Detta kankse inte passar in som en "mektabbe" men en liten påminnare att man ska var smartare än mig. Igår hämtade jag hem hojjen från Jönköping på släpkärran, hade kört in hojjen förra veckan på service.
Redan då varnade farsan mig för att det kan vara svårt att få hojjen o stå fast hela vägen hem. Men med stöttor runt hjulen och 3 spännband så satt den som berget. Och med en snäll lillebror som hjäplte mig så gick det fint att lasta på hojjen. Den väger ju ändå 168 kg, mycket gentemot mina 62......
Problemet började när jag sedan ensam skulle rulla av hojjen, lillebror hade innbandy träning på eftermiddagen, så han fick jag släppa av innan. Tog loss spännbanden bak, samt dom 2 träklossarna runt bakhjulet, sedan skulle jag ge mig på träklossarna runt framhjulet, det var då som problemet började......
Klossarna satt fastskruvade i kärrans flak, skruvade bort den ena klossen, sen kom hjärnsläppet.....Jag tänkte, "när jag ändå sitter här så kan jag ju lossa lite på spännbandet!" Gjorde det..Pang! Hojjen välter på mig som sitter på huk i linje med tanken ungefär. När hojjen väl vält så sitter jag fast med huvudet mot kärrans vägg.
Får lite smått panik då det både gör ont, och vetskapen om att jag är själv inne på jobbet. Fokuserar o tar i för att putta upp hojjen, men orkar inte då jag bara kan trycka med min klena armar. Men efter en liten stunds tänkade så lyckas jag slingra mig ut mellan motorn och framgafflen.
Detta gjorde ont, mycket ont. Men det andra alternativet hade varit att ta upp mobilen o ringa om hjälp, men det hade ju vart fruktansvärt pinsamt att någon skulle få komma o se spektaklet. Så istället berättar jag det här på Sporthoj.com, så att ni får en kul söndagsläsning och en liten påminnelse om att vara smartare än mig. Var försiktiga, våren är snart här, det är då det roliga börjar!