MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Tack för SVT

Hej Hej allihopa.

Vill bara tacka alla som var med och arrangerade MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux samt ni som var med i JKay's grupp (som jag själv var med i) för en trevlig dag igår!!! :) :tummenupp

Min placering bakom den silvriga FJR 1300 och framför den röda Bandit S 650 kändes bra för mig. Kändes som det blev lite mindre gummiband för mig där än min ursprungliga placering 2 hojar längre fram.

Härliga vägar, en bra grupp och gott käk. Inte illa. :tummenupp

Perstorp var sista macken rundan stannade till innan returen till Eslöv? Där halva(?) gruppen hoppade av, inkl. Oas Backmarker/Reisleiter ?
Jag stack själv då, kändes som det blev så uppsplittrat då.
Men i ärlighetens namn så de sista 2 milen från Båstad och dit så kände jag mig ganska stel och hade trä smak i röva. Så det var skönt att ha lite kortare hem.
Jag åkte genom klippan och åkte ikapp några SH-are på väg till Helsingborg.
Stannade till på någon mc parkering där, de stod och snackade om hur snabba de är o kör som rossi å hela grejen. Konstigt att man fick slå av så mycket på gasen för att hänga EFTER er. :FU :arsele :hihi
Var tydligen någon göteborgare med i det gänget som verkade ganska trevlig, men som skulle sova över där (Helsingborg). Men sen ville jag inte stå där hela kvällen och snacka/lyssna på skit så jag fortsatte hemåt.

Ni som fortsatte tillbaka till Eslöv, missade jag mycket ?

Trodde att det skulle bli 2 tankningar på samma mack på samma dag, macken i Eslöv då. Jag hade hälften rätt, det blev 2 tankningar på macken i Båstad istället.



Tack igen för en trevlig tur!

Ska läsa från sida 338 (där inläggen från 2009-04-18 börjar) och framåt sen bara.
 

bal

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
2010 Honda CBR1000RAA
Vill också instämma med övriga här och tacka för en fantastisk dag igår!
Fint arrangemang, (och fint väder!), gott käk, trevligt hojfolk (lite trist för de som körde av.. hoppas att det gått "hyfsat" bra och inget allvarligt..)
Var ganska trött när jag väl kom hem igårkväll, blev ungefär 50 mil och det kändes lite i kroppen, kan jag säga!
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Om du höftar lite så blir det nog bra...:hihi.. det brukar vi kvinnor göra när vi stökar i köket så då kan ju ni karlar göra det när ni stökar i garaget..[/QUOTE]




Det gjorde jag. Från att ha varit hård som min ku... öhh mitt spett naj... stel helt enkelt så blev hon mjuk så vi verkligen kämpa för att hålla oss på vägen.
Höftar i lite till i veckan.
 

Sleipner

Sleipner
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Hjärup
Hoj
CB 900 Hornet 03
Kille med GPS heter David (bröt på engelska) och killarna framför han en på ktm och en på äldre CBR var Tomas och Anders:tummenupp

Tack för en Trevlig dag, Jag vek av vid Eket för min polare behövde tanka, tyckte det var en jämn grupp med vilsamt tempo!
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Nja, Wiwis blå Honda fixade hyfsasd :smasha på bilen själv...
Men själv var hon vid ganska gått mod som tur var. Mer irriterad över att det hänt än vad hon hade ont iaf...:krama

Om det här är hennes olycka så tycks det ha gått rätt bra för henne :)

17:59 Hörby. Trafikolycka på väg 1316 vid Munkarp där mc och personbil krockar. Mcföraren förd till sjukhus med lindrig handskada.
 
Last edited:

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hemska tanke!....och "enduro" blev det i nån kurva:D
Ska träna mer innan nästa runda:tummenupp
Än en gång,tack MCK Vilse för dagen...JKay och Maverik och resten av reiselejters...kanon!:yoparty
Jasså nu vet jag vem du är :p jag som låg "jaga" dig på gixxern bakom för det mesta:krama

ah duu....:rolleyes: Jag blev rädd att vi skulle tappa någon där så jag kolla som tusan så alla kom igenom. Vilket vi gjorde...Ubergruppen:yoparty

Jaa det gick bra som tur var :p lite enduro och lite balansering på asfalts kanten senare så var alla igenom :p
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Om det här är hennes olycka så tycks det ha gått rätt bra för henne :)

17:59 Hörby. Trafikolycka på väg 1316 vid Munkarp där mc och personbil krockar. Mcföraren förd till sjukhus med lindrig handskada.

Yes, brutet finger.

jätte jättetack till Sulan som skjutsade mig hela rundan efter att gräsklipparen lagt av! (Han har tjatat halva kvällen nu om att han inte fick nån uppmärksamhet)
Fan klagar du på Sulan!? :D


Vad var det egentligen som hände med din/hennes hoj? Bakhjulet något? :s
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Är det bara ett brutet finger så är hon tillbaka på en annan hoj om lite mer än en månad :) Värre om det är ledband det tar tid :gnissla

det jobbiga är att allt måste skötas utan att benet får böjas.

föresten har någon nått bra tips på hur man kan bära omkring på saker även om man måste ha två kryckor?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top