MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Lätt att göra en miss i fyllan och villan om man inte vet var man ställde sitt glas. Eller?
Men kan man inte hålla koll på sina och andras saker i fyllan så ska man kanske inte vistas ute. Är ändå en kalkylerad risk att dricka sig full och inte kunna håll på sitt eget glas, så kanske man förtjänar en smäll på snoken. Du kanske lyckats dricka gratis på detta sett för självrisken under ditt krogliv.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Härligt uppvisande av gedigen pensionärsattityd :tummenupp
Det var väl inte så att han gick ut för att döda killen, han skulle bara få stopp på honom. Det gick som det gick.

Om jag klipper en unge i 150 på 70-väg och dör av fallet så ja, då fick jag väl stå mitt kast.

Du får nog plugga lite mera läsförståelse...

Om du klipper ungen men INTE dör, är det då ok att ungens farsa kör efter dig och "råkar" ha ihjäl dig? "Det gick som det gick..."
 

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Leksand
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Härligt uppvisande av gedigen pensionärsattityd :tummenupp
Det var väl inte så att han gick ut för att döda killen, han skulle bara få stopp på honom. Det gick som det gick.

Om jag klipper en unge i 150 på 70-väg och dör av fallet så ja, då fick jag väl stå mitt kast.

Jo dog du i fallet var det kanske dig väl unt,men jag tänkte mer att du skulle grillas i en stol typ....
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Vad fruktansvärt tragiskt,en ung mäniska med hela livet framför sej.Priset en sketen motorcykel som det bara är att köpa en ny av.Jag har stulit pennor och sånt på jobbet om man ska jämföra det så borde någon bryta ett par ben på mej och kanske 2-3 tänder urslagna då eller??????????????????????????????

Är man 23 år och är ute och stjäl hojjar på nätterna så har man inte hela livet framför sig. Det var garanterat "another day at work".
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Fan va alla tar det seriöst att de snor en hoj. Typ som om hojen är HELA LIVET. Jag hade personligen inte brytt mig om nån stulit hojen. Ok det hade varit tråkigt med en uppbruten husdörr och klart man känner sig otrygg om nån är hemma och tar saker av en, men att sitta och säga att folk förtjänar att dö, dödstraff etc etc är ju såååååååååå jävla barnsligt. Det är bara en hoj och det har man för fan försäkringar för.
Bra då vet jag. När är du inte hemma nästa gång så jag kan komma och hämta den?
Du får nog plugga lite mera läsförståelse...

Om du klipper ungen men INTE dör, är det då ok att ungens farsa kör efter dig och "råkar" ha ihjäl dig? "Det gick som det gick..."
Eh ja. Du kanske behöver träna lite läsförståelse om du inte greppat att det är budskapet i tråden ;)
Jo dog du i fallet var det kanske dig väl unt,men jag tänkte mer att du skulle grillas i en stol typ....
För killen som fick hojen snodd grillade tjuven i en stol eller?
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Ja, en smäll tillbax, inte en kula genom skallen...

Nej, men det händer. Därför slår man inte folk på käften hur som helst på krogen.

Alla val i livet har konsekvenser, och att bli tjuv har som följd att livet inte blir så lätt, snuttigt och långt som det kanske annars hade varit (förutom i Sverige då).

:D Jag som tänkte skriva "Va? Men du bor ju i Malmö?" när jag såg att till och med en från Jonsered förstod och då föll ju allt pladask...
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Eh ja. Du kanske behöver träna lite läsförståelse om du inte greppat att det är budskapet i tråden ;)

No shit Sherlock! Men DITT inlägg svarade ju med att man dör i samband med brottet man begår, inte att nån annan dödar en för det. Hade MC-tjuven kört av vägen och strukit med hade det varit en annan femma...
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
No shit Sherlock! Men DITT inlägg svarade ju med att man dör i samband med brottet man begår, inte att nån annan dödar en för det. Hade MC-tjuven kört av vägen och strukit med hade det varit en annan femma...
Om man nu begår ett straff så hoppas jag verkligen att man får ett brott för det :mad:

Hade du seriöst bara stått och tittat med chipsskålen i tassen medan en okänd man tar din hoj ifrån dig? Trodde inte heller det...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det finns 2 typer av människor,de som tycker det är viktigast att få tillbaka sina prylar oskadda och de som tycker det är viktigare att vad som än händer med prylarna straffa den som tog dom.

Ska jag ha tillbaka mina saker ska dom vara oskadda.

Henrik
 

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Huddinge, snättringe
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Hade man kunnat lita på att polisen gjorde sitt jobb så hade detta nog inte hänt. Tyvärr ser verkligheten helt annorlunda ut, rent ut sagt så skiter polisen i denna typ av brott och därför väljer en del att lösa det själv med oviss utgång.. Ju mindre polisen visar intresse ju mer får man räkna med att allmänheten själv löser problemet.
 

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Leksand
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Bra då vet jag. När är du inte hemma nästa gång så jag kan komma och hämta den?

Eh ja. Du kanske behöver träna lite läsförståelse om du inte greppat att det är budskapet i tråden ;)

För killen som fick hojen snodd grillade tjuven i en stol eller?


LOL

Hmmmm Du känns lite trög på nåt vis? :arsele Vilken del är det du inte fattar?

Att fadern till barnet dödar dig eller att dödsstraff skall utömas?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Ska jag ha tillbaka mina saker ska dom vara oskadda.

Henrik

Hur kan de vara oskadda när någon äcklig sate har kört tex din moppe?

Att fadern till barnet dödar dig eller att dödsstraff skall utömas?

Skulle jag köra ihjäl en unge under påverkan eller pga grov vårdslöshet, har han med all rätt att utdöma sitt straff.
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
LOL

Hmmmm Du känns lite trög på nåt vis? :arsele Vilken del är det du inte fattar?

Att fadern till barnet dödar dig eller att dödsstraff skall utömas?
Om jag klipper en unge som leker mitt på vägen när jag brassar satan så att denne ådrar sig en skada och jag sedan smiter från platsen, så är det helt okej för snorisens farsa att jaga mig så länge han behagar oavsett utgång.

Dödsstraff kan man inte få så varför är det ens med i frågan?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Somliga straffar gud direkt.

Vissa här verkar tro att MC-ägaren straffade tjuven med döden men så är ju knappast fallet för det här var ju troligen en olycka

Att vara tjuv innebär ju att man har ett yrke förknippat med vissa risker. Inte förtjänade tjuven att dö men nu gjorde han det och det finns väl ingen anledning för oss att vara ledsna för det?
 

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Somliga straffar gud direkt.

Vissa här verkar tro att MC-ägaren straffade tjuven med döden men så är ju knappast fallet för det här var ju troligen en olycka

Att vara tjuv innebär ju att man har ett yrke förknippat med vissa risker. Inte förtjänade tjuven att dö men nu gjorde han det och det finns väl ingen anledning för oss att vara ledsna för det?

Word!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ska jag ha tillbaka mina saker ska dom vara oskadda.

Henrik

Det där gäller väl bara på dom saker du har försäkrat? Säsongen har för dom flesta inte börjat ännu och jag tror många hojar kan sakna försäkring just nu.

Och oregistrerade hojar är som regel inte försäkrade alls, vilket mycket väl kan vara fallet med en fyrhjuling.
 

Sseebbee

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Hammarö
Hoj
Xr 650
En mc är ju något väldigt betydande fullt men fortfarande en sak, men inte fan kör man in i någon för att försöka stoppa honom. Man borde ju veta riskerna med att köra på någon, om det nu var med meningen?. Om det nu inte var meningen, så borde man ju förstå att det kan sluta olyckligt för båda. Skulle någon till exempel sno min MC skulle jag bli jävligt förbannad. men skulle nog förstå att det är en väldigt liten risk mot den risken jag kommer att ta under jakten samt att få tillbaka min mc utan att skada någon annan.

Men det är en annan sak att tänka än att agera.
Men en mäniska är ju en mäniska, i båda fallen var besluten dåliga oavsett.

Tror inte att personen som körde på 23 åringen skulle uppskatta ett pris för någon som har dött, eller en klapp på axel och höra vilken bra grej man har gjort, det är något han kommer att leva med tills han dör oavsett om det var meningen eller inte, samma även på 23 åringens sida.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top