA ska hållas ansvariga för sina handlingar, sen tror inte jag
att DÖDEN är relevant straff för en stöld av en fyrhjuling.

OCH framförallt vänder jag emot att så många under anonymitetens mantel
hävdar att han FICK VAD HAN FÖRTJÄNADE!

Vilket straff tycker ni en stuntande mcåkare som rammar en barnvagn ska ha??

Rent hypotetiskt.....? Innan det händer på riktigt, så vi vet...vad vi ska tycka!

KentW

gillar det sunda upplägget :tummenupp

Jag tycker han fick vad han förkänar för han har säkerligen stulit förr och om han kommit undan hade han gjort det igen. Hade han åkt fast hade han fått lite böter och sen fortsatt sin bana som troligtvis hade eskalerat till värre saker så som dråghandel m.m. Dessutom hade ägaren fått tillbaka en hoj med stöldskador som kostar honom 3000:- i självrisk som han kanske sparade till en semester.

Sen till den andra frågan.. (skitbra faktiskt att du frågar)

om man på grund av dumhet, t ex slangar där andra utsätts för risker så får man ta det man får i form av skador eller värre anser jag. Det är upp till var och en att bedömma men enligt min mening så orsakar man skada på någon annan för att man inte är mogen nog att inse att man riskerar andra så ska man straffas hårt för det. Riskerar man däremot bara sitt eget liv på enskild plats eller man är en grupp där alla är medvetna om att det finns risker så är det ens eget val. Man ska inte utsätta andra som inte är med på dom premisserna.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Nej....det skulle jag inte göra.....följa efter honom tills han fick slut på soppa,
under tiden ringa efter polisen så att dom fick göra det jobb dom är utbildade för.

Nu kanske du förstår....?

KentW

Ska du sitta och lyssna på dem när de gör kontorsarbete? För du inser väl att din nyss anmälda hojstöld förmodligen inte är så högt prioriterad att de kommer ta upp jakten åt dig. Ett par månader kommer du dock få ett fint papper där det står att de lägger ner målet i brist på bevis, trots att du har gett dem vittnen, egna vittnesmål samt adressen till han som troligtvis har gjort det.

Jag önskar dig lycka till.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top