MC-tjyveri ledde till döden

Status
Ej öppen för fler svar.

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Förstår personen som fick sin hoj stulen men känner medlidande för den döda killens familj, även om han inte var en helylle och ärlig person så var han ändå någons barn el syskon.
Tycker samtidigt synd om personen som körde över killen som får leva med det resten av livet, att han kört över/dödat en annan människa. Många gör dumma saker i stundens hetta men jag hade fan inte velat ha en människas liv på mitt samvete pga av en SAK! Även om det var en olyckshändelse så vart det föraren som körde över killen.

Ting kan alltid ersättas men inte liv.

Kan inte sägas bättre, det hela är ju tragiskt ur alla perspektiv.
En del här på SH verkar sakna empati helt, ochså tragiskt. :(
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Eller så trappas det upp en nivå och tjyvarna börjar skjuta med pistol mot den som förföljer dem... sen skjuter offret med pistol mot tjyvarna... sen istället för att sno hojen så skjuter tjyven offret först och sen kör därifrån lugnt... och sen byter vi namn på Sverige till Johannesburg.

Eye for an Eye leaves both sides blind.

Då får offret vara blind medan förövaren har sin syn kvar.ok eller??????
 

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
Är det inte så att man ska visa civilcourage?? vilket den här killen gjorde, tror inte någon här skulle sitta och titta på om man vaknar och någon håller på snor ens prylar, och sen är det inte meningen att killen skulle köra ihjäl sig. Kan ju vara en ide att lära sig köra pinalerna man snor. Olyckor händer, slår du en kille på käften för att han slagit dig så kan han dö av det också.

Tycker han gjorde helt rätt, och är det nu så att gemene man ska visa ett civilcourage så lär det hända fler olyckor. Man bör kanske tänka på att killen som jagade antagligen hade ett adrenalin påslag utan dess like och det blev som det blev. Det var ju inte han som gjorde fel, han låg ju och sov. shit happens. Empati får inte tjyven av mig iaf, men lider med han som blev av med atv´n.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
visste inte att civilkurage betydde dödstraff......visste inte vi hade dödsstraff i sverige och att vanliga personer fick dela ut det......



Är det inte så att man ska visa civilcourage?? vilket den här killen gjorde, tror inte någon här skulle sitta och titta på om man vaknar och någon håller på snor ens prylar, och sen är det inte meningen att killen skulle köra ihjäl sig. Kan ju vara en ide att lära sig köra pinalerna man snor. Olyckor händer, slår du en kille på käften för att han slagit dig så kan han dö av det också.

Tycker han gjorde helt rätt, och är det nu så att gemene man ska visa ett civilcourage så lär det hända fler olyckor. Man bör kanske tänka på att killen som jagade antagligen hade ett adrenalin påslag utan dess like och det blev som det blev. Det var ju inte han som gjorde fel, han låg ju och sov. shit happens. Empati får inte tjyven av mig iaf, men lider med han som blev av med atv´n.
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Kan inte sägas bättre, det hela är ju tragiskt ur alla perspektiv.
En del här på SH verkar sakna empati helt, ochså tragiskt. :(

Ska man behöva känna empati för tjuvar , mördare och liknande "stjärnor" ?!
Aldrig. Inte en chans. Det låter som att du tycker att det är en rättighet att stjäla. (som ngn annan som trodde att tjuvens kompisar skulle hämnas).
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Var väl ett fall i usa där en student blev ihjälskjuten i en trädgård när han skulle fråga efter vägen eller så eller minns jag fel?

Trodde det var en tjuv var väl försvaret och helt ok enligt lagen där.

Har vissa paralleller till hur en del här resonerar tycker jag,skjut först och fråga sen.

Problemet med den inställningen är bara att svaren uteblir......

Henrik
 

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
Ska man behöva känna empati för tjuvar , mördare och liknande "stjärnor" ?!
Aldrig. Inte en chans. Det låter som att du tycker att det är en rättighet att stjäla. (som ngn annan som trodde att tjuvens kompisar skulle hämnas).

Många här verkar tycka att det var rätt åt han. Blanda inte in mördare o liknande, vi pratar om en tjuv som stal en atv och fick plikta med döden.
Ingen förtjänar att dö pga en stulen atv.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag hade en komppis som körde ihjäl en person.
Han körde en SUV i sidan på en micra, föraren avled. Min komppis körde lite över hastighet, men micran kom ut från triangel. Min komppis fick dagsböter.

Tyvärr har jag inte så mycket sympati för tjuven, det är få som stiger upp från den skitgrop de redan trampat ner i. Kanske inte gäller denhär personen men... En gång kriminell, alltid kriminell.

Finns otaligt många som utför småstölder för att få bo i ett fängelse över vintern, där de har de bra.
Att önska döden för dem är väl fel, men ett stort samhällsproblem är de iaf. Jag säger inte att det var rätt åt honom att han dog, men int bryr ja mig så mycket heller.
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Många här verkar tycka att det var rätt åt han. Blanda inte in mördare o liknande, vi pratar om en tjuv som stal en atv och fick plikta med döden.
Ingen förtjänar att dö pga en stulen atv.
Han råkade ut för en olycka som resulterade i hans egen död, något som han utan svårighet hade kunnat undvika genom att helt sonika låta andras saker vara. Således är det självförvållat och han får skylla sig själv. Ingen ska behöva plikta med livet för att gå över gatan men det finns dem som gör det med, dock inte sagt att det är rätt åt dem men olyckor händer ju. Somliga grupper borde bara drabbas lite hårdare lite oftare så hade allt varit mycket bättre.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Fan nästa gång jag ser nån köra mot rött, för fort eller nått annat brottsligt ska jag ramma honom för han kanske kör ihjäl någon, eller snor min hoj nästa gång.

Fattar inte hur man tänker när man tycker det är ok att dräpa nån för en "Mc" pengar och egendom är bara pengar och egendom, ett liv är faktiskt ett liv hur usel människa man än må vara.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Fan nästa gång jag ser nån köra mot rött, för fort eller nått annat brottsligt ska jag ramma honom för han kanske kör ihjäl någon, eller snor min hoj nästa gång.

Fattar inte hur man tänker när man tycker det är ok att dräpa nån för en "Mc" pengar och egendom är bara pengar och egendom, ett liv är faktiskt ett liv hur usel människa man än må vara.
Det tycker jag apselut att du ska göra då det drabbar dig personligen rätt av att dessa människor beter sig på detta viset :mad:

Glöm inte bort folk som tjyvåker på bussen eller stjäl saker på kontoret när du ändå är igång.
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Har noll empati för nån sleten jävla halv-apa som inte kan skilja mellan mitt och ditt. Önskar heller inte livet av någon pga nått jag läst om det så är Bush från US and A eller Mustafa från rinkeby, det engagerar mig helt enkelt inte. Däremot om det händer mig eller nån jag känner.
 

iop

Motard for life!!!
Gick med
11 May 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 990, KTM660, Macio 250
Jag hade inbrott i min bil för ett tag sen, vaknade mitt i natten kom ut tjuven var borta plus flera saker i ens bil, fan vad förbannad man blir på dessa tattar jävlar som inte kan ge fan i ens saker.
Om någon skulle vara på min mc eller bil igen och jag fick tag i den jäveln! Bryta bena, cutta armarna, dra han i kedja efter bilen. Blir så förbannad!
Hur fan kan man ha empati för tjuvar? :mad: Är ni tjuvar själva?:va Dom får skylla sig själva om dom blir påkomna eller råkar hamna under bilar. :gnissla
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Civilkurage är att göra NÅGOT och inte som 99% av den grå massan låta sig rövknullas. Nu blev det som det blev, kanske inte meningen...kanske ändå. Det spelar ingen roll. Vad som spelar roll är att killen hade ryggrad att GÖRA NÅGOT och visa att det här håller inte. Om sen kräket gick hädan...så be it. Ett kräk mindre. Jag skulle nog med premeditation inte avliva ett värdelöst kräk, men om han snubblade och låg där med skallfraktur skulle jag vända ryggen, gå och lämna fanskapet. Med gott samvete.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det tycker jag apselut att du ska göra då det drabbar dig personligen rätt av att dessa människor beter sig på detta viset :mad:

Glöm inte bort folk som tjyvåker på bussen eller stjäl saker på kontoret när du ändå är igång.

Såja det är lätt att sitta bakom skärmen och brösta sig:krama Men verkligheten är ju lite annorlunda när det gäller orsak/konsekvens.

Killen som gjorde detta ville säkert bara stoppa killen som snott den inte döda honom. Men det som förvånar mig är ni som på fullt allvar tycker killen förtjänade att dö pga en sketen "Mc":va Har själv fått hojar stulna 3 ggr och viss har jag vid upptäckten önskat livet ur asen som snott dom men det har bara varit en tanke inte en handling.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Ska man behöva känna empati för tjuvar , mördare och liknande "stjärnor" ?!
Aldrig. Inte en chans. Det låter som att du tycker att det är en rättighet att stjäla. (som ngn annan som trodde att tjuvens kompisar skulle hämnas).
Tror inte du förstått innebörden av ordet "empati". Det handlar inte om att hålla med eller heja på.
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Civilkurage är att göra NÅGOT och inte som 99% av den grå massan låta sig rövknullas. Nu blev det som det blev, kanske inte meningen...kanske ändå. Det spelar ingen roll. Vad som spelar roll är att killen hade ryggrad att GÖRA NÅGOT och visa att det här håller inte. Om sen kräket gick hädan...så be it. Ett kräk mindre. Jag skulle nog med premeditation inte avliva ett värdelöst kräk, men om han snubblade och låg där med skallfraktur skulle jag vända ryggen, gå och lämna fanskapet. Med gott samvete.

punisher_says_smile.png

:yoparty
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Några tankar kring ämnet:

Tjuven tjuvade en atv-bil, ingen mc.
Atv-bilar borde förbjudas och beläggas med dödsstraff.
Alla som förspråkar dödsstraff är i regel under 25, bor i småstad, har daglig kontakt med klasskamrater från lågstadiet och har tatueringar.
Mördaren som dödade tjuven ångrar sig nog nu, det skulle jag också göra om jag släckte ett liv.
Tjuvens tjuvkompisar kommer nog att hämnas på tjuvdödaren.

Där tar du fel. Du stämmer nog mer in på din egen beskrivning av dödsstrafförespråkare kan jag tänka mig. Jag är 43, har akademisk utbildning, har ett jobb som gör att jag kan unnan mig ett och annat, bor i en storstad och har aldrig i hela mitt liv använt mig av ett transfereringssystem...läs aldrig parasiterat på någon. Jag har ALDRIG stulit och är ostraffad. Jag har 2 barn och jobbar på ett kontor 9-5 och bara någon gång vart 10 år jagar värdelösa svin medelst yxa och kamphund. Annars läser jag en hel del...

Kräkets kompisar är lika värdelösa som kräket själv. De kommer aldrig att göra något, det kan du vara säker på. Det här är lama Sverige och inte maffias Ryssland, eller LA...och kräket som avlivades var knappast någon gangster med uppbackning utan en vanlig värdelös säck med skit som samhället slipper att släpa på. Hans skitsäckkompisar kommer att fortsätta punda ner sig på gas och hänga på sin lokala bajskrog med andra säckar fulla av skit och snacka om Berra som skulle joy rida någon annans ATV. Det där var INTE en maffia uppbackad kille som stal en lyxbil på uppdrag utan bara en vanlig bajskorv som ödet städade unda så att ingen trampade i den. De flesta skulle nog ångra sig för att ha släckt ett liv, men nu är det ju inte vad det handlar om.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top