Mc'n På Föräldrarna ????

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
MCdåre skrev:
NEJ! förstår du inte att klass 7 e MÄRKT som en högriskgrupp. det spelar ingen roll om ingen kraschar en klass 7 hoj 2005, 2006 kommer premien fortfarande vara lika hög för att f-bolagen vill straffa ut oss. inom försäkrings branschen finns inget så simpelt som enkel matte, allt handlar om att slippa betala ut ersättning.
Wow! Den Stora Konspirationsteorin! Alla är emot sporthojar och det är synd om mej eftersom jag är drabbad! :rolleyes:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
MCdåre skrev:
dom betalar ut fallskärmar till sina chefer på miljontals kronor istället för att erbjuda rimliga försäkrings premier.

Exakt! Vad vi behöver är mer detaljstyrning av företagen!! Mer regler! Fri företagsamhet skall förbjudas!!! Upp till kamp!
 

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Ort
GBG
Hoj
gixxer 1000
eus skrev:
Ja men om ingen kraschar så behöver de inte betala ut nåt?

bra. men e inte f-bolag vinst drivande företag och vilket företag i världen skulle tacka nej till att få in ex 50milj kr om året och sen året efter sänka premien så att dom bara får in 15milj kr.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
MCdåre skrev:
f-bolagen straffar ut klass 7 hojar.
bara av den anledningen att det kostar mycket. e min synpunkt på hela denna diskutionen galen då? jag förespråkar ju att alla skall få köra vilken hoj dom vill till ett rimligt försäkringspris. i och med att det just nu inte e möjligt så tycker jag att det e helt ok om nån skenförsäkrar för att få ner sin kostnad.

Ja, din synpunkt är faktiskt galen. :)

Försäkringsbolagen straffar nämligen inte ut sporthojar, du är felinformerad. De fakturerar utifrån sina utbetalningar, inte särskilt konstigt alls. (Det *är* ingen mystisk konspiration på grund av att bolagen har något ideologiskt emot sporthojar.)

När du menar att alla ska få köra vilken hoj de vill till rimlig försäkringskostnad, är du medveten om vad du egentligen säger? Varifrån tycker du att pengarna till försäkringsskadorna skall tas? Eller har du någon hemlig maskin i källaren, som förvandlar 1 miljon i premieintäkter till 10 miljoner i skadeersättningar? :)

Allvarligt talat, öppna ögonen. Du vill kunna köra sporthoj och betala en försäkringspremie som känns rimlig, vilket sannolikt innebär att den inte räcker för att täcka skaderisken inom fordons/förarkategorin. Varifrån skall pengarna komma då, om du inte vill betala din del av premierna?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
MCdåre skrev:
dom betalar ut fallskärmar till sina chefer på miljontals kronor istället för att erbjuda rimliga försäkrings premier.
Den där rimliga premien, vad skulle den baseras på? Din privatekonomi, alltså att den ska vara så mycket som du har råd med?

Jag tycker förresten att 3,5%-folkisar är på tok för dyra :mad:
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
MCdåre skrev:
dom betalar ut fallskärmar till sina chefer på miljontals kronor istället för att erbjuda rimliga försäkrings premier.
Och enligt ditt sätt att tänka ska dom skänka eventuellt överskott i sina aktiebolag till de som bättre behöver det? Dvs sporthojsägarna? Hur tror du att försäkringsbolag drivs? Vinstkrav, har du hört det ordet? Alltså, ägarna till bolaget vill ha avkastning på sina satsade slantar. Blir det ingen avkastning tar man hem sina pengar och lägger ner verksamheten. FATTA att inget bolag drivs utan vinst! Det är det som är själva grundtanken i ett bolag, oavsett om det handlar med strumpor, mat eller försäkringar.
 

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Ort
GBG
Hoj
gixxer 1000
t-rex skrev:
Exakt! Vad vi behöver är mer detaljstyrning av företagen!! Mer regler! Fri företagsamhet skall förbjudas!!! Upp till kamp!

jag är verkligen för fri företagsamhet, men inom just denna bransch finns det ingen konkurrens. om det inte upprättas regler ang tex detta så kommer det bara att finnas ett f-bolag i sverige om säg 20år. det som har mest pengar och köper upp dom andra, och vips så får du betala massor i premie på alla sakförsäkringar.

nu tackar jag för mig i denna tråd har inget mer att tillägga.
kör försiktigt och krascha inte för då höjer ju bolagen våra premier.....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
MCdåre skrev:
jag är verkligen för fri företagsamhet, men inom just denna bransch finns det ingen konkurrens. om det inte upprättas regler ang tex detta så kommer det bara att finnas ett f-bolag i sverige om säg 20år. det som har mest pengar och köper upp dom andra, och vips så får du betala massor i premie på alla sakförsäkringar.

nu tackar jag för mig i denna tråd har inget mer att tillägga.
kör försiktigt och krascha inte för då höjer ju bolagen våra premier.....
Nu talar du emot dej själv. Är du för fri företagsamhet kan du inte samtidigt vilja ha detaljstyrning av premier.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
MCdåre skrev:
jag är verkligen för fri företagsamhet, men inom just denna bransch finns det ingen konkurrens. om det inte upprättas regler ang tex detta så kommer det bara att finnas ett f-bolag i sverige om säg 20år. det som har mest pengar och köper upp dom andra, och vips så får du betala massor i premie på alla sakförsäkringar.

Där håller jag faktiskt med, det är en utveckling som pågått flera år med bolagsfusioner och köp. Det är absolut av ondo för konsumenten och försäkringstagaren, men jag vet inte hur det skulle kunna stävjas utan detaljreglering - som jag inte heller vill ha.
Däremot tror jag inte att sporthojarnas premier påverkas nämnvärt av den utvecklingen, bolagens oligo- eller eventuellt framtida monopolställning påverkar nog försumbart jämfört med utbetalningarnas storlek (kraschandet).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag trodde det här var en försäkringstråd och inte en humortråd. Kul när man har fel!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
MCdåre skrev:
jag är verkligen för fri företagsamhet, men inom just denna bransch finns det ingen konkurrens. om det inte upprättas regler ang tex detta så kommer det bara att finnas ett f-bolag i sverige om säg 20år. det som har mest pengar och köper upp dom andra, och vips så får du betala massor i premie på alla sakförsäkringar.

nu tackar jag för mig i denna tråd har inget mer att tillägga.
kör försiktigt och krascha inte för då höjer ju bolagen våra premier.....

Som sagt, upp till kamp! Exakt hur skulle dessa regler se ut?
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
Jag tycker att miljonfallskärmar och skenförsäkringar är två sidor av samma mynt, nämligen att man gör det som gynnar en själv bäst. Ni som är emot skenförsäkringar borde tycka lika illa om fallskärmar. :7peta
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
KawaChris skrev:
Jag tycker att miljonfallskärmar och skenförsäkringar är två sidor av samma mynt, nämligen att man gör det som gynnar en själv bäst. Ni som är emot skenförsäkringar borde tycka lika illa om fallskärmar. :7peta

Då avskyr alltså mcdåren skenförsäkringar?
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
MCdåre skrev:
jag är verkligen för fri företagsamhet, men inom just denna bransch finns det ingen konkurrens. om det inte upprättas regler ang tex detta så kommer det bara att finnas ett f-bolag i sverige om säg 20år. det som har mest pengar och köper upp dom andra, och vips så får du betala massor i premie på alla sakförsäkringar.

Kommer aldrig att ske!
Det finns ett konkurrensverk i Sverige.
D.v.s så är det redan reglerat.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KawaChris skrev:
Jag tycker att miljonfallskärmar och skenförsäkringar är två sidor av samma mynt, nämligen att man gör det som gynnar en själv bäst. Ni som är emot skenförsäkringar borde tycka lika illa om fallskärmar. :7peta
Jag tycker att skenförsäkringar, miljonfallskärmar och köpa kaffe på extrapris är samma sida av två mynt.

Det är något jag tycker alltså. Be mig inte förklara.
 

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
sverige
Hoj
såld
Bingo skrev:
Jag tycker att skenförsäkringar, miljonfallskärmar och köpa kaffe på extrapris är samma sida av två mynt.

Det är något jag tycker alltså. Be mig inte förklara.

Fallskärmar = största möjliga inkomst, skenförsäkring = minsta möjliga utgift. Är det svårt att förstå?

Båda är "osolidariska", men lagliga. Försäkringsbedrägeri är ju olagligt men att lägga en mcförsäkring på föräldrarna är inte olagligt, man kan inte få böter eller straffas för det, så därför tycker jag att man kan jämföra dessa båda fenomen..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top