MCK Vilse - Skånevårenturen™ 2007 - 04 - 21

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Trött...slilten, glad och nöjd. Nu börjar stressen att ladda batterier, tömma minneskort, packa väskan och se till så ALLT som ska med...KOMMER med.
Korka upp en öl och bara njuta av dagens efterdyningar...imorgon...DÅ, vet ni....då är jag på STCC som fotograf! :yoparty

Tack alla som har kommit idag för att delta i denna enormt förträffliga runda och dessutom få se er alla igen. En del nya...ni är oxo välkommna. ;)
Gött kört idag! Min grupp hade bra disciplin och stort tålamod första 5-6 milen. Tyvärr fick 3 personer avvika för dom drog ner tempot så mkt så till och med JAG körde 8:eek:r långt fram o undrade var alla tag vägen.

Däremot fick jag bättre betyg för jämnare hastighet i gruppen och ingen gummibandseffekt!! (Mavve :blah :hihi)

Mina bilder kommer....senare....

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Tack för dagens tur! Mycket bra organiserat som vanlig när det gäller MCK-vilse. Kände igen nästa alla vägar eftersom vi på R.O.H brukar köra på dessa.

Micke, ditt tempo var jättebra. Precis lagom för mig. Ser fram emot NDR i juni.

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Tack för en kanondag!!

Sista biten innan vi tappade en kille var suveränt bra ! SJUKA VÄGAR
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Tippamåsen

Kör hellre än putsar
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
VTR1000
Tack som fan för en grymt skön runda...:yoparty
Framför allt Mavve..efter Båstad va tempot Prima för både mig och spättan..:tuttar
Skål!!!

FreddieFreak

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
*Avställd*Suzuki GSX-R 1100W -98,a
Roligt o få se att alles gott bra, o sammtliga var helnöjda:)
Synd man inte fick till det så man kom med.

Lessen om jag ställt till det för er/någon med min frånvaro....
Jag gav nämligen upp i första rundellen...
(Ystadvägen-innre ringvägen) så klart kör fru larsson rakt in i rundellen utan att ens titta....:mad: Kalla däck, full tank o en tankväska full me grejer fick jag släpp i fronten efter en kraftig inbromsning fram. Jag hölt mig på hjulen tack o lov, men sträckte ljumsken o skuldran..... då insåg jag fakta!
Vatt uppe hela natten, meckat o frätt sönder mina händer med bromsolja, bak bromsen ur funktion... De var helt enkelt inte meningen för mig att hänga me. De var bara till o köra hem o lägga sig.

Ursäcktar besväret änn en gång till PGH,CeltaniC,Maverick_ou812 och JKay
Jag har pengarna till er för maten som jag bästellt, om ni fick lägga ut för mig elr nåt.

MVH//Freddie

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

(Ystadvägen-innre ringvägen) så klart kör fru larsson rakt in i rundellen utan att ens titta....:mad: Kalla däck, full tank o en tankväska full me grejer fick jag släpp i fronten efter en kraftig inbromsning fram. Jag hölt mig på hjulen tack o lov, men sträckte ljumsken o skuldran..... då insåg jag fakta!
Vatt uppe hela natten, meckat o frätt sönder mina händer med bromsolja, bak bromsen ur funktion... De var helt enkelt inte meningen för mig att hänga me. De var bara till o köra hem o lägga sig.

Ursäcktar besväret änn en gång till PGH,CeltaniC,Maverick_ou812 och JKay
Jag har pengarna till er för maten som jag bästellt, om ni fick lägga ut för mig elr nåt.

MVH//Freddie

Fi faaan va surt! Kärringjävel! :mad:
huvudsaken är att du inte har skadat dig mer än sträckt ljumske och skuldra.

Du kan vara lugn...det var 9st meny 2 över....håll i pengarna och ha det gött. Nästa gång kommer du med. :)

Men du missade ngt helt klart......både mat o runda.

Nu bär det ner till STCC! Ska hämta ut mitt mediapass.....:yoparty

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Morrn!
Nu har man varit uppe i 1 timme, hunnit med frukost o så. Känner mig fortfarande seg, sliten men klart tillfredsställd av körningen :D

Men gött va de att få köra dessa härliga mil! Ser fram emot NDR. :tummenupp

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr

låter som du haft ett liknande helvete som jag....själv mecka jag till 7 på morgonen, för att sen när jag ställde på hojen se att det var körförbud på den (pga obesiktigad..) :huvet

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
låter som du haft ett liknande helvete som jag....själv mecka jag till 7 på morgonen, för att sen när jag ställde på hojen se att det var körförbud på den (pga obesiktigad..) :huvet

Isch då, håller man inte koll på sådant? Trist att ett sådant härligt tillfälle gick bort. Jag hade det kanon iaf, så du och alla andra som inte kom/hade möjlighet att köra, missade verkligen något. :va :confused:

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
Ett stort Tack till MCK Vilse som ännu en gång lyckades rodda ännu en trevlig körning och till Jkay för ytterligare en bra insats som rajslajter :yoparty

SES PÅ NDR den 6/6-07

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Jag kan bara hålla med de andra Tack för en trevlig runda.:tummenupp
Såg kartan som var upplagd:D Trots vi bröt efter maten så blev det nästan samma väg hem som ni tog:yoparty vilka vägar :yoparty
Tack Jkay och lycka till på STCC

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Isch då, håller man inte koll på sådant? Trist att ett sådant härligt tillfälle gick bort. Jag hade det kanon iaf, så du och alla andra som inte kom/hade möjlighet att köra, missade verkligen något. :va :confused:

jag får väl ta på mig det...men lite märkligt att man sätter besiktningstiderna så tidigt på hojar som i mars...

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
joooojemän....den rundan ska jag inte missa :)

nu e hojen körbar iallfall om man ska se det positivt....besiktning på måndag oxå så där har man tur med ...

Håller tummarna imorrn då. Min hoj står att den ska besiktigas senast september. Undrar om det är sista augusti som gäller eller jag har hela september månad på mig? Får väl ringa och fråga.

Last edited:

ulv

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
CBR1100XX
Fantastiskt trevlig runda. Känns i kroppen idag efter att ha svängt runt med en supertourer i 30 mil och kört 15 mil till och från turen. Väldigt lärorikt och väldigt inspirerande. Och så alla trevliga människor "from all walks of life". Hoppas det blir en riktig tradition!

TouchMan65

Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Fantastiskt trevlig runda. Känns i kroppen idag efter att ha svängt runt med en supertourer i 30 mil och kört 15 mil till och från turen. Väldigt lärorikt och väldigt inspirerande. Och så alla trevliga människor "from all walks of life". Hoppas det blir en riktig tradition!

Du höll väl till i JKAY:s grupp, som jag då? :tummenupp
De håller väl på att göra det till en tradition - en trevlig sådan. Hoppas jag kan vara med i denna tradition några gånger till. Tyckte faktiskt min var helt ok på sådana turer. Den verkar må bra på dessa vägar iaf.

Ses väl på NDR 2007? Längtar redan dit!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...