Kungen
Ny medlem
ajjj som faaaannn
Jamen då fick du ju i alla fall reda på att tändningen funkade.....eXter skrev:2474548Min gamla moppe slutade att funka så ja sku kolla gnista så man tar tag i stiftet å kickar(det kom gnista å elchock)
ozeo skrev:2605515bygget i min avatar.. från början hade man lite inkörnings problem..
ja, jag bytte tank pga läckage så skulle jag ut o köra en dag, då börja den sega sig. gick inte rent alls..
jahapp kollar soppafilter mm o hittar rost, hag tar tanken o tokrengör den, sliter bort hela bakdelen för de måste jag göra för o komma åt allt.
rengör gasarna hyffsat grundligt o sätter tillbkas allt på sin plats. ny ren 98 får tanken smaka.
drar igång den o exakt samma skit. faaaan!
börjar pilla lite med chokvajern o då visar de sig att den bara hade hakat upp sig, gick skitbra efter det
När jag som liten färsk tonåring praktiserade på Huddinge mc fingrade jag FÖRSTA DAGEN på en GPZ som stod mot en vägg i verkstaden. Lyckades trycka på startknappen med en växel i, hojen tände och hoppade fram längs med väggen tills det tog stopp mot en vägg, rev ner lite hyllor bla
Bör tilläggas att jag inte satt på, utan stod brevid o kladdade
Det värsta är när man plockar ner motorn, är helt säker på vad som är problemet, men det visar sig att man misstagit sig åt helvete.
Hur många skyller inte på kedjesträckarna för minsta missljud när det är nåt helt annat som spökar?
Men det värsta var nog en kompis som skulle montera motorvärmare i sin flång nya Volvo, 850, har jag för mig. Han hade fått rådet att borra ett hål i en frostplugg för att kunna dra ut den. Han borrade så långt det gick men inte lossnade pluggen. Grövre och därmed ännu längre borr behövdes.
jag behöver väl knappast tillägga att detta förmodligen blev den dyraste motorvärmaren i världshistorien. Han var hejdlöst full innan han vågade berätta detta för oss andra.
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta!
Faktiskt finns en liten stilla undran i mitt bakhuvud om kompisen i fråga verkligen var riktigt nykter även när han skulle montera motorvärmaren?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|