Nja, Mackan, kärringdrickan var mest pga att jag var härligt berusad, men jag har aktat mig för dylikt sedan dess. Flickdricka i stora doser kan aldrig vara nyttigt.
Och Humlan, du får se det positivt, sen jag la av har du ju börjat komma imål!!! Det var länge sen vi hörde talas om termostater och felvinklade kitfotpinnar.
För utombys folk kan jag ju meddela att regnmolnen hänger tätt över Karlstad och vi vet ju alla att valmers inte kör i blöta eftersom hojen blir så skitig. Så vad skulle jag göra på Åsen ensam utan hoj.
Men visst har man blivit lite vek av allt familjeliv, jag funderade inte ens sekund på att ta hojen idag när jag vaknade och hörde åska och hällregn. Jag gick direkct!! ut i Fårrden istället. Men jag har efter ett par års stiltje kännt att det börjar finnas tid över till annat än husrenovering och tv-kvällar så när jag säger Fårrd så menar jag det på riktigt. Inte nog med att jag har hoj utan jag är numer även en stolt ägare till en Taunus -80....med Ghia paket i form av varvräknare och taklucka.
De flesta i min omvärld tror väl att jag har tiltat helt men det är en viss tjusning i att fjäska igång en gammal förgasarford och fundera på om växelspaken kommer sitta fast alla fem mil till jobbet.....
Jalle skrev:
2380592 De tiderna kommer igen - de har egentligen aldrig försvunnit - bara legat i träda!!! Chrille verkar dock tyvärr förlorad och måste ideligen smädas för att inom det snaraste komma tillbaka, som minst i depån.
...
Vi får väl se. Jag håller på att fixa det här nu, men tar det via omvägar för att bygga upp en total uppslutning på hemma plan.
Körkort till kärringen: check
Mc-frälst styvdotter som ska ha lätt mc: check
Bil med dragkrok: check
Släpkärra: check
Hojbyte: ska ske i vinter. Något kul till tanten och något man kan sätta kraschkåpor på till gubben.
Det är en lång väg att gå och kommer säker inte flyta helt utan hinder, men fan vet om jag aldrig vill rookie-rejsa igen.