Mc'n På Föräldrarna ????

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
You got a point there Mc_dåre =).
Man pungar ut allt för höga premier till de jävlarna. För dom vet att vi inte kan leva utan våra hojjar =).

Precis som staten tar sky hög skatt för bensin. För inte kan vi leva utan vår bensin heller.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Clifton skrev:
Man pungar ut allt för höga premier till de jävlarna. För dom vet att vi inte kan leva utan våra hojjar =).

Precis som staten tar sky hög skatt för bensin. För inte kan vi leva utan vår bensin heller.
Mmm, och ica tar ut 400% vinst på all mat för att vi kan inte leva utan mat..

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
gixxer 1000
eus skrev:
Det lär ju enbart drabba oss mc-åkare, med ännu högre premier

kanske, det jobbas ju en hel del för att det inte skall bli så. men jag kan nästan svära på att det bara kommer att bli dyrare och dyrare... men det gäller allt f-bolagen håller på med. kolla bara om man vill sjuk försäkra barn.... har barnet 0,000001mm för stort huvud så kan dom inte erbjuda fullt försäkrings skydd. jävla as..... :mad: :mad: :mad:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
MCdåre skrev:
det finns ju folk som ringer och tipsar om sånt här. typisk varför skall han få när inte jag kan beteende = svenska avundsjukan!!!!!!!

Det har inte ett skvatt med avundsjuka att göra.
Det handlar bara om vanligt j-a hyfs, om att göra rätt för sig och inte snylta på andra.
Som att inte koppla sin el från grannens elmätare, slanga bensin ur andras bilar eller köpa stulna reservdelar.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Clifton skrev:

Om din teori stämmer kan du starta ett försäkringsbolag. Jag kan ordna mängder med sporthojsägare som kunder till dej! Ta en låg premie, man behöver ju inte vara så dyr som dom andra bolagen. Om ett(1) år kan vi göra bokslut; jag kan garantera att du gjort brakförlust! Idag finns det absolut INGET bolag som tjänar pengar på sporthojar. Detta är fakta, inget som går att resonera om.

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
gixxer 1000
69:an skrev:
Det har inte ett skvatt med avundsjuka att göra.
Det handlar bara om vanligt j-a hyfs, om att göra rätt för sig och inte snylta på andra.
Som att inte koppla sin el från grannens elmätare, slanga bensin ur andras bilar eller köpa stulna reservdelar.

eller att inte köpa skor som e sydda av barn och inte äta på mcdonalds för att dom skövlar regnskog osv. Man utnyttjar systemet... på samma sätt som systemet utnyttjar DIG

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
MCdåre skrev:
jag uppmanar allt som kan kosta försäkring bolag pengar. försäkringsbolag e dom största svin som lever....
Läge att uppmana alla hojåkare att gå på näbben med andra ord.
Fattar inte du att allt som kostar fb kommer att drabba våra premier på sikt. Dom bedriver ingen välgörenhet.
Pucko. Sälj hojen och ägna dig åt nåt annat.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Lägger mig inte i det här med sken försäkring tycker dock att det är konstigt att man i vissa fall inte kan dela på en mc inom familjen.

Tycker däremot att folk skulle dömas till skadestånd för stölder och skadegörelse i detta fall på motorcyklar (inga pengar så får man krypa in). Ligger väl på både rättssystemet och försäkringsbolagen att få ändring på det. Som det är nu betalar försäkringen glatt ut med höjd premie som följd. :gnissla

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
KTM Super Duke
eus skrev:
Mmm, och ica tar ut 400% vinst på all mat för att vi kan inte leva utan mat..

Hur många förskingringsbolag resp. livsmedelsbutiker finns det???
Finns en hel del konkurrens i den branschen vilket inte finns i försäkringsbranschen.

Skriver för tredje gången i denna tråd ett ord som kanske inte är helt irrelevant i sammanhanget.
Oligopol(fåtalskonkurrens)! :rolleyes:

Last edited:

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
gixxer 1000
Nr:18 skrev:
Om din teori stämmer kan du starta ett försäkringsbolag. Jag kan ordna mängder med sporthojsägare som kunder till dej! Ta en låg premie, man behöver ju inte vara så dyr som dom andra bolagen. Om ett(1) år kan vi göra bokslut; jag kan garantera att du gjort brakförlust! Idag finns det absolut INGET bolag som tjänar pengar på sporthojar. Detta är fakta, inget som går att resonera om.

säkert inte.... men jag skiter i om T-H elle IF går med brakförlust. vi som kör sporthoj kostar säkert massor. men vi tar en risk också därför e det ju upp till oss att lära oss berhärska det fordon vi sitter på. så minskar vi ju kostnaderna och då sjunker kanske premierna!!!! NOT dom har bestämt sig för att vi e nått dom inte vill ha med att göra för vi e en högrisk grupp dvs vi KAN kosta pengar. samma som nån som har cancer i släkten när man vill täckna sjukförsäkring. svindyrt för du KAN ju få cancer och kosta dom pengar....

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
von reisen skrev:
Lägger mig inte i det här med sken försäkring tycker dock att det är konstigt att man i vissa fall inte kan dela på en mc inom familjen.
...
Men det kan man (åtminstone oftast). Dvs så länge familjen bor på samma adress. Ex vis sambopar, far/son, gifta par etc. Men principen enligt fbolagen brukar då vara att den som har det ekonomiska intresset (dvs den som äger fordonet) ska vara den som är försäkrad, dvs står som ägare.

Gabor

Guest
MCdåre skrev:
jag uppmanar allt som kan kosta försäkring bolag pengar. försäkringsbolag e dom största svin som lever....

Är du riktigt sann ? varför tror du att det kostar som det gör....?
jag har fan inte lust att betala dina bedrägerier om det är det du sysslar med.

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
gixxer 1000
Robban_C skrev:
Läge att uppmana alla hojåkare att gå på näbben med andra ord.
Fattar inte du att allt som kostar fb kommer att drabba våra premier på sikt. Dom bedriver ingen välgörenhet.
Pucko. Sälj hojen och ägna dig åt nåt annat.

pucko på dig själv! :tomten

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
MCdåre skrev:
säkert inte.... men jag skiter i om T-H elle IF går med brakförlust. vi som kör sporthoj kostar säkert massor. men vi tar en risk också därför e det ju upp till oss att lära oss berhärska det fordon vi sitter på. så minskar vi ju kostnaderna och då sjunker kanske premierna!!!! NOT dom har bestämt sig för att vi e nått dom inte vill ha med att göra för vi e en högrisk grupp dvs vi KAN kosta pengar. samma som nån som har cancer i släkten när man vill täckna sjukförsäkring. svindyrt för du KAN ju få cancer och kosta dom pengar....
Man du bemöter inte mitt inlägg! Du bara maler på om att försäkringsbolagen är svin! Starta ett eget bolag om du tror att det skulle gå ihop sej! Tack vare att vi tar risker kostar det de facto pengar. Varför skulle ett fb betala ut men inte ta in pengar? Välgörenhet? Ring Röda Korset! :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
MCdåre skrev:

Företag är inga levande organismer, så de kan varken vara svin eller vid liv.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Baltazar skrev:
Hur många förskingringsbolag resp. livsmedelsbutiker finns det???
Finns en hel del konkurrens i den branschen vilket inte finns i försäkringsbranschen.

Skriver för tredje gången i denna tråd ett ord som kanske inte är helt irrelevant i sammanhanget.
Oligopol(fåtalskonkurrens)! :rolleyes:
Tjaa, 8 försäkringsbolag finns det väl iaf du kan välja på
affärer är väl
coop, ica, konsum, willys, hemköp? fler kanske?

MCdåre

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
gixxer 1000
tassen skrev:
Är du riktigt sann ? varför tror du att det kostar som det gör....?
jag har fan inte lust att betala dina bedrägerier om det är det du sysslar med.
har aldrig sagt att jag fuskar. men jag tycker att kan man så bör man....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024