Är det ingen som har mektabbat sig under hela 2009??? )
Lyckades svetsa sönder min topp idag, räcker det?
Vad är det nu för citat du har valt din spjuver. Den där meningen har inte jag skrivit, jag har bokstavsminne
Vad är det nu för citat du har valt din spjuver. Den där meningen har inte jag skrivit, jag har bokstavsminne
Klippte ur ett inlägg i din byggtråd. Borta nu
Lyckades svetsa sönder min topp idag, räcker det?
Men i det inlägget fanns ju inte den texten med, Phulquotare där
Hittar det inte igen.
Ursäkta iaf, var inte med avsikt att klippa fel.
Toppen var för 92mm borr, fick svetsa tillbaka den till 87,5 som jag ska köra. Ett ventilsäte smälte med när jag svetsade nära det. Samt att det blev allmänt dåligt.
Likadan svets som du har förresten. (Om jag minns rätt. Scandtig 200amp)
Ajdå, jag har just bara testat lite alu med min, inge duktig på alu alls än. Jag har ett bra tag kvar till att ge mig på toppar.
Hoppas du kan hitta en ny topp. Det är ju slaglängden som skiljer SR400 från SR500 har jag för mig, inte borret. Så även en SR400-topp kan ju gå att använda om jag inte missat ngt. Förmodligen även XT500. Så det borde öka möjligheterna att hitta en prisvärd beggad topp
Har fler toppar, fast denna var portad rätt fint. Det gick stundtals hur bra som helst, tills det bara inte gick alls. Går ju att knacka i nytt säte om man vill rädda den.
Ska dela veven och byta vevstake snart. Hoppas jag slipper skriva i denna tråden.
Ja det är vanligt att sätena släpper eller slår sig när man svetsar i förbränningsrummen. Har inte vågat låta göra sådana ingrepp utan att även låta motorverkstaden byta säten när jag lejt bort sådana svetsningar. Du slapp iaf det värsta, att sätet släppte vid 6000 rpm
När jag var 18 och dum i huvet så jobbade jag på en firma som monterade parktraktorer. På en traktor skulle det sättas in motorvärmare vilket inte var standard. Jag fick i uppgift att borra hål i avsedd frostbricka, efter en stunds borrande utan att komma igenom frostbrickan på den kompakta Kubota-dieseln så vart jag ängslig och frågade verkaren hur tjocka frostbrickorna var egentligen, på B20 hade jag ju ine alls behövt borra så länge.
-Borra på du, du märker ju när du kommer igenom svarade han.
Jag borrade vidare. Tillslut kom jag igenom. Till min förvåning var det olja på borren
Folksamling och lysande med maglites skådades en vevstake genom borrhålet.
Det visade sig att kylmantlarna var så tighta att frostbrickorna tangerade cylinderfodren
Vart långt samtal för mig med VD:n som ville EXAKT hur det kunde komma sig att en hel motor på en så gott som leveransklar traktor fick köras i skrotbingen
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |