MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Dödsstraff för stöld.. Det kan de syssla med någon annanstans..
Givetvis skall man straffas för det man gör men det får ju finnas gränser..
Nä Offentligt spöstraff och städa bajamajor på festivaler + Det vanliga straffet.. =)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kan inte rå för det men jag tycker tjuven får skylla sig själv.... GE FAN I ANDRAS SAKER!!!! Hur svårt kan det vara!!!! Sen är det lite i överkant att önska livet ur någon pga av det! Han skulle säkert bara stoppa dom och allt gick lite för fort.... Det är för sent nu att ändar på det iaf.... MEN jag tycker personligen han gjorde HELT RÄTT!!! Jag hade gjort samma sak!!! Sen om det är det bästa kan inte jag svara på men så är det!!!

En applåd till han som stod upp och tog saken i egna händer i det här fallet...!!!!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Han kanske hindrades från att köra ihjäl någon annan med den stulna 4hjulingen nu.

Trist att han dog men det är ju inte helt riskfritt med den hobbyn,alltid någon som ledsnar,även polisen.

Henrik
 

leffa33

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
östersund
Hoj
honda cbr600f -99
Kan inte rå för det men jag tycker tjuven får skylla sig själv.... GE FAN I ANDRAS SAKER!!!! Hur svårt kan det vara!!!! Sen är det lite i överkant att önska livet ur någon pga av det! Han skulle säkert bara stoppa dom och allt gick lite för fort.... Det är för sent nu att ändar på det iaf.... MEN jag tycker personligen han gjorde HELT RÄTT!!! Jag hade gjort samma sak!!! Sen om det är det bästa kan inte jag svara på men så är det!!!

En applåd till han som stod upp och tog saken i egna händer i det här fallet...!!!!

Ja jag skulle bli tokig om nån tog min mc men inte skulle det vara värt att döda någons bror son pojkvän eller vän för det,jag har försäkrat så det kostar 8000 tror jag om det skulle hända,och det känns inte som det skulle vara ett lämpligt straff med döden för det,Och om vi ska vara äliga hur många här på sporthoj har inte stulit något nån gång ?
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Sade aldrig att döden står i proportion till en stulen MC men att inte inse att risken finns där är väl naivt. Ger man någon en smäll på käften på krogen förväntar man sig väl en reaktion.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Ja jag skulle bli tokig om nån tog min mc men inte skulle det vara värt att döda någons bror son pojkvän eller vän för det,jag har försäkrat så det kostar 8000 tror jag om det skulle hända,och det känns inte som det skulle vara ett lämpligt straff med döden för det,Och om vi ska vara äliga hur många här på sporthoj har inte stulit något nån gång ?

Jag pluggar, vart ska jag få ram ca 8000:- i självrisk? Och när kommer jag få en ny hoj eller pengar av försäkringsbolaget då? HELA sommaren är förstörd!!!!
HUR SVÅRT ÄR DET ATT GE FAN I ANDRAS SAKER?!?! :huvet
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Killen kommer få minst villkorlig dom.
Kan bli ännu värre...

Vad som sen är rätt kan man diskutera till döddagar.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Ja jag skulle bli tokig om nån tog min mc men inte skulle det vara värt att döda någons bror son pojkvän eller vän för det,jag har försäkrat så det kostar 8000 tror jag om det skulle hända,och det känns inte som det skulle vara ett lämpligt straff med döden för det,Och om vi ska vara äliga hur många här på sporthoj har inte stulit något nån gång ?
Stulit en hoj menar du? Eller? För om det är pennor från kontoret, då kan vi även fråga hur många som har dödat. Det gjorde jag ett dussin gånger senast igå. Flugor då.
 

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -12
Tycker att det är tråkigt att tjuven dog men fullt förståligt att ägaren jagade efter och försökte stanna honom. Känns dock som tjuven får ta på sig en del av ansvaret, hade kunnat stanna och lämna 4hjulingen när som helst.
 

leffa33

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
östersund
Hoj
honda cbr600f -99
Jag pluggar, vart ska jag få ram ca 8000:- i självrisk? Och när kommer jag få en ny hoj eller pengar av försäkringsbolaget då? HELA sommaren är förstörd!!!!
HUR SVÅRT ÄR DET ATT GE FAN I ANDRAS SAKER?!?! :huvet

Jo visst men det är bara 1 sommar,alla sommrar är borta för den killen
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
precis! ger man nån en smäll på käften förväntar man sig en reaktion, inte att bli dödad men ibland händer även det, precis sammasak har hänt nu, någonting som egentligen inte skulle sluta så illa gjorde det!

Jag önskar livet ur idioten som inte tog på mig skyddsglasögon i söndags så jag nu ligger på sjukhus och kanske blir blind på högerögat, har dock inte slagigt ihäj honom....än :näsblod

Glaga inte på min "stavning"!! jag är inte van att titta på bara vänsterögat så jag trycker i lite fel ordning:p
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Killen ska ha en medalj såklart ! Första exemplet har statuerats. Kanske kan det vara värt att riskera livet för en värdetransport, men inte för en motorcykel. Killen som avlivade kräket gjorde oss en tjänst, han visade att det GÅR att sätta gränser och att kräken inte längre är tvärsäkra på att gå fria. Nu måste de kanske fråga sig själva innan de stjäl...tänk om jag blir överkörd och slaktad på en skitig trattoar ? Är det verkligen värt en joy ride på någons hoj ??
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
..............
Och om vi ska vara äliga hur många här på sporthoj har inte stulit något nån gång ?

VAAA!!!

Tror inte du ska uttrycka dig på det viset......det är faktiskt så att tjuvar är i
minoritet i samhället, och rent logist/statistiskt även här!

Och jag tror det är många fler än JAG som tar VÄLDIGT illa vid mig om du
påstår att jag STULIT bara så mycket som ett begagnat gem!

Till er andra:

Sätt er ner i skön fåtölj och analysera ert liv.......

Tänk er sen att telefonen ringer och ni får ett sånt besked:
" Din son/dotter/bror/syster/bästa kompis/flickvän/......har avlidit."

Hur mycket skulle ni sen HURRA! för att tjuven fick vad han tålde.

Dags att ta ett steg till framåt...in i vuxenvärlden.....?

KentW
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jo visst men det är bara 1 sommar,alla sommrar är borta för den killen

BRA ! SÅ många sommrar räddade för andra....Hämnde leder ingenvart, prevetion leder till ökad trygghet. Killen kommer DEFINITIV inte ta för sig av andras egendom fler gånger.

Kanske har killen räddat livet på ett antal andra genom att avliva svinet ? Nu vet bastarderna att det kan vara livsfarligt att ta för sig..de vet ju inte om de inte stöter på någon likadan så då behöver det inte gå lika långt. Jag kanske slipper jaga svinen med en yxa och en pitbull ? I vilket fall är han för mig en man med ryggrad och civilkurage.
 
Last edited:

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
ja lite fjantigt att önska livet ur någon som snor ens hoj. även om det är värt att straffas hårt för. men som sagt, tror knappast killen hade räknat med att tjuven skulle dö.

Kanske nån av den dödes polare lär sig något av detta. Det blir mindre tjuvar ute på gatorna..... Det blir mindre bry för oss. Bara possetiva saker som kommer ur en sån sak.

Folk är så dumma som tycker synd om folk som lever av att skada andras egendom eller person. Hela detta "ta med silkesvantarna" är moralisk crap. Det funkar aldrig, dom lär sig aldrig och vi får liga med feta premier. Nä, enligt MIN mening fick han ett bra straff och hans polare en bra tankeställare. :glömdet
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
fast nu var det väl inte så att tjuvarna får läsa : man jagade ikapp person som stal hans mc och dödade honom..

nu får det ungefär samma effekt som när en stackars hederlig mc-förare krockar med en bil och dör.. du tänker fan va sorgligt vilken otur, men inte fan slutar du köra själv..

Han som däremot stal hojen. HAN ångrar sig öch skulle nog aldrig sno nått igen..

Så ut nu och slå ihjäl folk som stjäl hojar av er så vi får bättre löpsedlar och skrämmer svinen!;)
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Ja, en smäll tillbax, inte en kula genom skallen...
Nej, men det händer. Därför slår man inte folk på käften hur som helst på krogen.

Alla val i livet har konsekvenser, och att bli tjuv har som följd att livet inte blir så lätt, snuttigt och långt som det kanske annars hade varit (förutom i Sverige då).
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top